بستن

شاهدان: روایت‌هایی از شهدای گراش

هفت‌برکه: «ستاره‌های شهر»، روایت هفتم با عنوان شاهدان، روایت شهدای دیار شلمچه در عملیات‌های کربلای چهار، پنج و هشت، پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ به میزبانی شهرستان گراش برگزار شد.

به گزارش رسانه شهید بهادری، ستاره‌های شهر که توسط کنگره سرداران و ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس و انجمن راویان فجر فارس طرح‌ریزی می‌گردد، مختص موضوعات و سوژه‌های ناب ایثار و جهاد فارس به زبان هنر است. روایت شاهدان با توجه به چند سوژه‌ی ناب از شهدای گراش در عملیات‌های کربلای چهار و پنج و هشت، با میزبانی حوزه مقاومت سردار شهید قاسم بهادری شهرستان گراش در دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق علیه‌السلام، با حضور آحاد مردم گراش برگزار گردید.
روایت‌های هنری از شهدای ده‌تن، شهدای شلمچه، نجات حاج قاسم و عروج شهید سلیمانی، اجراهای شاخصی بود که در قالب رادیو تئاتر به صورت زنده توسط سه تیم چندرسانه‌ای حنین،‌ پاییز و شهید بهادری به روی صحنه رفت. پادکست‌های رادیویی با نویسندگی فاطمه ابراهیمی از راویان فجر فارس و تدوین فرزاد رجاییان که با بازی زهرا غفاری و مهدی پورشمسی، جواد حسن‌نژاد ، فرزاد رجاییان و محمد شکوهی تهیه شده در استودیو پارسینا به زیبایی به نمایش گذاشته شد که متفاوت بودن این یادواره شهدا را به تصویر کشید. تکریم مادران و همسران شهدا و خانواده شهدای دفاع مقدس، منا و همچنین پرواز ۷۵۲ از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. از نکات خاص و منحصر به فرد این اقدام فرهنگی هنری می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تصاویر تمام شهدا به همراه دو طرح انتزاعی با عناوین شهدای ۱۰ تن و نرگس زار در آتش به دستان هنرمند ارزشی، فاطمه مسرور از راویان فجر فارس، نقاشی شده بود. اجرای گروه سرود زیبای راویان آفتاب شبکه جوانان رضوی گراش نیز یکی دیگر از برنامه‌های ستاره‌های شهر بود‌.
روایت هفتم که با اجرای داوود دهقان از راویان فجر فارس در ساعت ۲۰ پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه آغاز شد، با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) حاج رسول افشار در شب وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها به کار خود پایان داد.

گزارش تصویری مجید افشار، عکاس هفت‌برکه، را از این مراسم ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top