بستن

مدارس روستایی گراش زیر سایه خیرین مدرسه‌ساز

هفت‌برکه: مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیازمندی‌های ۵ مدرسه روستا را شناسایی کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آ.پ گراش، اولین تور یک روزه‌ی مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مدیر آموزش و پرورش گراش، با هدف شناسایی کمبودها و نیازمندی‌های مدارس روستا، دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۱ برگزار شد. محمود طاهرزاده فرماندار و طاهره فروزش بخشدار مرکزی هم اعضای مجمع را همراهی کردند. در این بازدید یک روزه، نیازمندی‌های ۵ روستا ثبت شد.

یکی از مصوبات اولین جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ این بود که اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز با حضور در روستاهای توابع شهرستان، نیازمندی‌های آن‌ها شناسایی کنند.

در این بازدید ابراهیم مهروری، رئیس مجمع به همراه عباس آشفته، حسین فانی، عبدالکریم جعفری، حسین افشار و محمد منفرد از اعضای مجمع، محمود طاهرزاده، فرماندار، محمدعلی فرجی، مدیر آ.پ گراش و طاهره فروزش، بخشدار مرکزی گراش حضور داشتند و از پنج روستای کنگ‌وریشه، لب‌اشکن، بشیرآباد، حسین‌آباد و خلیلی بازدید کردند.

دکتر محمدعلی فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش در بازدید از یکی از مدارس روستا گفت: «تشکر ویژه داریم از اعضای مجمع خیرین زحمت کشیدند و با هدف محرومیت‌زدایی از مدارس روستا در مدارس حضور پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین نیازمندی و موضوع اساسی برای روستاهای شهرستان، وجود نیروهای فرهنگیِ بومیِ خود روستا در مدارس روستا است. ما باید با برنامه‌ریزی این افراد را شناسایی کنیم تا بتوانیم بچه‌های توانمند را به سوی دانشگاه فرهنگیان سوق بدهیم.»

مدیر آ.پ ضمن تشکر از فرماندار و بخشدار که در این سفر همراه بودند گفت: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قصد داریم دو بازدید دیگر به همراه اعضای محترم مجمع خیرین به فداغ و محمدزینا و بخش ارد و روستاهای توابع آن داشته باشیم. امیدواریم در آینده بتوانیم یک محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌یافته داشته باشیم.»

ابراهیم مهروری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و از مدیران بازنشسته آ.پ گراش نیز گفت: «تشکر می‌کنیم از فرماندار محترم جناب آقای طاهرزاده که وقت گذاشتند و ما را در این بازدید همراهی کردند. همچنین از خانم فروزش، بخشدار محترم و دغدغه‌مند مرکزی. ما اعضای مجمع که اینجا حضور داریم، با هدف شناسایی کمبودهای مدارس روستا بوده است. ما لیست این نیازمندی‌های بزرگ و کوچک را در اختیار خواهیم داشت و در جلسات آتی مجمع، با برنامه‌ریزی ان‌شاءالله تا هر جا در توان باشد، بتوانیم مشکلات‌شان را برطرف کنیم.»

با همت مجمع خیرین مدرسه‌ساز، ۱۰۰ بسته نوشت‌افزار با ارزش ۵ میلیون تومان برای دانش‌آموزان نیازمند روستا به مدارس تحویل داده شد.

در مدارس ۵ روستایی که از آن بازدید شد، مجموعا ۵۳۷ دانش‌آموز در مقاطع مختلف، در ۸ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top