بستن

سیاه‌ مشق‌های قنبرپور بر دیوار پردیس

هفت‌برکه: سیاه‌مشق‌های علی قنبرپور، استاد باسابقه خوشنویسی و نقاشی گراش، در نگارخانه پردیس به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، علی قنبرپور، از اساتید باسابقه نقاشی و خوشنویسی گراش، بار دیگر نمایشگاهی از آثار خوشنویسی خود را برای علاقه‌مندان به این هنر به نمایش می‌گذارد.

آیین آغازین این نمایشگاه ۱۵ آذرماه با حضور هنرمندان پیشکسوت گراش و لار برگزار شد. «سیاه‌مشق‌های من» نامی است که قنبرپور برای نمایشگاه خود در نظر گرفته و قرار است ۱۵ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ در نگارخانه پردیس شهرداری واقع در بوستان یاران برگزار شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برای بازدید به نمایشگاه استاد علی قنبرپور بروند.

استاد قنبرپور در مورد این نمایشگاه به هفت‌برکه گفت: «آثار این نمایشگاه به صورت سیاه‌مشق است که من در آن راحت‌تر هستم. در چلیپا و تک سطر احساس محدودیت می‌کنم و فکر می‌کنم سیاه مشق با بیینده راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند.»

یکی از ویژگی‌های قنبرپور، اجرای سریع آثارش است. او در مورد سیاه‌مشق‌هایش می‌گوید: «در سیاه مشق احساس آزادی می‌کنم. در قلم درشت با یک‌بار نوشتن باید کار انجام شود و این نیازمند دست قوی است. تمام این آثار مربوط به سال ۱۴۰۱ است و به صورت یک‌ضرب و بدون تیغ نوشته شده است.»

علی قنبرپور متولد ۱۳۴۸ و یکی از اساتید باسابقه گراش است که نقاشی را از همان کودکی آغاز کرده است. نقاشی‌های او بیشتر طبیعت‌نگاری و چهره است و در هنر خوشنویسی درجه استادی دارد.

بهمن‌ماه ۱۳۹۹ نمایشگاه انفرادی خوشنویسی و اسفندماه ۱۴۰۰ نمایشگاه گروهی به همراه اسدالله آهنی و داریوش آرمان‌مهر از او در گراش برگزار شده است. به جز این قنبرپور در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در گراش، لار و شیراز نیز شرکت داشته است.

عکس‌های هادی افشار از مراسم افتتاحیه این نمایشگاه را ببینید:

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top