بستن

فرصت های از دست رفته نوروز در گراش

گریشنا: تعطیلات نوروزی به پایان رسید و گراش همچون سال های گذشته از آن استفاده نکرد.

نوروز فرصت مناسبی است که شهرهای کوچک از رونق اقتصادی بهره مند شود. به گفته احمد حسن نژاد، مدیر دبیرستان شبانه روزی ولی عصر گراش، مسئولان شهر باید ظرفیت های گردشگری را توسعه می دادند تا از حضور مسافران استفاده ی بهتری کرد. وی در ادامه گفت: ما می توانستم با هماهنگی  شهرداری، فرمانداری، موسسه ی آبشار اندیشه و موسسه فرهنگی هفت برکه ، جشنواره نوروزی  را با توانمندی های شهر برگزار کنیم. این جشنواره می‌تواند آداب و رسوم محلی، موسیقی محلی و جشنواره‌های محلی و غذاهای محلی و صنایع دستی را برپا کند. تورهای گردشگری  یک روزه برای مراکز دیدنی و قلعه تاریخی گراش برگزار کنیم.

مهدی کهندلی، در گفت و گو با گریشنا در این باره گفت: متاسفانه شهرستان گراش در مسیر راه اصلی قرار ندارد و برای جذب مسافران باید از شیوه‌ای تبلیغی استفاده کرد. برپایی جشنواره‌های شعر و موسیقی محلی و صنایع دستی در این زمینه می‌تواند راهکار خوبی باشد.

کامران فرجی، دانش‌آموز سابق دبیرستان ولی عصر گراش، معتقد است: گراش با توجه به قدمت و جاذبه‌های شهری خیلی کم معرفی شده است و نیاز است که حداقل در استان فارس به خوبی معرفی شود. آن چه از گراش در ذهن مردمان دیگر شهرها وجود دارد موضوع سطح رفاه برخی از مردم است که باید موضوعات دیگر جایگزین آن شود.

محمدعلی شامحمدی نیز با اشاره به فرصت‌های از دست رفته در نوروز گفت: چند شب پیش چند خودرو به گراش آمده بود که اهالی خراسان بودند و با لحن خاصی گفتند این جا چه دارد؟ من هم که عصبانی شده بود گفتم: این جا هیچ چیز ندارد. بیابان برهوت است. واقعاً از لحن‌شان ناراحت شدم. اما با مهربانی یک نشریه افسانه به آن‌ها دادم  تا با مراکز قدیمی گراش آشنا شوند.

به نظر می رسد با توجه به توان مردم و هنرمندان و مسئولان گراش بتوان بیش از پیش به معروفیت و معرفی گراش در حوزه‌های فرهنگی همت گماشت.

 

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top