بستن

تقدیر اصناف از بزرگان بازار

هفت‌برکه: اتاق اصناف در اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان اصناف از تعدادی از درگذشتگان، پیشکسوتان و بزرگان کسب و کار در گراش تقدیر کرد.

به گزارش هفت‌برکه یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ به مناسبت دهه فجر اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان اصناف در مسجد خدیجه کبری(س) برگزار شد. عباس عباسپور معاون اداره کل صمت استان فارس مهمان ویژه این همایش بود.

فولادی: اصناف از ماشین‌های دستفروشی شکایت دارند

حسین فولادی رییس اتاق اصناف گراش در مورد این برنامه گفت: «از مدت‌های پیش به دنبال برگزاری این همایش بودیم و جا داشت در زمان حیات‌شان از آنان تقدیر کنیم. تعداد پیشکسوتان در شهرستان زیاد است. که در این دوره تعدادی از آنان به ویژه اعضای اصلی اتاق اصناف نقدیر می‌شوند.»

فولادی دو موضوع را مطرح کرد و گفت: «برنامه ما تمرکز صنوف است که کار را با بازار طلا شروع کرده‌ایم. محل میدان میوه و تره‌بار نیز مشخص شده است و امیدواریم شهرداری هرچه سریع تر کار را شروع کند.»

رییس اتاق اصناف از تعداد زیاد ماشین‌ها به عنوان دستفروش نیز شکایت کرد: «ماشین‌های دستفروش از مشکلات ما است. شکایت‌های زیادی داریم که پیگیری نمی‌شود. کسی که با خاور یک و نیم میلیارد تومانی می‌آید و یک میلیارد تومان جنس می‌آورد این موارد اسم‌شان دستفروش نیست و شهرداری و شورا باید در تعریف دستفروش تجدیدنظر کنند.»

عباس عباسپور معاون مدیرکل صمت استان فارس نیز گفتن یک نکته اکتفا کرد: «امروز رقیب اصلی اصناف فضای مجازی است. اگر اصناف بخواهند ادامه بدهند باید به دنبال فناوری‌های جدید باشند. اگر اصناف بخواهند کسب و کارشان رونق داشته باشند باید توجه بیشتری به این موضوعات داشته باشند و گرنه قافیه را خواهند باخت.»

امام جمعه: اصناف با افرادی که کشف حجاب می‌کنند، معامله نکنند

حجت‌الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور امام جمعه گراش سومین سخنران برنامه بود: «در ناملامیات پیش آمده در کشور بعضی نقاط اصناف با آشوبگران همراهی کردند، اما اصناف گراش با بصیرت عمل کردند و من در نماز جمعه نیز از آنان تشکر کردم. البته در نماز جمعه به این موضوع هم اشاره کردم که بعضی صنوف هم هستند که جیب مردم را خالی می‌کردند مثلا در حوزه رمز ارزها ورود کرده بودند و من هفت هشت ماه خطبه اول را در حوزه اقتصاد صحبت کردم. برخی نادانسته دچار شده بودند و گوش کردند بعضی هم به کار خود ادامه دادند.»

امام جمعه گراش گفت: «خرید و فروش با کسانی که کشف حجاب می‌کنند محل شبهه است. شائبه پیش نیاید ۹۰ و چند درصد این افراد غیر بومی هستند و با اهداف خاص می‌آیند. روزی را این‌ها نمی‌دهند و روزی را خدا می‌دهد. تقاضای من این است از اصنافی که در حوزه امر به معروف قدم برمی‌دارند تجلیل شود. نگذاریم کسانی با اهداف خاص چهره شهر را خراب کنند. این انصاف در حساسیت به دین است و اگر اصناف وارد شوند نیازی به ستاد امر به معروف و نیروی انتظامی و بسیج هم نیست. اگر خیرین هم در این امر کمک کنند از مسجد ساختن موثرتر است که به افراد محجبه تخفیف بدهند و از معامله با افراد هنجارشکن خودداری کنند.»

فرماندار گراش نیز به اعتراضات اشاره داشت و گفت: «در چند ماه اخیر بحث اغتشاشات پیش آمد و ما در گراش به خاطر مردم، شهرستان آرامی داشتیم. در کنار این بازار یک روز در گراش تعطیل نشد چون بازاری داشتیم که مومن هستند که همواره یار، همراه و همدل بوده‌اند.»

فرماندار گراش در مورد برنامه‌های دهه فجر گفت: «ما ۳۱ پروژه با هزینه ۱۵۲ میلیارد تومان افتتاح و‌کلنگ‌زنی داشته‌ایم که این‌ها نویدبخش حل مشکلات مردم است. ما گوش‌مان برای شنیدن حرف مردم شنواست و از تلاش‌های همه عزیزان تشکر می‌کنیم و اگر دستاوردی است دستاورد نظام و همین مردم است.»

تقدیر از ۱۲ پیشکسوت بازار

در این همایش از سه گروه اصناف تقدیر شد. از مرحوم حاج علی افشار، مرحوم حاج علی‌اکبر فانی، مرحوم حاج زینل‌العابدین خواجه‌زاده در مرحله اول تقدیر شد که به نمایندگی فرزندان آن‌ها یادبودهای اتاق اصناف را دریافت کردند.

حاج عباس ناصری، حاج حسین دارا، حاج زین‌العابدین محمدزاده، حاج مهرعلی مهرابی، حاج غلام مسلمانی کسبه با سابقه و همچنان فعال گراش بودند که ناصری و مسلمانی نتوانستند در برنامه حضور داشته باشند.

حاج آهنعلی حسین‌شیری و‌حاج محمدرضا ایزدی و حاج محمد جنگجو و حاج حمید محسنی اعضای پیشکسوت ادوار اتاق اصناف بودند که از آنان نیز تقدیر شد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. کار درست و زیبایی انجام شده از اتاق اصناف تشکر می کنم .اینها بزرگان بازار و صنوف گراش و معدن تجربه هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top