بستن

چرخش سکان شورای شهرستان به سمت گراش

هفت‌برکه: با اجماع اعضای شورای شهرستان، اعضای هیات رییسه شورای شهرستان برای سال دوم تغییر کرد. دو عضو شورای شهر گراش با هر پنج رای اعضا، کنترل شورای شهرستان را تا یک سال آینده بر عهده گرفتند. 

به گزارش هفت‌برکه، انتخابات هیات رییسه‌ی دومین سال شورای اسلامی شهرستان گراش ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ در فرمانداری گراش برگزار شد. ناصر دلخوش و علی بیضایی از شورای شهر گراش، نسرین پیلتن از شورای شهر ارد، عباس رشیدی از روستای مهرآباد و شورای بخش ارد، غلامحسین زنده‌پیل از روستای محمدزینا و شورای بخش مرکزی پنج عضو شورای شهرستان گراش هستند.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، گفت: «فلسفه شوراها انعکاس دردمندی‌ها و مشکلات مردم و توقعات مردم به مسئولین است. شوراهای اسلامی حلقه ارتباط مردم و مسئولین هستند و در جمهوری اسلامی جایگاه برجسته‌تری دارند و جز جایگاه عقلی از نظر شرعی نیز شوراها اهمیت دارند.»

فرماندار گراش با انتقاد از فعالیت کم دوره ششم شورای شهرستان در سال نخست گفت: «انتقاد من به شورای شهرستان این است که در چهار ماه که من آمده‌ام یک جلسه هم نگرفته‌اید. شورای شهرستان به عنوان یک رکن مشورتی و کمک‌کار فرمانداری باید فعالیت کند ولی یک جلسه تشکیل نشده و یک پیگیری هم انجام نشده است. ما در شهرستان مسائل بزرگی داریم که از سوی شورای شهرستان هیچ پیگیری‌ای نشده است. این انتقاد وارد است که چرا موضوعات پیگیری نشده است.»

فرماندار گراش با تاکید بر فضای آرام و بدون حاشیه در شوراهای اسلامی گفت: «هدف همه ما خدمت است و سعی کنید در فضایی آرام با هم کار کنید و از جنجال‌آفرینی، اختلاف و حاشیه پرهیز کنید. گراش با کمک خیرین روی ریل پیشرفت است. ما مشکلات خاصی در شهرستان داشتیم که لازم است نماینده شورای شهرستان در شورای استان پیگیری کند.»

طاهره فروزش، بخشدار مرکزی گراش، نیز گفت: «اعضای شورای اسلامی شهرستان اعضای شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌های شهرستان هستند. ما توقع داشتیم شورای شهرستان، شورای فعالی باشد. یک سال به هر نحوی بود گذشت و امید داریم در سه سال آینده، شورای شهرستان پویا و فعالی داشته باشیم.»

عباس رشیدی، رییس سال اول شورای شهرستان، گفت : «در یک سال گذشته همدلی نبود. اگر همدلی بود می‌شد کار کرد. مسائل گذشته را کامل بگذاریم کنار و در سال دوم در خدمت مردم باشیم. در یک سال گذشته چهار جلسه تشکیل شده است. در سال اول بچه‌ها با هم همکاری نداشتند ولی در مدت باقی‌مانده با همدلی کار را به پیش ببریم.»

نسرین پیلتن، سخنگوی سال اول شورای شهرستان، نیز با تایید فعالیت کم در سال نخست گفت: «در یک سال گذشته جلسه مفیدی نداشتیم و نکته‌ای نبوده که به شورای استان منعکس کنیم. تغییر و تحول در شورای شهرستان ضروری است. هر چند رابط استان چهارساله است اما من آمادگی دارم استعفا بدهم و فردی دیگر جایگزین شود.»

در رای‌گیری انجام شده، علی بیضایی با ۵ رای به عنوان رییس شورای شهرستان گراش، غلامحسین زنده‌پیل با ۵ رای به عنوان نایب رییس، عباس رشیدی با ۵ رای به عنوان سخنگو و منشی شورای شهرستان گراش، انتخاب شدند. با استعفای نسرین پیلتن، ناصر دلخوش به عنوان نماینده شورای شهرستان در شورای استان انتخاب شد.

فرماندار گراش با تاکید بر چرخشی بودن مسئولیت‌ها گفت: «من از خلف وعده به شدت متنفرم به خاطر همین دوره اعضای شورای شهر که یک ساله است، اعضا از نظر اخلاقی اعضا متعهد باشد که مسئولیت‌ها چرخشی باشد. من هم اگر باشم ناظر هستم. به جز این که خود اعضا تصمیم دیگری بگیرند.»

فرماندار گراش در پایان جلسه با اشاره به هفته وحدت گفت: «خوشحالم در هفته وحدت احساس وحدت و تعامل بین اعضای شورای شهرستان به منصه ظهور رسید. ما هم با این نتیجه به آینده امیدوار هستیم و اعضای شورای شهرستان نشان دادند که شرایط شهرستان را درک می‌کنند و هم با روحیه انقلابی، بصیر و دلسوزانه پای کار هستند.»

همچنین در انتخابات شورای اسلامی شهرستان لارستان، حامد مقدم در یک رقابت نزدیک با رای مساوی به لطف تحصیلات بالاتر، به عنوان رییس جدید شورای شهرستان انتخاب شد تا هم در گراش و هم در لار یک عضو از شورای مرکز شهرستان، رییس شورای شهرستان باشد.

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top