بستن

کاکاحامد در «ونیز» پذیرای شماست

هفت‌برکه – گزارش آگهی

حامد جوکار از آن کافه‌دارانی است که مشتری‌هایش را با خودش می‌کشاند. طرفدارانش او را به نام اینستاگرامی‌اش «کاکاحامد» می‌شناسند و هم به خاطر دستپخت و هنر قهوه‌سازی‌اش، و هم به خاطر روحیه‌ی گرم و پذیرایش، او را هر جا که برود دنبال می‌کنند. او حالا با کمک همسرش کافه‌ی خودش را می‌گرداند: «کافه ونیز» در طبقه‌ی بالای مجتمع تجاری سیمرغ.

این کافه دیروز ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ با حضور خانواده و دوستان و جمعی از مسئولان با مدیریت حامد جوکار افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه، کاکاحامد و همسرش با چای کرک و اسپرسو و کیک از مهمانانش پذیرایی کردند. این کافه از ساعت ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۶ تا ۲ نیمه‌شب به روی مهمانان باز است.

موقعیت «کافه ونیز» آنقدر خوب است که بسیاری از کافه‌روها قبلا آن را حیف‌شده می‌دیدند. مجتمع‌های خرید همیشه پاتوق خوبی محسوب می‌شوند. فضای کافه هم آنقدر بزرگ است که می‌توان در آن مهمانی برگزار کرد. نمای زیبای میدان شهید بهشتی نیز یکی از مزیت‌های این کافه است. از طرفی، نزدیکی این کافه به بیمارستان و مجتمع پزشکان، ظرفیت‌های زیادی برای مهمانان هم ایجاد می‌کند. حامد جوکار قصد دارد از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کند.

حامد که یکی از هنرمندان عکاس گراش است، اهمیت نور و فضاسازی و ترکیب را می‌داند. او درباره‌ی ویژگی متمایز کافه ونیز می‌گوید: «من در این مدتی که از کافه قبلی جدا شدم، با کمک همسرم در خانه فعالیت داشتم، اما همیشه ذهنم درگیر داشتن یک مغازه بود و بهترین مکانی که مد نظرم بود، همین کافه ونیز بود. چند دلیل داشت: داشتن ویوی جذاب و فضای بزرگ، قرار داشتن در مرکز توجه، و دسترسی راحت.»

حامد در مراسم افتتاحیه هم تاکید کرد که کافه ونیز را با کمک پدرش راه‌اندازی کرده است: «کافه ونیز از همه لحاظ باب میلم بود. این بود که با کمک پدرم تصمیم گرفتیم کافه را بخریم و من و همسرم در آن فعالیت داشته باشیم.»

 

حامد جوکار بیش از چهار سال سابقه‌ی کار در کافه را دارد. «شروع کارم سال ۹۷ در کافه ملل بود که زیر نظر آقایان صادق وقارفرد و عمران حسین‌شیری کار می‌کردم.» او در یک دوره‌ی باریستا زیر نظر استاد گودرزی در تهران هم شرکت کرده است.

جوکار با شور و شوق از همکاری همسرش و تقسیم کارشان صحبت می‌کند: «اگر بخواهم کافه را به سه بخش تقسیم کنم، یکی باریستا است، دومی بارتندری (پیشخوان) و سومی آشپزخانه. من در این سه بخش فعالیت داشته‌ام و دارم. در حال حاضر، بیشترین فعالیتم را در بخش باریستا و بارتندری قرار می‌دهم و همسرم قرار است در بخش آشپزخانه فعالیت کند. حتما نیروهای جدیدی هم اضافه خواهیم کرد برای این بخش‌ها.»

آنهایی که طعم سالادها و پاستاهای حامد را چشیده‌اند، آن را به دیگران هم توصیه کرده‌اند. حامد می‌گوید منوی کافه ونیز نیز همیشه در حال بهتر شدن خواهد بود: «ما انواع نوشیدنی سرد و گرم، هم کافئین‌دار و هم بدون کافئین را در منو داریم. یک سری غذا هم مختص به کافه در نظر گرفته‌ایم. اما قصد داریم در آینده یک سری از آیتم‌های جذاب نیز به منو اضاف کنیم. منویی که الان بسته‌ایم، بخشی با توجه به تجربه‌ی قبلی خودم بوده و بخشی با تحقیقی که از جاهای مختلف کرده‌ام.»

او می‌گوید ارتقای کافه برایش یک کار ادامه‌دار و همیشگی خواهد بود: «قطعا در آینده تمرکزمان روی دکور کافه بیشتر می‌شود. تلاش می‌کنیم یک کافه‌ی دنج برای خودمان و مشتری‌های عزیزمان بسازیم. قطعا برنامه‌های متنوعی هم برای آینده در نظر داریم. مثلا برگزاری اولین ایونت بازی مافیا و مسابقات شطرنج و تخته‌نرد با همکاری هیئت شطرنج و اداره ورزش و جوانان.» او که یک تخته‌ی دارت هم در کافه نصب کرده است، می‌گوید: «دوست دارم بازی‌هایی را که باعث سرگرمی جوانان شهرم می‌شود در کافه راه بیندازم. و اگر کسی علاقه داشته باشد، می‌توانم در زمینه یادگیری بازی مافیا و تخته‌نرد و شطرنج هم همکاری کنم. در آینده قرار است با رییس اداره ورزش و جوانان گراش جلسه‌ای داشته باشم و اگر بازی خاصی مد نظرشان است، با آن اداره همکاری کنم. چون دوست دارم جدا از کافه، یک مکان برای سرگرمی هم ایجاد کنم.»

جوکار امیدوار است رونق کافه ونیز به رونق دیگر مغازه‌های مجمتع سیمرغ هم کمک کند. او در آخر هم می‌گوید: «تشکر می‌کنم از همکاری آقای درخشنده، مدیر محترم مجمتع سیمرغ، و عزیزانی که در شب افتتاحیه تشریف آوردند. ان‌شاءالله بتوانیم فضایی ایجاد کنیم ک همه از ما راضی باشند.»

صفحه‌ی کافه ونیز در اینستاگرام:

instagram.com/cafe._.venice

صفحه‌ی شخصی کاکاحامد:

instagram.com/kaka.hamed70/

آدرس کافه: گراش، میدان شهید بهشتی (میدان بیمارستان)، مجتمع سیمرغ، طبقه بالا

تلفن: ۰۷۱۵۲۴۵۵۱۰۷ و ۰۹۱۷۸۸۲۹۰۹۴

ساعت کار: از ساعت ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۶ تا ۲ نیمه‌شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top