بستن

برق اداره برق گراش خورشیدی شد

هفت‌برکه: با هدف الگوسازی ۳۰ درصد برق مصرفی ساختمان اداره برق گراش با انرژی خورشیدی تامین خواهد شد. 

به گزارش هفت‌برکه اگر به تازگی از کنار ساختمان مدیریت برق شهرستان گراش گذشته باشید صفحه‌های سیاه‌رنگ برای تولید انرژی خورشیدی روی بام این اداره قابل مشاهده است. 

مهندس قدرت‌الله فانی مدیر برق شهرستان گراش به هفت‌برکه گفت : «بر اساس مصوبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ هیأت وزیران وزراتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و نهادی‌های عمومی غیر دولتی موظف به تأمین بخشی از برق مورد نیاز خود از منابع تجدیدپذیر هستند. همچین با هدف‌ الگوسازی این موضوع یک دستگاه نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک در مدیریت برق گراش نصب شد.»

مهندس فانی در مورد مشخصات این نیروگاه کوچک گفت: «این نیروگاه خورشیدی به صورت متصل به شبکه به ظرفیت ۵ کیلو وات در محل ساختمان مدیریت برق گراش نصب شده است. این نیروگاه با هزینه حدود ۱۱۰ میلیون تومان و می‌تواند ۳۰ درصد برق مصرفی ساختمان این مدیریت را تأمین کند.»

مدیر برق شهرستان گراش در مورد میزان استفاده از انرژی خورشیدی در شهرستان گفت: «از ابتدای آغاز طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه، تاکنون تعداد ۴۰ واحد مجموعاً به ظرفیت ۳۵۰ کیلووات در گراش و بخش ارد توسط بخش خصوصی و به صورت نیروگاه‌های پشت بامی نصب و راه اندازی شده است.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top