بستن

تکمیل حلقه دور کلات، طرحی برای پویایی بافت فرسوده گراش

هفت‌برکه: برای افزایش ساخت و ساز در بافت فرسوده گراش طرح فاز دوم رینگ دور کلات در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بررسی شد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش روز شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱، جلسه ستاد بازآفرینی شهری به ریاست محمود طاهرزاده فرماندار گراش و با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، سرپرست مدیریت معمارى و شهرسازى اداره کل راه و شهرسازی لارستان، شهردار گراش، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه فاز اول خیابان دور کلات از ابتدای خیابان شهدای گمنام شروع شده است برای تکمیل حلقه دور کلات، فاز دوم این حلقه باید در بالای محل روباد اجرا شود و از کنار سالن مبلمان ستاره به بلوار سرداران متصل شود. 

از موضوعات این جلسه بررسی احداث فاز دوم حلقه دور کلات بود. قرار شد این فاز با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در طرح بافت فرسوده قرار گیرد و برای اجرای آن قیر رایگان تحویل شهرداری شود.

فرماندار: بازآفرینی بافت فرسوده ضروری است

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش در این جلسه بر ضرورت باز آفرینی شهری و توزیع عادلانه امکانات در مناطق کم برخوردار و بافت فرسوده شهری تاکید کرد و اظهار داشت: «دولت سیزدهم با  رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدایی توجه ویژه ای به حوزه بازآفرینی شهری دارد و در این راستا باید اقدامات اساسی در شهرستان انجام گیرد.»

محمود طاهرزاده برگزاری جلسات مستمر ستاد بازآفرینی شهری را ضروری دانست و افزود: «بازآفرینی یکی از ظرفیت‌های موجود در حوزه مسکن است و برگزاری جلسات بازآفرینی در سطح شهرستان به تسریع احیای بافت فرسوده کمک می‌کند.»

طاهرزاده با اشاره به اینکه بازآفرینی و ساماندهی مناطق فرسوده شهر‌ گراش با محوریت ساخت مسکن و حفظ جمعیت این مناطق انجام شود، گفت: «پسندیده نیست که در سطح شهر بافت فرسوده به حال خود رها شده و برنامه مدونی برای احیاء آن نداشته باشیم و نیاز داریم که بازآفرینی به موضوع اولویت‌دار در مدیریت شهری تبدیل شود.»

فرماندار گراش در این جلسه با بیان مسائل و مشکلات موجود در محلات هدف، خواستار توجه بیشتر مدیران شهرستان به بافت‌ فرسوده و ناکارآمد شد.

استفاده از تجربه سهل‌آباد

یکی از موضوعات دیگر استفاده از تجربه محله سهل‌آباد شیراز بود. در این محله که در بافت فرسوده شیراز قرار دارد اقداماتی انجام شده است قرار شد شهرداری گراش گزارشی از آن در جلسه مطرح کند.

اطلاع‌رسانی کامل در خصوص تسهیلات و وام‌های قابل ارائه به متقاضیان در بافت فرسوده، ترغیب سرمایه‌گذاران برای ساخت مسکن در بافت فرسوده و ارسال دستورالعمل‌های و آیین‌نامه‌های ستاد بازآفرینی به ادارات مرتبط از مصوبات جلسه است که شهرداری ملزم به اجرای آن است.

همچنین در این جلسه مصوب شد، اداره برق، تیرهای برق در مسیر کوچه‌ها و معابر بافت فرسوده را جابجا کند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top