بستن

گزارش تصویری: جشن پیروزی تیم ملی

هفت‌برکه: جمعی از مردم و مسئولان گراش در پی برد تیم ملی ایران برای جشن پیروزی به خیابان آمدند.

امروز جمعه چهارم آذرماه ۱۴۰۱، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در دومین بازی‌اش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مقابل تیم ملی ولز با دو گل به پیروزی برسد. تیم ملی در بازی قبلی در مقابل انگلستان با نتیجه سنگین ۶ بر ۲ مغلوب شده بود، و پیروزی در بازی امروز باعث شد امید طرفداران فوتبال به صعود از مرحله‌ی گروهی رقابت‌ها زنده شود.

عکس‌های هادی افشار و محمود ورزی را از این جشن پیروزی ببینید.

 

عکس‌های محمود ورزی:

 

عکاس عضو هیات مدیره انجمن فیلم و عکس گراش

9 نظر

  1. https://www.instagram.com/reel/ClYbKPHgeLP/?igshid=MDJmNzVkMjY=
    خوب قبل از سلام و خوش و پِش با همشهریان طرفدار کارنوال فوتبالی عجالتا اگر دوست داشته باشید این کلیب که همشهری گراشی خوبم از قطر فرستاده ببینید تا آخر کامنت برایتان تعریف کنم که ماجرا در باره چیست. زنده باشند گراشیهای قطر و سوق واقفشان هم پر برکت.
    — راستش بخواهید خدایش من همان اندازه که از باخت هفته گذشته بازی جوانان گراش در لیگ برتر کشور مقابل سپاهان اصفهان آنهم در خانه ناراحت و غمگین شدم برای پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی در قطر مقابل چُسقلی ولز خوشحال نشدم. علتش نمی دانستم چرا ؟ناراحتی و غمگینی من در باخت تیم گراش بر شادی و سرور برد جمهوری اسلامی در قطر می چربد. با مدرک داران گراشی روانشناسی و روان کاوی (با دو نفرشان فقط که خود خوانده خود را روانشناس و روان کاو می پندارند شاید هم بزور لیسانسکی و فوقی هم داشته باشند) این موضوع همین یک دوساعت پیش مطرح کردم، گفتند تقصیر مرحوم والده است که در زمان بار داری و یا طفلی و قُنداغی شما به روضه و ماتم توجه بیشتری داشته و یا اینکه اگر هم می خواسته شادمانی کند و یا در عروسی برادرش و یا اقوام نزدیک برقصد از چشم غره مادر شوهر که بی بی نازنین خودت باشد شادیش به عزا تبدیل کرده اند. و یا خودت در زمان رشد کودکیت در گراش عزا، روضه و نوحه بیشتر از کارنوال شادی و شادمانی دیده اید. البته شکی سومی هم دارد شاید تیم گراش از خودت می دانی و تیم ملی جمهوری اسلامی را نه چندان خودی. به هر حال از سه علت دو علتش تقصیر دیگران بوده و خوشحالی چندان نکردن برد در قطر هم زیاد بخود من مربوط نیست.
    —حال برد جمهوری اسلامی در قطر از کدام کشور بوده؟ ولز، خودم کشتم که تحقیق کنم که ولز کدام کشور است و در چه قاره ای قرار دارد. آخر و عاقبتش با کلی تلاش تازه دانستم که ولز کشور نیست بلکه جای است مثل لارستان بزرگ و تاریخی گفتن لاریهای خودمان و اصلا و ابدا کشور نیست ولی نمی دانم چطور وقتی کشور نیست تیم ملی اش سر از قطر در آورده . نگو این چسقلی ولز همان لارستان کهن انگلیس و روباه پیر بریطانیا کبیر( مثل بزرگ گفتن لاریها) است. گفته این شهرستان را جا بیندازم در فوتبال و جام جهانی که حدالاقل بشود گاوبندی کنم و تیم انگلیس برود مرحله دوم و خرشانس هم بود و توانست جمهوری اسلامی در بازی اول گروه اشان ششتایی کند. تف به کلکشان و نامردیشان.
    —حال اگر من چندان خوشحالی نکردم ولی کلی شادمان و خوشحال شدم که در گراش کاروان شادی راه افتاد و کلی بچه ها و جونها شادی کردندبخصوص چندتا و نصفی بانوان و دخترها که همراه خانواده در کاروان بودند و من فقط عکسهای کاروان در گریشنا دیده ام خود کاروان را قسمت نبود. در این جا توی عکسها دیدم نوشته های جالب کف دستشان، نوشته بودند ” امریکا بسوز” متوجه نشدم منطورشان چه بوده. دلشان بسوزد و یا ماتحتشان و یا جگرشان بایستی پیامشان به امریکا روشن می رسانیدن. خودم خواستم به نمایندگی همشهریانم پیام کف دستشان ترجمه کنم و بفرستم بدانم که چه عکس العمل نشان خواهند داد تا متوجه شوم کجایشا باید بسوزد. دیدم این فوتبال اصلا مورد علاقه مردم امریکا نیست و بکل فاقد علاقمندانی مثل گراش به فوتبال است و اصلا دنیا ورزشان با گراش ما فرق دارد خودشان یک شش هفتا ورزش معروف خودشان دارند که فوتبال دارای کمترین بیننده تلویزیون در بین ورزشهاست و اگر هم از ایران صدتا هم گل بخورند ککشان نمی گزد و خبردار هم نمی شوند تا چه رسد که بسوزند. بنابراین چون بیخیال فوتبال هستند و نمی سوزند از رسانیدن پیام کف دستی همشهریان خوداری کردم .
    —- اونهای که تونستن با آدرس بالا کلیب را ببینند که چه خوب برای ناتوانان می نویسم. دوست گراشی خوبم از قطر این کلیب فرستاده و بمن سفارش کرده که با مسئولان وزارت خارجه و یا وزارت ورزش تماس بگیرم ( طرف فکر کرده جناب لغزیان سر پیازی است) بعد از گله گذاری و ابراز ناراحتی به آنها بگویم کاری که در قطر انجام داده اید درست نبوده که روز جمعه بروید به کمپ (محل زندگی کارگران خارجی و فقیر) کارگر های بنگلادیشی و سیلانی و نپالی را استخدام کنید برای چند ساعت و پرچم جمهوری اسلامی صلی علی را به آنها بدهیدبا مقداری پول و بلیط ورودی و با دهها اتوبوس آنها را ببرید استادیوم و در جایگاه تماشاچیان طرفدار تیم جمهوری اسلامی قرار دهید که تیم ایران را تشویق کنند. این زشت است و همه می دانند کار بنگالی فوتبال و تشویق تیم نسیت. حتی پرچم جمهوری اسلامی را عوضی و وارونه دست گرفته بودن و یا به عادت لنگ دور سر پیچانده بودن، عمرا هم در عمرشان فوتبال ندیده و نمی شناسند. بعد هم اضافه کرده که به این حضرات در تهران بگویم لازم نیست این کار انجام دهید جای پول دادن به گارگران فقیر خارجی که از فوتبال چیزی نمی دانند برای تشویق تیم بهتر است پول سفر به گراشیها بدهید که بروند قطر، هم در قطر همشهری و فامیل دارند و چند روزی مهمان آنها خواهند بود و هم بهتر تیم را تشویق می کنند. من این را گفتم که هیئت فوتبال گراش بجنبد و از تهران بخواهند فقط گراشیها را برای روز مسابقه به قطر برسانند خودشان در قطر می دانند کجا بروند و در روز مسایقه هم پدری از امریکا در می آورند که نگو . من گفته باشم حال هیئت فوتبال گراش خود داند. از من گفتن

  2. این «لغزیان» گویا کاری جز مسخره کردن و توهین به این و آن ندارند. سری قبل به مردم بیخه و مسئولین گراش توهین کرده بود در این نوشته هم کل نظام و مردم را مسخره کرده . از طولانی نوشتن هم معلومه بیکارند و پول مفتی هم به جیب می زنند

  3. امام علی علیه السلام: من کثُرَ کلامُهُ، کثُرَ خَطاؤُهُ وَمَن کثُرَ خُطاؤُهُ، قَلَّ حَیاؤُهُ وَ مَن قَلَّ حَیاؤُهُ، قَلَّ وَرَعُهُ. وَ مَنْ قَلَّ وَرَعُهُ، ماتَ قَلبُهُ و مَن ماتَ قَلبُهُ دَخَلَ النّارَ.
    آن که کلامش زیاد باشد، لغزشش زیاد خواهد بود و آن که لغزشش بسیار باشد، حیایش کم می شود. هر که حیایش کم شود، پارسایی اش اندک می شود و هر کس که پارسایی اش اندک شود، قلبش خواهد مُرد و آن کس که قلبش بمیرد، گرفتار دوزخ خواهد شد.
    «إذا تَمَّ العَقْلُ نَقُصَ الکلامُ؛ آن گاه که عقل کامل شود، سخن کاهش می یابد».
    اگه عقل کامل بود اینهمه حرافی هم نبود. کی به حرافی و متن بلند بالای همچین آدمی اهمیت میده؟؟؟ بدتر از همه که در هر موضوعی هم خودش رو صاحب نظر میدونه و در تک تک موضوعات به خودش اجازه میده که کامنت بزاره. دنیا دنیای تخصصه جناب لغزیان!

  4. بفرموده قدما گراش علیکم السلام گفتن واجب است در مقابل سلام که مستحب یعنی پسندیده، نیکو، روا و برای گرد آورندگان اجر و ثواب شاید چیزی گیرشان بیاد و شاید هم نیاد. بنابراین لغزیان به واجب مفروض بر خود عمل کرده و جواب کامنتهای این سه نفر را رساتر و همراه با اضافات “و رحمه الله و البرکاته” به همشهریان تقدیم می دارد.
    — وطن پرست( پیشوند نرینه و مادینه این اسم با خوانندگان) اولاً اگر این فامیل واقعی و شناسنامه ات باشد که هیچ، ولی اگر اسم مستعار انتخابیت باشد، بدجوری خراب کرده ای چون وطن پرست مترادف ملّی و ملیّون است و مرحوم امام ره ملی و ملیت خواهی را مخالف اسلام عزیز دانسته، برای درک بهتر برو به حاشیه نویسی بی آزار شیرازی به فرمایشات رهبر اول حهموری اسلامی سری بزن. از اینکه آیا سعودی هم می سوزد خبر ندارم و اگر شما خبر دارید و راست است امیدوارم که سوزشان ادامه داشته باشد بحق پیر دختر در گلستو دشت زیر. اگر منطورت تلویزیون فارسی زبان ایران انترناشنال است که دست اندرکارانش همه ایرانی هستند و بقول روزنامه کیهان پولش و هزینه اش سعودی می دهد. و دارند میسوزند خوب بسوزند به جناب لغزیان ربطی ندارد. لغزیان کانالهای تلویزیونی جمهوری صلی علی نگاه نمی کند تا چه رسد به تلوزیونهایی که عرب سعودی هزینه اش می پردازد بین من و تو دونفری، تف یه ریش هر که اصلاَ تلوزیون نگاه می کند. شما لغزیان را به خوشگلکان عرب پسند ایران انترناشنال ربط نده. الهی اگر می سوزند ماتحتشان هم گُر بگیرد. راستی خبر داشتی رئیس کلشان معاون وزیر ارشاد دولت جمهوری صلی علی خودمان در زمان آخوند فشن ( مُد، خوش لباس) خاتمی بوده و البته وزیر ارشاد همین خاتمی هم بغل دست همین خوشکلکان از سعودی پول می گیرد ولی در حمایت از رهبری و دولت رئیسی قلم میزند( عجب بی پدر و مادر است این سیاست). متاسفانه همین رئیس انتر… طرف مال یکی از شهرهای نزدیک لار و بندر است ولی خوشبختانه اچمی زبان نیست. حال برو پیدایش کن.
    — سلام و صد سلام بر همشهری محمد، حوصله در ذات جناب لغزیان است. راستش بخواهید همه این نوشتن ها ایکی دقیقه هم وقت من نمی گیرد باز خوانی هم نمی کنم و در حالت نیمه خواب و نیمه بیداری می نویسم. برای من رفع خستگی است و دور شدن از هیاهو ها و شلوغی کار های روزانه برای چند دقیقه تا خوب و راحت خوابم ببرد. تازه گریشنا هم همه کامنتهای من منتشر نمی کند. والا شما ها که اهل حوصله و کار و خواندن زیاد نیستید از حوصله داری من گُر می گرفتید.
    —- گراشیان ( نرینه و مادینه بودن باخودت یک پیشوندی جلو اسمت بگذار). از کجا فهمیدی که هم بیکارم و هم پول مفتی به جیب می زنم یک دفعه می گفتی لغزیان آخوند و یا آقازاذه است. چون این دو صفت بیشتر به این دو قشر برازنده است. نه جانم من بسیار پرکار و فعال هستم و همین طور که برای جناب محمد نوشته ام نوشتن یک نوع تنوع فکری است و چند دقیقه ای وقت از من نمی گیرد. ولی بهتر بود شما دقیقا می گفتی کجا و چگونه من دیگران را مسخره می کنم. این یک سبک نوشتن است. اگر از بیخه جات و حاج رستمخان نوشته ام عین واقع تاریخ محلی ۱۵۰ سال قبل خودمان است بهتر است کمی بیشتر بخوانی حتی کتاب مرحوم الله قلی خان وقتی می نویسد که چگونه ورزاهای( گاوهای قوی برای شخم زدن زمین، تراکتور قدیم) پارو ارد بیخه جاتیها بردند و یا در سه بار آخر چپاول و غارت لار در همین ۱۵۰ سال پیش تفگنچیان کجا بیشترین نقش را داشته اند بهتر متوجه نوشتن من می شدی. باز شما از یک گراشی که به دبی یا قطر می رود بپرس بنگالی و فوتبال. آخر کار مسئولین در استخدام این کارگران از همه جا و همه چیز بیخبر برای تشویق تیم ملی واقعا اگر مسخره نیست چه نام دارد. بهتر نبود بچه های فوتبالی گراش به قطر می بردند هم تیم را تشویق می کردند و هم سوژه دست عربها نمی دادند. خیلی خودت مدافع این حضرات نکن البته اگر مایه ای نمی رسد. چون اغلب کارهایشان دیسی(کلمه گراشی برای کاری که چندان معقول و درست نباشد) است و الا درهم به ده هزارتومان نمی رسید.

  5. این شهروند عجب محتسبی است و به هر راه و روش می خواهد نگذارد کسی کامنت خلاف دیدگاه و نظر او و همپالیگی هایش در گریشنا بنویسد. حیف از سخن و کلام مولا که دستمایه این محتسبان کم خرد شده است. این سخنان گهربار حضرتش نه برای همچون منی است که در این دنیا نه سرپیازم و نه گلش. سخن حضرت برای مسئولین و اداره کنندگان جامعه است که این همه سخنرانی بیهوده و بی فایده در منبر و تربیونهای نمازهای جمعه و شوهای تلویزیونی نکنید. شرم و حیای سخنوران پرگو یی کم شده که با کمال بیشرمی درهم شانرده قرانی (ریالی) را به ده هزار تومان رسانیده اند و باز هر روز دم از بیشرفت و توسعه می زنند. بابا تو دنیا را عوضی می بینی. دو خط و نیم نوشته لغزیان را چشمت گرفته و سخنان گزاف و لاف مزاد حکومتیان را نمی بینی. همه آنها از کوچکترینشان تا بزرگتریش مورد عتاب سخنان مولا هستند.
    اگر عقل من کم باشد ضرر و زیانی به کسی نمی رسد وای برکسانی که عقل ندارند ولی خودرا خداوندان دانایی و عقل و کیاست می دانند و با یک سخن از بی عقلیشان اقتصاد صدها خانواده را نابود می کنند. برایت مشکل است اینها را بدانید؟
    اگر کسی به کامنت نوشته من اهمیت نمی دهد تو چرا محتسب بازی در می آوری. این نه برای تو برای کسانی که کمی درک اجتماعی دارند می نویسم. در مورد تخصص و سواد هم پیشتر اشاره کرده ام اگر جز پنچ نفر اول گراش نباشم یقینًا در رده بالا هستم. قبول نداری برو دنبال محتسب بازیهای خود.

  6. آقای لغزیان که همه او را می شناسند
    ادبیات سخیف و توهین به دیگران و خود عالم و عاقل پنداری از ویژگی همیشگی شماست
    کاهش ارزش پول ملی از دستاوردهای مشعشع دولت مورد حمایت شماست که از آن زمان و هنوز مجیز گوی آن دولت فشل و غرب پرست روحانی هستید با این تفاوت که آن دوره خفه خون گرفته بودید و الان می خواهید همه مشکلات به ارث رسیده از آن دوره نحس به الان بچسپانید. ولی مردم مثل شم نیستند و می فهمند

  7. گراشیان، بکار گیری کلماتی همچون نرینه و یا مادینه ادبیات سخیف نیست ( به کتابها بزرگان فرهنگ و ادب ایران رجوع کنید) و توهین حساب نمی شود، روال بر این است که پیشوندی برای احترام نوشته شود وقتی جنسیت مخاطب روشن نباشد کمی مشکل میشود نام مخاطبی را با احترام نوشته شود. مثلا اگر می نوشتم حاج آقا گراشیان و یا حاجیه خانم گراشیان محترمانه میشد مگه نه؟ خوش به حال همه که جناب لغزیان را می شناسند چه اشکالی دارد که انسان عالم و عاقل باشد، وقتی این پندار در شخصی هویدا شود به سمت کسب خصایل همان پندار کوشش می کند مگر غیر از این است. بگذریم یریم سر موضوع اصلی. من با شما کاملا موافق هستم که دولت روحانی رئیس جمهور پیشین فشل و غرب پرست بود بخصوص قرار داد برجام را خیانت می دانم . شک هم نکن که ایران را گرفتار شش گشوری کرده که هیچ جایگاه قانونی بین المللی در سازمان ملل متحد ندارند. بحثش طولانی میشود و شما خسته. ولی باور کن این یکی از خرده مقصرین است. مقصر اصلی ساختار فشل و غیر کار آمد است. که از سال پنجاه هفت تا به امروز سبب شده درهم از شانزده ریال برسد به ده هزار تومان کار یک نفر و یک دولت نیست نطام سیاسی و حکومتی کشورمان یک جایش عیب دارد نمی تواند کشور را به سوی بیشرفت و تولید ببرد. جوهره اعتقادی نظام بر اقتصاد غارت است نه تولید. فقط این اطلاعات برایت بنویسم که اگر منفعتی از این نظام نداشته باشید آگاه و روشن شوی. بحث اصلی کار و تولید است. که اینها مردش نیستند و در اصل هم اهل کار و کوشش و تولید نبوده اند.
    تولید ناخالص سرانه ملی ایران در سال ۱۳۵۵ شمسی ۲۱۶۹ دلار یوده در همان سال متوسط تولید ناخالص سرانه جهان ۲۰۲۲ دلار یکی ایران از متوسط جهانی ۱۴۷ دلار بالاتر بوده، این را داشته باش
    در سال ۱۳۹۹ شمسی سرانه ایران ۲۷۵۷ دلار بوده در مقابل سرانه متوسط جهانی ۱۰۹۳۶ دلار بزبان بیزبانی ایران پنچ برابر فقیر شده و یا از جهان عقب . افتاده. دنبال خائنی مثل روحانی و یا مقصرانی مثل رفسنجونی و خاتمی و یا حرّافی مثل احمد نژاد نگردد. مشکل ناکارآمدی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top