بستن

چشم امید دانشگاه آزاد به خیرین برای ساختمان جدید

هفت‌برکه: دانشگاه آزاد گراش در طول عمر ۱۵ ساله خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، سال ۹۴ دانشگاه آزاد گراش از مرکز به دانشکده تقلیل پیدا کرد و در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفت و دکتر مهدی‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد گراش از ارتقا دوباره از دانشکده به مرکز خبر می‌دهد.

به گزارش هفت‌برکه با تصویب سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با ارتقا مجدد دانشگاه آزاد گراش از دانشکده به مرکز موافقت شد. مسئولین شهرستان گراش نیز قول داده‌اند اگر این ارتقا صورت گیرد خیرین برای ساخت دانشگاه آزاد در گراش پا پیش می‌گذارند و روند توسعه و پیشرفت دانشگاه آزاد گراش هموار می‌شود.

در حال حاضر دانشگاه آزاد گراش در محل سابق مدرسه شبانه‌روزی، در ساختمانی متعلق به آموزش و پرورش مستقر است. باید دید آیا خیرین گراش با ارتقا مجدد این دانشگاه از دانشکده، ساختمان دانشگاه آزاد گراش را می‌سازند یا نه؟

دکتر مهدی مهدی‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گراش در سال ۸۵ تاسیس شد و در سال ۸۸ زمینی به مساحت ۱۰ هکتار از طرف مسکن و شهرسازی به این دانشگاه برای ساخت واگذار شد. به دلیل عدم ساخت و ساز ساختمان در سال ۹۴ از طرف سازمان مرکزی دانشگاه گراش اعلام کردند که از مرکز به دانشکده تبدیل شده‌اید، یعنی این دانشگاه به جای ارتقا به پایین‌ترین حد خود رسید اما با توجه ملاحظات صورت گرفته هیچگونه روند اجرایی در دانشکده شدن شکل نگرفت و در حد ابلاغ به خود دانشگاه بود، تا اینکه در سال ۱۳۹۹ برای ریاست جدید دانشگاه حکم رئیس دانشکده صادر شد و روند اجرایی دانشکده شدن شکل گرفت.»

او در ادامه با این توضیح که سطوح دانشگاه از دانشکده به مرکز و واحدهای دانشگاهی است،به فراز و ونشیب‌های دانشگاه آزاد اسلامی گراش در طول عمر ۱۷ ساله‌ی خود اشاره کرد و گفت:«سال ۱۳۸۵ دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گراش تاسیس شده است. سال ۱۳۸۸ زمین ۱۰ هکتاری به دانشگاه واگذار می شود. با مصوبه هیات امنا این دانشگاه از مرکز به دانشکده به دلیل عدم ساخت وساز، تنزل می یابد ولی هیچگونه روند اجرایی در جهت دانشکده شدن به وجود نیامده است وهمچنان بصورت مرکز کار می‌کرد. در سال ۱۳۹۹ با ابلاغ رئیس جدید دانشکده به سمت اجرایی شدن دانشکده پیش می رود.»

دکتر مهدی‌زاده در ادامه افزود: «از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون با شروع مسئولیت اینجانب درخواست‌های زیادی به استان برای تصویب مرکز شدن و ارتقا مجدد از دانشکده به مرکز را داشته‌ایم، در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و با توجه درخواست مسئولین گراش مبنی بر این که در صورت فرایند ارتقای دانشکده به مرکز، خیرین این شهرستان مبادرت به انجام ساخت و ساز در زمین دانشگاه آزاد اسلامی می‌نمایند، باتوجه به اینکه ریاست استان، دکتر قائدی دارای نگرش بسیار مثبت به مردم و خیرین شریف گراش بوده و بر این باور هستند دانشگاه گراش با توجه به ظرفیت بالایی که در این شهرستان وجود دارد مستحق پیشرفت می‌باشد از بهمن‌ماه تاکنون دو جلسه در هیات امنا دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در شیراز می‌باشد تشکیل شده است و تصویب شد که دانشگاه آزاد گراش از دانشکده به مرکز دانشگاه ارتقا یابد، البته این ارتقا نیاز به انجام ساخت و ساز در مکان جدید و امکانات توسط خیرین و نیاز به تائید نهائی و ابلاغ از طرف سازمان مرکزی دارد.»

رئیس دانشگاه آزاد گراش با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای این ارتقا گفت: «هیات امنای دانشگاه آزاد گراش دارای ۱۸ عضو است که از مسئولین عالی رتبه شهرستان و نمایندگان خیرین می‌باشند، از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون چهار جلسه برای پیگیری امور برگزار شده است و برای ۶۲ نفر از خیرین شهرستان که ۲۰ نفر آن‌ها خارج از کشور بودند با امضای رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه گراش درخواست کمک برای ساخت ارسال شده است. با توجه به شروع کار اینجانب از بهمن ۱۴۰۰،اولین اقدام در برنامه عملیاتی درخواست مجوز مرکز دانشگاهی با امضای مسئولین این شهرستان مبنی براینکه در صورت کسب مجوز مرکز دانشگاهی مبادرت به ساخت وساز از طریق خیرین خواهیم کرد که خوشبختانه در سه مرحله در جلسات متعدد هیات امنای استان و سازمان مرکزی و ریاست عالیه دانشگاه، مجوز مرکز داده شده است.»

او می‌گوید:«در طول این مدت موفق به اخذ مجوز ۳ رشته جدید به نام این دانشگاه و۶ رشته از واحدهای لارستان و لامرد شدیم، ایجاد کانون رفاهی دانشجویان واخذ وام قرض الحسنه برای دانشجویان متقاضی وام از دیگر فعالیت‌ها بوده است.»
او در ادامه افزود: «برای آشنایی مردم با دانشگاه آزاد گراش و شناخت رشته‌های موجود در نماز جمعه شهرستان سخنرانی داشتیم و نامه به امام جمعه شهرستان در خصوص آشنایی مردم با دانشگاه آزاد اسلامی گراش و کمک در جذب خیرین برای ارتقای دانشگاه آزاد گراش ارسال شده است. همچنین دیداری به همراه دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم با ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی داشته‌ایم و  درخواست نیروی انسانی و اقدامات در جهت توسعه این دانشگاه که منجر به توسعه در ابعاد متعدد در این شهرستان گردد انجام شده است و منتظر اعلام نتیجه نهایی هستیم.»

دکتر مهدی‌زاده با بیان اینکه ارتقا دانشکده به مرکز مزیت‌های زیاد دارد گفت: «با ارتقا دانشگاه امکان جذب رشته‌های بیشتر وجود دارد، استقلال دانشگاه در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، مالی بیشتر می‌شود و امکان جذب کارمند و اعضای هیات علمی در صورت توسعه بیشتر به وجود می‌آید. اما اگر این ارتقا صورت نمی‌گرفت و با همان حالت دانشکده باقی می‌ماند ریسک تعطیل شدن در آینده وجود داشت.  در صورت مرکز بودن با ایجاد شرایط مناسب و داشتن فضاهای مختلف ملکی مانند فضاهای آموزشی، اداری، پژوهشی، فرهنگی ورزشی، رفاهی و اعضای هیات علمی مناسب با رشته‌ها می‌توان همانند خنج با سرعت بیشتر به سمت ارتقای بیشتر رفت و از مرکز به واحد مستقل تبدیل شویم.»

رئیس دانشگاه آزادگراش در پایان اظهار داشت: «دانشکده گراش در حال حاضر حدود ۱۰۰ دانشجو دارد و با توجه به درخواست‌های مختلف که به استان و سازمان مرکزی شده است ۹ رشته جدید با مجوز توانستیم از سال تحصیلی جدید امسال داشته باشیم که در این ۹ رشته ۳ رشته بنام دانشگاه گراش ثبت شده و ۶ رشته دیگر با استفاده رشته‌های واحد لارستان و لامرد می‌باشد. تمامی درخواست‌های این دانشگاه جهت بقا و توسعه نیاز به کمک فوری خیرین در ساخت و ساز دانشگاه در زمینی که از سال ۸۸ در اختیار دارد می‌باشد. البته از بدو تاسیس تاکنون توسط روسای قبلی هم تلاش‌های زیادی شده است تا با کمک خیرین همانند مراکز اوز و خنج مبادرت به ساخت و ساز داشته باشند ولی همانطور مشاهده می‌شود متاسفانه در این زمینه استقبال خوبی تاکنون نشده است. دانشگاه آزاد اسلامی دارای ماهیت عمومی، غیر دولتی و غیر انتفاعی می‌باشد و در صورت تعطیلی دانشگاه اموال آن برای مردم همان شهر در اختیار امور آموزشی و بهداشتی قرار می‌گیرد.»

او در پایان با بیان این که رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گراش می‌توانند به صورت حضوری هم ثبت‌نام کنند، گفت:«در مقطع کارشناسی پیوسته، دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مدیریت مالی، شرکت کنند و مدیریت مالی، مهندسی عمران،دبیری زبان انگلیسی و تربیت بدنی هم درخواست کرده‌ایم. در مقطع کارشناسی ناپیوسته، مهندسی برق، مدیریت بازرگانی، آموزش وپرورش ابتدائی، مهندسی کامپیوتر و حسابداری را داریم. در مقطع کاردانی ناپیوسته؛ رشته‌های آموزش وپرورش ابتدائی، مددکاری اجتماعی، معماری و کامپیوتر را داریم و در مقطع کاردانی پیوسته؛ رشته‌های مربی بهداشت مدارس،تبرید(سردسازی)،حرارت مرکزی،کامپیوتر وحسابداری در این دانشگاه فعال است و برای آمدن رشته‌های جدید پیراپزشکی هم درخواست شده است.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. دانشگاه آزاد به دولت وام میدهد هزاران هزار تومان سرمایه دارد چرا باید دانشگاه آزاد گراش خیرین بسازند مگر دانشگاه آزاد از،دانشجویان شهرستان گراش شهریه نمیگیرند مگر رایگان تحصیل میکنند این به شعور خیرین یک نوع توهین است خیرین فریب این شعارها نمیخورند اصلا نخواستیم دانشکده به دانشگاه آزاد ارتقا پیدا کند خیرین ما اولویتها را میدانند و هرگز، دانشکده و یا داتشگاه جز اولویتها نیست اگر رییس دانشکده زرنگ است برود از،تهران و رییس هییت امتا دانشگاه آزاد کشوری بگیرند

  2. اگه میشد چن رشته تاپ دانشگاه پیام نور گراش می آوردند .امروزه حسابداری و آموزش ابتدایی و روانشناسی و… در پیام نور از استقبال خوبی برخودارند .در یک مدرسه کاش میشد دانشگاه پیام نور می آوردند

  3. دانشگاه آزاد واقعا آزاد هست بررسی کنند توی همین ادارات گراش طرف نمیدونه سخت افزار و نرم افزار چی هستند ولی کارشناسی نرم افزار از دانشگاه آزاد گراش داره حسابداری هم که مشخص هست. حالا خیر چرا میلیاردها تومن خرج مدرک سازی بکنه؟

  4. سلام به همشهریان حواس جمع و طرفداران بی حواس دانشگاه آزاد، جناب لغزبان بر این باور است که مظنه ( مززنه به لهجه گراشی) مَه آِن مَوته مَهَوَه ( ماهی ساردین) و پی آ (پیاز) اوز اگر کسانی به گراش بیاورند
    از آنها استقبال خوبی میشود و بازار فروشش بالاست. البته مرحوم عبدالحسین نوبهار همواره اعتقاد داشت تمباک گرم و ذغال خش اگر به گراش بیاورند همیشه بازار خوبی دارد. حال داستان دانشگاه آزاد و طرفدارانش است مثل اینکه رشته پزشکی و یا دیگر رشته های بدرد بخور تمباک و ذغال است یا پی آ که بتوان با وانت به گراش بیاورند. کاکام کل دانشگاه آزاد سر کاری و دکون عده ای رانت خوار بوده و است اول می خواستند به خودیها خود مدرک دانشگاهی بدهند و استخدام و حقوق، دیدن ئه آِ ملت بیکار و بی شغل و مدرک پرست چه پول دار و چه نصف و نیم دار از آن استقبال کردن. و شد دانشگاه آزاد که تیلَکی مدرک بدهد با سرکسیه کردن و معطلی چهار پنچ ساله عده ای و بعدش هم هیچ. امروزها کار این دانشگاه دارد به خنسی می خورد دنبال سر کیسه کردن خیرین زحمت کش هستند و عده ای هم فکر می کنند آوردن رشته های پزشکی مثل آوردن ذغال است .پیشنهاد هم می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top