بستن

تغییرات در بهزیستی: استعفای ملکی، ارتقا سلیمانی

هفت‌برکه: بعد از ۱۱ ماه حضور در اداره بهزیستی گراش، با استعفای حلیمه خاتون ملکی، رضا سلیمانی از اهالی ارد جانشین او در این اداره شد.  

صبح یکشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ آیین معارفه‌ی رییس جدید بهزیستی گراش با حضور محمدکاظم جعفری، معاون عمرانی و پشتیبانی فرمانداری گراش؛ علیرضا بال‌افکن، معاون مشارکت‌های مردمی؛ و محسن پاک‌روح جهرمی، معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی فارس؛ و غفاری و رسولی‌نژاد از خیرین گراش برگزار شد.

رضا سلیمانی رییس جدید بهزیستی گراش متولد ۱۳۶۵ در ارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی گرایش جامعه‌شناسی است. او ۱۱ سال در ادارات بهزیستی گراش و لارستان سابقه کار دارد.

سلیمانی در بهزیستی گراش در سمت‌های کارشناس CBR، روابط عمومی، آمار و انفورماتیک، امور توسعه پیشگیری، اشتغال و مسکن اداره بهزیستی و مسئول مرکز پیشگیری از اعتیاد شهرستان گراش خدمت کرده است و چهار سال نیز در سمت مسئول و مددکار اورژانس اجتماعی لارستان بوده است.

معاون فرماندار: از عملکرد خانم ملکی راضی بودیم

محمدکاظم جعفری، معاون فرماندار گراش، با تشکر از زحمات یک‌ساله‌ی ملکی گفت: «علی‌رغم این که هم ما از عملکرد خانم ملکی راضی بودیم و هم در بررسی عملکرد اداره کل، عملکرد خوبی داشتند، از حضور سرکار خانم ملکی به درخواست خودشان مرخص می‌شویم. آقای سلیمانی نیز از نیروهای باسابقه بهزیستی و بومی شهرستان هستند.»

جعفری در مورد مهمترین برنامه‌های در دستور کار بهزیستی گفت: «خواسته اصلی ما ارتقا چارت بهزیستی شهرستان و همزمان راه اندازی اورژانس اجتماعی است. ساختمان اداری بهزیستی نیز در مراحل نهایی است که باید سریع‌تر تکمیل شود.»

محسن پاک‌روح جهرمی، معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی فارس، گفت: «اداره بهزیستی ۵۴ ماموریت دارد ولی خیلی از دستگاه‌ها هستند که با وظایف بهزیستی آشنا نیستند و از شما می‌خواهیم خدمات بهزیستی را معرفی کنید. در حوزه توانبخشی ما مراکز نگهداری شبانه‌روزی را داریم. در حوزه مشارکت‌های مردمی مهمترین فعالیت ما اشتغال است.»

پاک‌روح در مورد تغییر در بهزیستی گراش گفت: «در بهزیستی سیاست ما این است که مدیران از بدنه بهزیستی باشند چون خیلی از فعالیت‌های بهزیستی تخصصی است و تا حد امکان از نیروهای بومی شهرستان باشند تا مردم و محیط شهرستان را بشناسند.»

بال‌افکن: اورژانس اجتماعی گراش در نیمه دوم سال راه‌اندازی می‌شود

علیرضا بال‌افکن، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی فارس، که پیشتر رییس اداره بهزیستی گراش هم بوده است، گفت: «ساخت مسکن ۱۴ واحدی دو معلولی شهرستان گراش به زودی آغاز می‌شود. در مورد موسسات غیر دولتی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بهزیستی در قالب موسسات واگذار شده است و کلیه مجوزها به صورت الکترونیک انجام می‌شود و ما در کمتر از سه ماه مجوزها را صادر می‌کنیم.»

معاون مشارکت‌های بهزیستی فارس با دعوت از خیرین برای عضویت در مجمع خیرین سلامت اجتماعی گفت: «امسال مجمع خیرین سلامت اجتماعی آغاز شده است که از خیرین برای عضویت در این مجمع دعوت می‌کنیم.»

بال‌افکن اظهار امیدواری کرد تا اورژانس اجتماعی به‌زودی در گراش راه‌اندازی شود: «خوشبختانه با پیگیری انجام شده مجوز اورژانس اجتماعی برای شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر صادر می‌شود و امیدوارم در شش‌ماهه‌ی دوم امسال شاهد راه‌اندازی اورژانس اجتماعی گراش باشیم.»

بال‌افکن با تقدیر از حلیمه ملکی گفت: «ما در بهزیستی گراش یک تیم داریم که در شش ماه اول سال یکی از ادارات برتر استان بودند. آقای سلیمانی نیز از زمان امریه بودن در بهزیستی بوده‌اند و با حوزه‌های مختلف بهزیستی آشنا هستند و مطمئن هستم می‌توانند این برتر بودن اداره بهزیستی گراش حفظ کنند.»

معاون اداره کل بهزیستی فارس از تکمیل ساختمان جدید بهزیستی خبر داد و گفت: «جناب آقای غفاری همه‌گونه همکاری برای ساخت محل جدید اداره بهزیستی داشته‌اند و امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح محل جدید اداره باشیم.»

استعفا به دلیل مشکلات شخصی

حلیمه خاتون ملکی ۳ آبان ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست اداره بهزیستی گراش معرفی شد. او در گفتگو با هفت‌برکه مشکلات شخصی را دلیل اصلی استعفا خود اعلام کرد و از این به بعد به عنوان کارشناسی پیشگیری، همچنان در بهزیستی گراش حضور خواهد داشت.

ملکی در صحبت‌های کوتاه خود از کسانی که در ۱۱ ماه گذشته با او همکاری داشته‌اند تشکر کرد و گفت: «از فرماندار محترم که در این مدت همگام ما بودند، دکتر حسین‌زاده که حمایت کردند، تشکر می‌کنند. آقای رسولی‌نژاد مشاور ما و همراه ما بودند و همچنین آقای غفاری که هر جا مشکلی داشتیم یاری‌گر ما بودند. جا دارد از حمایت آقای فرسوده، معاون فرماندار، موسسات همکار ما مانند خیریه مهر و امید حاج آقا عالی‌پور، آقای محسن‌زاده و همچنین مدیرکل محترم بهزیستی فارس هم تشکر کنم. از همکاران خودم تشکر ویژه دارم که باعث شدند علمکرد خوبی داشته باشیم. آقای سلیمانی نیرویی متخصص و کاربرد هستند.»

رضا سلیمانی سرپرست جدید بهزیستی گراش گفت: «امیدوارم با مساعدت همکاران خودم بتوانم جواب این اعتماد را بدهم. جا دارد از خیرین گرامی که همراه و پشت‌گرمی ما بوده‌اند تشکر کنم. تشکر ویژه دارم از خانم ملکی که در این مدت دلسوزانه پای کار بودند و امیدوارم در ادامه نیز همکاری داشته باشند.»

علی داوری‌فرد از کارکنان بهزیستی گراش با تشکر از مدیر پیشین بهزیستی گفت: «در مدت حضور خانم ملکی، آرامش خاصی هم بین کارکنان و هم بین مددجویان وجود داشت و ما والله از ایشان راضی بوده‌ایم. امیدواریم که در ادامه مسیر زندگی و در کنار ما در اداره موفق باشند.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top