بستن

جوشکاری در نوجوانی، کار در دبی و حالا اشتغال‌زایی در شهرک صنعتی

هفت‌برکه: شرکت جهان صنعت با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی برای ۱۵ نفر در شهرک صنعتی گراش افتتاح شد. قدرت بهمن‌پور مدیر این کارگاه می‌گوید هدف اصلی او اشتغال‌زایی است و کمتر به درآمدزایی فکر می‌کند. 

به گزارش هفت‌برکه، شرکت جهان صنعت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ششمین روز دهه مبارک فجر با حضور معاون مدیرکل صمت فارس، معاون شهرک‌های صنعتی فارس، سیدمحمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش و جمعی از مردم به بهره‌برداری رسید. افتتاح این پروژه و حضور دو معاون اداره کل فرصتی برای مرور مشکلات شهرک صنعتی گراش بود. 

شرکت جهان صنعت در زمینه برش، نورد و فروش فلزات فعالیت خواهد کرد. قدرت بهمن‌پور سرمایه‌گذار این پروژه در گفتگو با هفت‌برکه در مورد راه‌اندازی این طرح گفت: «خودم در جوانی جوشکاری می‌کردم و بعد هم رفتم دبی و بعد که برگشتم با اصرار فرزندانم برای اشتغال‌زایی این کار را شروع کردم، هدف من از ساخت فقط اشتغال‌زایی است و به درآمد هم فکر نمی‌کنم.»

امام جمعه: اسمش شهرک است ولی خیلی از زیرساخت‌های لازم را ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در افتتاح این شرکت گفت: «یکی از کارهایی که همیشه از خیرین می‌خواهیم این است که به جای اگر نذر کارهای فرهنگی همانند مسجد و حسینیه ندارند، به سمت اشتغال‌زایی بیایند و بتوانند به مردم خدمتی بدهند. این خبر هم برسد به گوش آقایانی که ۳۰۰ میلیارد پول را در بانک سپرده کرده است و از سود آن منفعت می‌برد. ان شاالله که این پروژه هم برای خیر منفعت داشته باشد و سود ببرد.»

اما جمعه گراش در ادامه افزود: «شهرک صنعتی زیرساخت‌هایی هم لازم دارد، اسمش شهرک صنعتی است ولی خیلی از زیرساخت‌ها را ندارد و لازم است پیگیری‌های لازم برای این بخش هم انجام شود.»

فرماندار: برای آب شهرک صنعتی سه گزینه داریم

محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش ضمن گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب گفت: «دو اداره کل برای ساخت این مجتمع ورود کرده‌اند، مجوزها را اداره صمت استان داده است، به همین دلیل هم از معاون مدیرکل دعوت کردیم که جای تقدیر و تشکر دارد، در بحث زمین هم شرکت شهرک‌های صنعتی استان زحمت کشیده‌اند و معاون مدیرکل برای این افتتاح حضور پیدا کردند. حضور این دو عزیز را به فال نیک می‌گیریم و اگر دستگاه‌های اجرایی به همین شکل در کشور و حوزه استان فارس هماهنگ باشند می‌توانیم سرمایه‌گذارانی به همین شکل جمع شوند و در بحث اشتغال‌زایی به ما شهر کمک کنند.»

فرماندار شهرستان گراش مشکل آب شهرک صنعتی گراش گفت: «در بحث آب سه پروسه در مقابلمان است که در آخرین مرحله از خود شهر تامین شود اگر دو مورد که خط سلمان و احداث چاه جدید است که اگر نشد از خود خط شهر تامین می‌کنیم هرچند هزینه‌هایی دارد. همه تلاش ما توسعه شهرک صنعتی است و همه تلاش خود را می‌کنیم تا سرمایه‌گذار جذب کنیم.»

صنایع فلزی، پلاستیکی و شیمیایی در شهرستان‌های جنوب فارس

مهندس عباس عباس‌پور معاون مدیرکل صمت فارس با تایید مشکلات شهرک صنعتی گفت: «در شهرک صنعتی مشکل داریم، آب از کنار شهرک عبور می‌کند ولی متاسفانه شهرک از آب غیرقابل شرب استفاده می‌کند و مورد بعد هم تلفن است که نیاز است پیگیری شود و مشکل سرمایه‌گذاران حل شود. در بحث آب خط انتقال آب از خلیج فارس به شمال استان  را هم مد نظر داشته باشید که صنایعی که در مسیر هستند هم بتوانند از آن استفاده کنند، در بحث پس‌آب هم این را مد نظر داشته باشید تا تدبیری اندیشه شود تا از پس‌اب شهری برای صنعت استفاده کرد.»

معاون مدیرکل صمت فارس در پایان اظهار داشت: «در آمایش سرزمینی شهرستان‌های جنوب استان فارس در بحث سرمایه‌گذاری در بخش صنایع فلزی، پلاستکی و شیمیایی در نظر گرفته‌ایم و این آمایش سرزمینی تعریف و تدوین شده است، و انتظار داریم در بحث استقرار مواردی که نمی‌شود در شهرک صنعتی جای دهیم به دلیل آلاینده بودن را به بیرون شهر منتقل شود، مواردی که در حال حاضر در شهرستان‌های جنوبی در حال پیگیری هستیم هیچکدام نتوانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، و دلیلش هم این است که خیلی از منابعی که در بانک‌های شما است نمی‌تواند از وثیقه‌ّا آن استفاده کنند، یک هماهنگی با بانک‌ها داشته باشید و محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه تسهیلات بپذیرند.»

معاون شهرک‌های صنعتی: سرمایه‌گذار در شهرک باشد زمینه سرمایه‌گذاری را ما فراهم می‌کنیم

مهندس زارعی، معاون شهرک‌های صنعتی فارس گفت: «شهرک صنعتی گراش حاصل تلاش مدیران قبل و فعلی و اینده خواهد بود، زیرساخت‌های اولیه تامین شده است ولی منطقه گراش باتوجه به اینکه از نظر منابع آبی فقیر است و تنها آب هم آب سد سلمان است که از کنار شهرک عبور کرده است و ما پیگیر درخواست‌ها هستیم تا همکاری‌های لازم ادارات دیگر هم شکل گیرد تا بتوانیم آب را تامین کنیم.»

مهندس زارعی در ادامه افزود:‌ «در خصوص مخابرات شهرک از قبل مشخص است و در حال حاضر دیتا نیاز شهرک است که تا پایان سال این نوید را می‌دهیم تامین کنیم. در شهرک با توجه به اینکه تقاضا زیاد است و درخواست فاز توسعه و واگذاری جدید داشتیم ۱۶ هکتار زمین دیگر به شهرک اضافه می‌شود. این نوید را می دهیم که اگر سرمایه‌گذار در شهرک باشد زمینه سرمایه‌گذاری را ما فراهم می‌کنیم.»

نیروهای این شرکت همگی بومی هستند

سیاوش کشاورز، مدیر شهرک‌ صنعتی شهرستان گراش در تشریح مشخصات این شرکت گفت: «از زمان صدور مجوز تا بهره‌برداری ۱۱ ماه طول کشیده است، ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است، اگر به ظرفیت کامل برسد تا حدود ۴۵ نفر هم می‌تواند به صورت مستقیم و ۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته باشد.»

کشاورز در ادامه افزود: «در حال حاضر ۳۰ درصد کار قابل بهره‌برداری است، سرمایه‌گذار مشکل نقدینگی برای ادامه ساخت ندارد ولی باید ابتدا از همین ۳۰ درصد بهره‌برداری کند و بازار را دست بگیرد تا در ادامه به ظرفیت کامل برسند.»

مدیر شهرک صنعتی شهرستان گراش با بیان اینکه تمام نیروهای مشغول به کار بومی هستند گفت: «۱۰۰ درصد نیروها بومی هستند و برای دوره به اصفهان رفتند و حالا آماده شروع به کار هستند. تمام کارها به دست بچه‌های گراش انجام شده است، از راه‌اندازی دستگاه تا سرمایه‌گذاری، عمده کار ما برش‌کاری فلزات و فروش آهن‌آلات و ساخت سازه‌های فلزی هم در برنامه است. در برش آهن‌آلات قبلا از شهرهای همجوار تامین مصالح می‌شد ولی الان در خود شهرستان برش و تولیدات انجام می‌شود. ما این قول را به صنعتگران می‌دهیم که حتما تفاوت قیمت با شرکت‌های دیگر داشته باشد.»

کشاورز در پایان افزود: «شهرک صنعتی گراش گرید زیست محیطی ۶ است و حتی آلاینده‌ترین صنایع هم می‌توانند در شهرک صنعتی گراش باشند، اما در بحث توسعه شهرک صنعتی محدودیت زمین داریم و از هر ۵ سرمایه‌گذاری که می‌آید یکی یا دوتا را می‌توانیم جذب کنیم هر چه سریعتر بحث توسعه ۱۶ و ۱۱ هکتاری انجام شود جذب سرمایه‌گذار انجام می‌شود. شهرک لار پر است و اوز گرید ۲ است و نمی‌تواند به دلیل زیست محیطی برخی سرمایه‌گذاران را جذب کند و در گراش همه چیز برای جذب آماده است اگر بحث توسعه انجام شود.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top