بستن

عبور از گل‌گهر برای حضور در جمع مدعیان

هفت‌برکه: جوانان هلال‌احمر با یک برد شیرین خانگی برابر گل‌گهر سیرجان، خود را به صدر جدول نزدیک کردند.

جمعه ۲ دی‌ماه در هفته دهم مسابقات لیگ برتر جوانان کشور، جوانان هلال‌احمر گراش با نتیجه ۳ بر صفر مهمان خود گل‌گهر سیرجان را شکست دادند تا با ۱۸ امتیاز به رده چهارم و دو امتیازی تیم صدرنشین صعود کنند. 

بازی دو تیم در یک هوای مطبوع زمستان آغاز شد و هلال‌احمر از همان آغاز نشان داد که به دنبال پیروزی است. در دقیقه ۱۶ امیرحمزه اصغر‌پور روی یک ریباند گل اول بازی را به ثمر رساند. در ادامه بازی گل‌گهر چند موقعیت داشت که نتوانست راهی به دروازه هلال‌احمر پیدا کند.

با آغاز نیمه دوم جوانان هلال‌احمر با دو گل پیاپی، خیال خود و تماشاگران را راحت کردند. دقیقه ۵۳ اصغرپور در یک فرار پشت دفاع گل دوم خودش و هلال‌احمر را به ثمر رساند. دقیقه ۶۰ هم عبدالباسط رحمانی با یک شوت والی از داخل محوطه جریمه، توپ را در گوشه دروازه قرار داد. تلاش گل‌گهر برای جبران گل‌های خورده باعث چند خلق موقعیت روی ضربه‌های ایستگاهی شد که در برگشت با ضد حمله‌های خطرناک هلال‌احمر روبه‌رو می‌شدند. دقیقه ۸۳ داور در تصمیمی سختگیرانه یک ضربه پنالتی برای گل‌گهر اعلام کرد. آرین‌ کریم‌پور با یک واکنش موفق و دفع توپ توسط دروازه خود را برای دومین هفته بسته نگه دارد.

در دقایقی پایانی بازی به خاطر درگیری بازیکنان داخل زمین دقایقی بازی متوقف شد و باعث شد داور به سبک جام‌جهانی ۱۰ دقیقه وقت اضافه بگیرد.

در انتظار تحقق وعده‌ها

پس از پایان بازی، حجت الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، به همراه حلیمی، شهردار، دانشور و دلخوش اعضای شورای شهر، شکاری رییس هلال احمر و محسن افشار رییس اداره ورزش و جوانان از محل برگزاری مسابقه کورس سوارکاری به بازیکنان هلال‌احمر بازدید کردند.

هاشم محمودی، سرپرست تیم هلا‌ل‌احمر، یکی از مشکلات همیشگی بازی‌های را تاخیر در حضور اورژانس دانست که امام جمعه اعلام کرد که در صورت تکرار این مورد موضوع را از تریبون نماز جمعه مطرح خواهد کرد.

یکی از گلایه‌های دیگر محمودی، عدم تحقق وعده نماینده برای کمک ۵۰ میلیون تومانی به تیم هلال احمر بود. البته دست‌آورد این دیدار برای بازیکنان، قول شورای شهر برای کمک به تامین گرمکن بازیکنان در بازی‌های آینده بود.

غلامی: می‌خواهیم ثابت کنیم جرفه نیستیم

سعید پورفریدونی، سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان، گفت: «مردم گراش خیلی خونگرم بودند و میزبانی خوبی داشتند. شرایط زمین اجازه نداد آن بازی که دوست داشتیم را انجام دهیم. هم زمین بزرگ بود و هم چمن کیفیت مناسبی نداشت ولی در هر صورت به تیم گراش تبریک می‌گویم، زحمت کشیدند و نتیجه هم گرفتند.»

سرمربی گل‌گهر گفت: «هر چند ما چند بازی بیرون از خانه را واگذار کردیم ولی می‌دانم در سیرجان زمین خودمان صاف است و بچه‌ها راحت‌تر کار می‌کنند و می‌توانیم نتیجه بگیریم و جزو ۱۰ تیم اول هستیم. واقعا نتایج و امتیازات نزدیک است. انشاالله آخر فصل هم ما هم تیم گراش نتایج قابل قبولی گرفته باشند.»

ابوالحسن غلامی، مربی هلال‌احمر گراش، در پایان بازی گفت: «از نتیجه مشخص بود که روند تیم ما رو به رشد است تا به جمع تیم‌های بالای جدول رسیده‌ایم و با این نتیجه از نظر تفاضل گل هم وضعیت خودمان را بهبود دادیم. اگر بچه‌ها و خودمان بیشتر تلاش کنیم می‌توانیم خودمان را در بین تیم‌های مطرح جوانان کشور تثبیت کنیم تا نگویند این یک جرقه یا شگفتی بوده است.»

در حال حاضر همه تیم‌های با هم بازی نکرده‌اند و در جدول تفاضل گل در نظر گرفته می‌شود اما در جدول نهایی در صورت تساوی امتیاز اول به نتیجه بازی رودرو نگاه می‌کنند.

غلامی در مورد پنج بازی باقیمانده تیم گفت: «بازی‌های به جایی رسیده است که همه بازی‌ها حساس است. ما بیشتر بازی‌های سخت‌ و با تیم‌های بالا جدول را انجام داده‌ایم اما بازی با تیم‌های پایین جدول هم سخت است و آنان هم برای ماندن می‌جنگند و بازی‌های سختی خواهد بود.»

مربی هلال‌احمر در مورد مشکلات بازی‌های خارج از خانه گفت: «دو بازی خارج از خانه در تبریز و آمل به دلیل سرما مشکلات خاص خودش را در زمستان دارد. اما مشکل دیگر این است که الان در فصل امتحانات هستند و بازیکنان ما درگیر امتحان هستند. برای ما اولویت اول و دوم بازیکنان باید درس باشد ولی مثلا در بازی بابل حداقل دو بازیکن غایب داریم که کار را سخت می‌کند.»

ابوالحسن غلامی در مورد نتیجه پایانی هلال‌احمر در لیگ گفت: «فوتبال حساب و کتاب ندارد و هر کسی در روز بازی خوب باشد و بیشتر تلاش کند موفق می‌شود. تلاش ما نگه کردن خودمان در بالای جدول است.»

در جدول رده‌بندی، هلال‌احمر از ۱۰ بازی ۱۸ امتیاز به دست آورده است. تیم نساجی با ۲۰ امتیاز صدرنشین است، سپاهان و فولاد خوزستان دیگر تیم‌های ۱۸ امتیازی جدول هستند. ملوان نیز در صورت برد در باز این هفته ۲۰ امتیازی خواهد شد.

هلال‌احمر برای بازی جمعه ۹ دی‌ماه با تیم کیان‌سام بابل دوشنبه این هفته راهی مازندران می‌شود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top