هفت‌برکه: فرماندهی انتظامی شهرستان گراش به مناسبت هفته نیروی انتظامی به محل جدید خود منتقل شد.

به گزارش هفت‌برکه، ساختمان فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گراش که پیش از این در بلوار معلم مستقر بودند  از آغاز هفته نیروی انتظامی به مکان جدیددر انتهای بلوار شهدا بعد از مسکن بسیجیان منتقل شده است. این ساختمان در روزهای آینده با حضور سردار فرماندهی انتظامی فارس به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. 

۱۷ مهرماه ۱۴۰۱ جمعی از اصحاب رسانه به همراه فتحی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش با فرماندهی انتظامی شهرستان گراش دیدار کردند. 

سرهنگ کرامت کریمی، فرمانده انتظامی شهرستان گراش به هفت‌برکه گفت: «ساختمان جدید نیروی انتظامی سال ۹۵ کلنگ‌زنی شده بود که بعد ۶ سال و تکمیل شدن محل جدید، به مناسبت هفته نیروی انتظامی ما به این ساختمان منتقل شدیم. ساختمان قبلی در خور و شان مردم شریف گراش نبود و حالا در مکانی بزرگ‌تر و مجهزتر آماده خدمتگذاری به مردم هستیم هر چند همچنان این مکان نیاز به تجهیز دارد و کمبودهایی وجود دارد.»

کریمی با اشاره به تغییر ساختار پلیس گفت : «پیش از این نیروی انتظامی بود اما از امسال با دستور فرمانده کل قوا، نیروی انتظامی به فرماندهی انتظامی ارتقا پیدا کرد و عنوان از ناجا به فراجا عوض شد. سردار اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی هستند و در استان‌ها و شهرستان‌ها هم فرماندهی انتظامی را داریم. همچنین معاونت اطلاعات به سازمان اطلاعات فراجا ارتقا پیدا کرده است.»

فرمانده انتظامی شهرستان گراش در اشاره به آمارهایی از خدمات یک سال گذشته افزود: «صدور ۷۶۲۰ گذرنامه و برگ گذر برای اربعین، تعویض ۲۶۲۰ پلاک خودرو و صدور ۷۶۶ گواهینامه رانندگی خودرو در یکسال گذشته از خدمات فرماندهی انتظامی شهرستان گراش بوده که در یکسال گذشته ارائه شده است.»

سرهنگ کریمی با اشاره به زیاد بودن تصادفات و حوادث رانندگی در شهرستان گراش گفت: «در موضوع حوادث نیز متاسفانه شاهد ۵ فقره تصادف فوتی و ۶ نفر متوفی،۴۳ فقره تصادف جراحتی و ۵۴ نفر مجروح و ۵۵ فقره تصادف خسارتی بوده‌ایم.»

سرهنگ کریمی در ادامه افزود:‌ «در شش ماه گذشته ۲۱۵۶ تماس با پلیس گرفته شده و نیرو به محل اعزام شده است. همچنین در شش ماهه ۱۱۲ فقره سرقت در گراش اتفاق افتاده است که ۸۳ مورد آن کشف شده است. ۳۲۸ تبعه افغانستان نیز در شش ماهه گذشته در شهرستان گراش دستگیر و به مرکز استان منتقل شده‌اند.»

 

Karimi Police