بستن

پیش از سیل، رودخانه‌های فصلی لایروبی شود

هفت‌برکه: ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش با موضوع آمادگی برای مانور زلزله و بارندگی برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۱ جلسه ستاد بحران با ریاست محمود طاهرزاده فرماندار شهرستان گراش و اعضای ستاد مدیریت بحران با موضوع آمادگی برای مانور پیش‌رو و بارندگی در فرمانداری برگزار شد.

در مواقع بحرانی بهانه‌ها را از روسای ادارات بر نمی‌تابیم

محمود طاهرزاده فرماندار شهرستان گراش دراین جلسه گفت: «ستاد بحران شهرستان و مصوبات آن جدی گرفته شود، هر کسی در حوزه کاری خود نقاط حادثه خیز و مشکل‌دار را شناسایی کند. پیش‌بینی برای حل مشکل داشته باشید.»

طاهرزاده با بیان اینکه باید هر چه سریعتر لای‌روبی رودخانه‌ها انجام شود افزود: «باید هرچه سریعتر رودخانه‌های فصلی سطح شهر بررسی و هر جا نیاز به لای‌روبی دارد انجام شود تا برای بارندگی‌های پیشرو آماده شود. اگر نیاز به لایه‌روبی داشت درخواست بدهید که ادوات در اختیار شما حتی بدون هزینه قرار گیرد و با مشکلی روبرو نشویم.»

فرماندار شهرستان گراش در ادامه اظهار داشت: «در زمینه سوخت در مواقع اضطراری آمادگی داشته باشید. سوخت‌رسانی به مردم طوری باشد که اگر در مواقعی کمبود سوخت در نفت سفید یا حتی قطعی داشتیم به مردم اطلاع‌رسانی شود. طوری نباشد که در مواقع اضطرار روستاها و نقاط بدون گازکشی  سوخت نداشته باشند، به فکر مردم باشید.»

طاهرزاده با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز در مسیر سیلاب شناسایی شود گفت: «در ملک آقای احسان امین راه بازگشایی را انجام دهید تا در سیل به مشکل نخوریم
این نقطه جز نقاط حادثه خیز و در مسیر سیلاب است. مشکل بی‌سیم ستاد بحران باید حل شود و برای مواقع بحرانی این موضوع دیگر تکرار نشود که روساس ادارات از در اختیار گذاشتن ماشین و نیرو سرپیچی کنند یا بهانه بیاورند این مشکلات و بهانه‌ها را بر نمی‌تابیم. ستاد بحران برای مواقع بحرانی سهمیه سوخت جدا دارد و فرمانداری هم باز سهمیه سوخت دارد، سوخت ذخیره درون شهری هم داریم که مشکلی از بابت اینکه اداره‌ای بگوید ماشین دارم سوخت ندارد را نداریم و بهانه است.

در این جلسه محمدکاظم جعفری، معاون عمرانی فرمانداری گراش در این جلسه گفت: «برای مانور زلزله باید آمادگی لازم را داشته باشیم و مدارس را برای برگزاری شناسایی کنیم. ۱۰ مدرسه اصلی را انتخاب کنید. مانور باید در همه مدارس اجرا شود و سال‌هاست به صورت محله محور انجام می‌شود تا اطراف خود را هم پوشش دهد.»

جعفری با بیان اینکه باید با آمادگی کامل به استقبال بارش‌های پاییز و زمستان برویم افزود: «در بارش‌های قبلی در برخی نقاط از شهر در مواقع بحرانی مشکلاتی داشتیم که باید سعی کنیم آن‌ها را برطرف کنیم تا امسال به مشکل برنخوریم. باید آمادگی کامل برای بارش‌های پاییز و زمستان داشته باشیم و همه ارگان و نهاد برای مواقع بحرانی همکاری داشته باشند.»

مهدی حلیمی شهرداری گراش با بیان اینکه شهرداری یکی از سازمان‌های در راس برای مانور زلزله است گفت: «برای مانور زلزله و مدیریت بحران یکی از سازمان‌هایی که در راس با موضوع ارتباط دارد شهرداری است و این آمادگی را داشتیم و داریم و مشکلی از بابت برای برگزاری مانور نداریم.»

شریفی، سرپرست اداره مخابرات شهرستان گراش در این جلسه با اشاره به اینکه برای مواقع بحرانی و سیل به طور کلی تمهیدات لازم انجام شده است گفت: «آمادگی کامل را برای مواقع بحرانی داریم و از بابت قطعی شبکه‌های تلفن نخواهیم داشت، ولی چیزی که نگران کننده است نوسازی شبکه تلفن‌های ثابت است و با توجه به اینکه نوسازی در شبکه‌های تلفن خیلی سال است اتفاق نیفتاده جای نگرانی دارد. در مسیرهای رودخانه جایی نداریم که فیبرنوری رد شده باشد و احیانا آسیب وارد کند اما اگر جایی می دانید که در مسیر است و ممکن است سیل زیاد باشد و فیبرنوری در مسیر روخادنه را دچار آسیب کند منتقل کنید تا پیگیری شود. این بخش را زیر نظر مخابرات لار هستیم و باید از آنجا پیگیری کنیم.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. سلام
    رودخانه های فصلی در تنگنا هستند ، دستگاه های متولی واگذاری زمین حریم رودخانه هایی که از مناطق مسکونی عبور میکنند را رعایت نکرده اند ، آیا حریم رودخانه فصلی که مواقع بارندگی طغیان میکند ، دو متر است ؟مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن توجهی به این موضوع ندارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top