بستن

ساخت مرکزی تخصصی آموزش نجاتگران هلال‌احمر در گراش

هفت برکه: با افتتاح سایت آموزش تخصصی امداد و نجات در مجتمع هلال احمر، دوره‌های آموزشی نجاتگران استان‌‌های جنوب کشور در گراش، برگزار خواهد شد.

به گزارش هفت برکه امروز، هفدهم بهمن ماه، با حضور فرماندار، امام جمعه و مدیران شهرستان گراش سایت آموزش تخصصی امداد و نجات در مجتمع هلال احمر و انتهای زمین چمن افتتاح شد. بخشی از این سایت سال‌های پیش آماده شده بود که با کمک خانواده‌ی جعفریان و نجاتگران تخصصی هلال‌احمر با هزینه سیصد میلیون تومانی این سایت آموزشی تکمیل شد. 

محمد شکاری رییس جمعیت هلال‌احمر گراش گفت: «این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت دو هزار متر در مجموعه هلال‌احمر شهرستان قرار دارد و به چند بخش تقسیم می‌شود، که در آن داوطلبین، آموزش امداد و نجات در حوادث کوهستان، چاه و قنات، آموزش امداد و نجات در حوادث ریزش ساختمان و سازه‌های آواری چون زلزله، آموزش امداد و نجات در حوادث جاده‌ای، آموزش اسکان اضطراری و آموزش صخره‌نوردی را طی می‌کنند. بخشی نیز برای فرود چرخبال در نظر گرفته شده است.»

رییس هلال‌احمر گراش گفت: «قبلا در این محوطه فقط دیواره صخره‌نوردی ایجاد شده بود که به دلیل استاندارد نبودن استفاده‌ای از آن نمی‌شد.دیواره استانداردسازی و پنج سایت دیگر نیز اضافه شد. البته تجهیزات استاندارد نجات بسیار هزینه‌بر و برای تکمیل مجموعه آموزشی و امکانات نجات همچنان نیازمندی یاری خیرین هستیم.»

شکاری در مورد ضرورت ایجاد این سایت گفت: «نجات جان انسان‌ها و کمک‌رسانی در حوادث مهمترین وظیفه هلال‌احمر است و برای انجام مطلوب این کار امدادگران و نجاتگران نیاز به آموزش مداوم دارند. ما در خود شهرستان بیش از ۸۰ نفر نجاتگر تخصصی داریم که می‌توانند تجربیات‌شان را به سایر افراد منتقل کنند.»

شکاری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در گراش گفت: « این سایت به این صورت تجمیعی و در کنار هم در جنوب کشور منحصر به فرد است. امسال برای نخستین بار میزبان یک دوره آموزشی استانی بودیم و امیدوارم با راه‌اندازی این سایت‌های آموزش‌ها به صورت مداوم در گراش برگزار شود.»

در بخشی از این مراسم نجاتگران هلال‌احمر مانور نجات مصدوم از زیر آوار و صعود به ارتفاع را برگزار کردند. همچنین از خانواده جعفریان خیرین و امدادگرانی که در تکمیل سایت همکاری داشته‌اند تقدیر شد. 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top