Buye Khak عکاسان غیرحرفه‌ای می‌توانند هنر خود را در اولین جشنواره عکاسی آماتور «بوی خاک» به محک داوری بگذارند.

به نوشته‌ی سایت جشنواره، بوی خاک مجموعه‌ای‌ست وابسته به آموزشگاه سینمایی «فردایی دیگر» که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان این جشنواره را برگزار می‌کند. آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ تعیین شده است، و اختتامیه و اهدای جوایز نیز دهم اردیبهشت ۱۳۹۲ خواهد بود.

این جشنواره در ابتدا قرار بود در ۲ بخش «مکان‌های دیدنی، آیین‌ها و فرهنگ بومی لارستان» و «آزاد» برگزار شود، ولی دیروز یک بخش با عنوان «وداع با خورشید شرق» ویژه برنامه عکس‌های ماندگار از مراسم تشییع پیکر آیت الله سید مجتبی موسوی لاری به آن افزوده شده است.

در بخش «مکان‌های دیدنی، آیین‌ها و فرهنگ بومی لارستان» به آثاری توجه می‌شود که به نوعی به نمایش و معرفی آداب و رسوم، سنت‌ها، ویژگی‌های فرهنگی و آیین‌های خاص منطقه لارستان بپردازد. عکاسان منطقه لارستان می‌توانند در این بخش با حداکثر با ۵ اثر (حداقل اندازه ۳۰ × ۲۰ سانتیمتر) شرکت کنند. در بخش «آزاد»، هر عکاس با نگاه آزاد و مستقل می‌تواند ۵ اثر ارسال کند. عکس‌های باید در اندازه حداقل ۳۰×۲۰ سانتیمتر باشند و نباید دستکاری شده باشند.

فایل‌ها باید در فرمت Jpeg با ابعاد حداقل ۱۵۰۰ پیکسل (در ضلع بزرگ عکس) و وضوح ۳۰۰dpi بر روی cd ارسال شود و یا از طریق ایمیل به آدرس Buoyekhakfestival@Gmail.com  ارسال گردد. در صورت ارسال از طریق ایمیل، لازم است مشخصات عکاس و نشانی پستی دقیق در فرم شرکت در جشنواره درج و سپس همراه با عکس‌ها ایمیل شود.

گفتنی است که در هر بخش، به سه نفر اول تا سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و پلاک طلا اهدا می‌شود، و نفرات چهارم و پنجم نیز لوح تقدیر دریافت می‌کنند. نشانی دبیرخانه، لارستان، شهر جدید، خیابان ابن سینا، آموزشگاه سینمایی فردایی دیگر، دبیرخانه جشنواره عکس آماتور بوی خاک، و تلفن دبیرخانه ۰۹۳۷۱۸۱۲۱۵۲ – ۲۲۵۱۸۷۶-۰۷۸۱ است.

 فرم فراخوان

فرم شرکت در جشنواره