بستن

پروازهای ماهیانه فرودگاه لارستان به ۹۶ رسید

هفت برکه: پروازهای فرودگاه لارستان به ۹۶ پرواز در ماه افزایش یافت. ۷۲ مورد از این پروازها در مسیرهای خارجی دبی کویت و قطر و برعکس بوده و ۲۴ مورد مربوط به پروازهای داخلی به مقصد تهران است.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت الهی لارستان: مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان با اعلام خبر افزایش پروزا‌ها گفت:«با افزایش پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر و فلای دبی در مسیر دبی لار دبی به چرخه پروازی این فرودگاه، تعداد پروازهای ماهانه فرودگاه لارستان به ۹۶ رسیده است.»
مهندس صولتی افزود:«دو پرواز در مسیر دبی- لار- دبی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از این فرودگاه افزایش یافت تا جمع پروازهای دبی در هفته به عدد ۱۴ برسد.» وی با بیان این که علی‌رغم کمبود ناوگان، در راستای رفاه حال مسافران، این اقدام صورت پذیرفته و این پرواز سه شنبه و جمعه هر هفته از ۱۳ دی ماه برقرار می‌شود، ادامه داد:«۷۲ مورد از این پروازها در مسیرهای خارجی دبی کویت و قطر و برعکس بوده و ۲۴ مورد مربوط به پروازهای داخلی به مقصد تهران می‌باشد.»

گفتنی است، هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر، فلای دبی و پارس ایر تردد مسافران و حمل بار به فرودگاه بین‌المللی لارستان را برعهده دارند.

به گزارش تسنیم: فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و ۲۰ درصد پروازهای داخلی را تامین می کند و سایت رادار RCAG، که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می‌گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top