بستن

بازاریان سوق واقف، برنده جام جهانی

هفت‌برکه – مجید افشار: بعضی‌ها فوتبالی هستند و بعضی‌ها خیلی نه. بازار قدیمی قطر «سوق واقف» در دوحه محل اصلی تجمع بازاریان گراشی‌ در قطر است. بازاری که این روزها جام جهانی روح دیگری به آن داده است. 

روز آغازین جام جهانی است و دوشنبه ایران در دومین بازی جام مقابل انگلستان قرار می‌گیرد. گراشی‌های بازار قدیمی سرشان شلوغ است و در بین زمانی که پاسخ مشتریان را می‌دهند جوابگوی سوال‌های کوتاه مجید افشار هم هستند، بیشترشان با لبخند و بعضی با خستگی. خیلی از نام‌های این گزارش برای گراشی‌ها آشناست.

بیشترشان پیش‌بینی می‌کنند ایران برنده این بازی باشد و عده‌ای که بیشتر فوتبالی‌ هستند، قدرت انگلیس را دست کم نمی‌گیرند و به مساوی راضی‌اند. با همه این‌ها در سوق واقف فوتبال یک موضوع فرعی است و مشتری اولویت دارد به خاطر همین بیشتر آن‌ها به جای ورزشگاه در سوق واقف خواهند بود.

دو سال پیش نیز مجید افشار یک گزارش تصویری از گراشی‌های سوق واقف داشت.

دلمان می‌خواهد ایران ببرد

علی خدمتی برای دو بازی بعدی ایران بلیت گرفته است. او در مورد بازی اول می‌گوید: «دلم می‌خواهد ایران ببرد اما پیش‌بینی من یک – هیچ به نفع انگلیس است ولی امیدوارم صعود کنیم.»

حاج محمدعلی خدمتی که در سوق واقف لوازم التحریر دارد می‌گوید: «من دلم می‌خواهم ایران ۳ بر صفر بزند و ایران هم انشاالله صعود کند.»

محمدرضا قاسم‌زادگان نتیجه را ۱-۱ پیش‌بینی می‌کند و شانس ایران برای صعود را هم ۵۰-۵۰ می‌داند. او در مورد حضور در ورزشگاه می‌گوید: «بازار خیلی شلوغ است ولی دلمان می‌خواهد برویم. همکارم عبدالمهدی همه بازی‌های ایران را بلیت گرفته است.»

حاج رضا علی‌پور در سوق واقف فروشگاه عروسک و اسباب‌بازی دارد. حاج رضا امیدوار است نتیجه ۲-۱ به نفع ایران باشد و می‌گوید: «با این تیمی که داریم ایران صد در صد صعود می‌کند.» او قصد دارد برای بازی‌های ایران به ورزشگاه برود.

حاج آهنعلی زهراوی که فروشگاه عطاری دارد هم با خوشبینی دو گل برای ایران پیش‌بینی می‌کند. ابراهیم سجادی امیدوار است «لااقل مساوی کنیم و انشاالله صعود کنیم.»

مهدی آب‌افکن که در فروشگاه مکسرات شاغل است بازی را صفر-صفر پیش‌بینی می‌کند. او می‌گوید: «با کیروش به صعود امیدوار هستیم.» محمد آب‌افکن برادر مهدی اما یک برد پر گل ۳- ۰ برای ایران پیش‌بینی می‌کند.

احمد جوشن نتیجه بازی ایران و انگلیس را دو به هیچ به نفع انگلیس، ایران و آمریکا را دو بر یک به نفع ایران و بازی با ولز را مساوی پیش‌بینی می‌کند و آخر سر ایران صعود می‌کند.

فرامرز آب‌افکن از گراشی‌های قدیمی ساکن قطر می‌گوید: «انشاالله به فضل خدا و نور پنج تن، ایران از انگلیس می‌برد. نتیجه ۲-۱ برای ایران است و ایران صعود می‌کند.» رضا اعتماد کنار دست حاج فرامرز نتیجه را یک – صفر به نفع ایران پیش‌بینی می‌کند.

قاسم افشار که فوتبالی قدیمی است و الان در یک مغازه مکسراتی مشغول کار است می‌گوید: «انگلیس بازیکنانی خوبی دارد و انشالله نتیجه یک-یک می‌شود. خیلی امیدوار به صعود هستیم ولی تیم‌های خیلی قوی در گروه داریم.» ناصر افشار هم می‌گوید: «همان یک-یک».

حاج صادق مهیایی مغازه عطاری دارد: «نتیجه بازی مساوی صفر-صفر است ولی حتما صعود می‌کنیم. یکی از خوشحالی های ما دیدن گراشی‌ها در قطر است.» حسینعلی محسنی هم از دیگر گراشی‌هاست که به نتیجه بدون گل راضی است.

مهدی صفری هم با پیش‌بینی نتیجه ۲-۱ برای بازی اول معتقد است ایران به جمع چهار تیم صعود می‌کند. حاج مسعود بهادر و فرهاد بهادر هم نتیجه مشابه ۲-۱ را پیش‌بینی می‌کنند.

چشمم آب نمی‌خورد ببریم

مهدی امانتی می‌گوید فوتبالی نیستم ولی امیدوارم ایران یک – صفر ببرد. او معتقد است با توجه به روحیه خراب بازیکنان صعود نمی‌کنیم.

بعضی‌ دیگر از گراشی‌ها شانسی کمی برای ایران در بازی‌ها می‌بینند. علی عالی‌زاده برد دو یک انگلیس را پیش‌بینی می‌کند. محمدجواد رامیارپور هم می‌گوید: «دلمان می‌خواهد ببریم اما چشمم آب نمی‌خورد که ببریم و صعود کنیم.» مجید عالی‌زاده هم برد ۱-۰ انگلیس را حدس می‌زند. مجید جانی‌پور که حلواسازی دارد نیز همان یک بر صفر به نفع انگلیس را انتخاب می‌کند.

مجید خندان اما با پیش‌بینی ۵-۰ به نفع انگلیس کار را تمام شده می‌داند.

گذشته از هر نتیجه‌ای که در استادیوم‌های فوتبال رقم بخورد، شلوغی مغازه‌های بازار قدیمی نشان می‌دهد گراشی‌های ساکن سوق واقف در هر حال برنده این جام جهانی هستند. برد گراشی‌های قطر در نهایت می‌تواند بردی برای گراش هم باشد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top