بستن

شورای شهر لار،‌ شفاف می‌شود

هفت‌برکه: به مناسبت هفته پژوهش، از «سامانه شفافیت» شورای اسلامی شهر لار رونمایی شد. از امکانات این سامانه که توسط یک شرکت لاری طراحی شده است، پخش زنده جلسات، انتشار مصوبات و ثبت ایده‌ها و درخواست‌های شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر لار، شنبه سوم دی‌ماه در مراسم هفته پژوهش و فناوری، از سامانه شفافیت شورای اسلامی شهر لار رونمایی شد. این سامانه اینک در مرحله بارگذاری اطلاعات است و به‌زودی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

در این مراسم، مهندس «محمد فولادی» از شرکت فناور یکتا داده‌گستر پویش لارستان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور لارستان که طراح و مجری این سامانه است، پس از رونمایی این سامانه توسط فرماندار و امام‌جمعه، گفت: «یکی از دغدغه‌های شهروندان «شفافیت» عملکرد شورای اسلامی شهر لار بوده است. ما در این سامانه تلاش کرده‌ایم تا امکانات ایجاد شفافیت را ایجاد کنیم.»

پخش زنده جلسات شورا و اظهار نظرهای اعضا، انتشار مصوبات شورا؛ ثبت ایده‌ها و درخواست‌های شهروندان از امکانات این سامانه است. در این سامانه همچنین مشخص می‌شود کدام اعضا به طرح‌های مطرح شده رای مثبت یا منفی داده و کدام اعضا در جلسات حاضر یا غایبند.

فولادی گفت: «نکته‌ی بعد، مشارکت شهروندان در این سامانه است که با عنوان «خردِ جمعی» می‌توانند پیشنهادات و مطالب خود را برای هریک از اعضا یا کمیسیون‌های تخصصی شورا ارسال نمایند و پس از بررسی، پاسخ را نیز دریافت کنند.»

شفافیت از شعارهای اصلی انتخاباتی اعضای شورای اسلامی شهر گراش بود. گزارش مالی شش‌ماهه شهرداری گراش برای رسانه‌ها ارسال می‌شود اما در حال حاضر شورای شهر و شهرداری گراش حتی دارای سایت اطلاع‌رسانی نیست و مصوبات شورای شهر نیز در این مدت منتشر نشده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top