بستن

آغاز فعالیت هیات جوانان رضوی در مسجد قبا با «محفل اشک ۱»

هفت برکه: هیات جوانان و نوجوانان رضوی، با هدف حفظ و ساماندهی جوانان و نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی در مسجد قبا فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش هفت برکه نخستین برنامه این هیات به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) ۱۰ و ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ با عنوان محفل اشک ۱ در مسجد قبا برگزار شد.

محمد رستم‌پور؛ دبیر اجرایی شبکه جوانان و نوجوانان رضوی شهرستان گراش با اعلام آغاز فعالیت  جوانان و نوجوانان رضوی گفت:«شبکه جوانان و نوجوانان رضوی از سال ۹۴ با اجرای برنامه‌هایی از قبیل همایش هشتمین آفتاب در هشت دوره، ویژه برنامه میلاد امام رضا(ع) و حضور خادمین با به همراه داشتن پرچم حرم امام رضا (ع)، حضور خادمین با به همراه داشتن پرچم حرم حضرت زینب(س) در ولادت حضرت زینب(س)، حضور خادمین با به همراه داشتن پرچم حرم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و… فعال بوده است.»

او بعد از اشاره به فعالیت‌های شبکه جوانان و نوجوانان رضوی، هدف از تشکیل هیات را توضیح داد و گفت:«با توجه به پتانسیل و جذب اعضای جوانان و نوجوان شهرستان در این شبکه، پیشنهاد تشکیل هیات مذهبی ثابت را دادم که در مراسم‌های مختلف از جمله اعیاد و شهادت ائمه معصومین(ع) فعال باشد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، پذیرفته شد. با توجه به جذب‌ اعضایی که شبکه در این هشت سال داشته است هدف ما از تشکیل این هیات، حفظ و ساماندهی این جوانان و نوجوانان در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی است.»

رستم‌پور، در ادامه با بیان برنامه‌هایی که قرار است این هیات دنبال کند، می‌گوید:«هیات به صورت مناسبتی و به فرم و سبک اجرایی محفل اشک با برگزاری سخنرانی با موضوع جوان و نوجوان، اجرای سینه‌زنی شور در مناسبت‌های عزاداری و شعرخوانی و مولودی خوانی در مناسبت‌های ولادت، فعالیت خواهد کرد.»

دبیر اجرایی شبکه جوانان و نوجوانان رضوی گراش با اعلام این موضوع که گرفتن مجوز برای این هیات در حال پیگیری است، ادامه داد:«مراحل گرفتن مجوز کامل نشده است اما در حال پیگیری است و در تلاشیم که در مدت زمان کوتاهی روند اداری گرفتن مجوز برای این هیات را تکمیل کنیم.»

رستم‌پور با اشاره به دلیل انتخاب مسجد قبا برای فعالیت‌های جوانان و نوجوانان رضوی، گفت: «آیت الله سید جواد معصومی متولی این مسجد است. مدتی پیش از فضای مسجد بازدید کردیم و با توجه به فرم و سبک هیات، مورد پسند گروه قرار گرفت. طی گفت‌وگویی که با آیت الله سید جواد معصومی داشتیم، پیشنهاد راه‌اندازی هیات در این مسجد را با ایشان مطرح کردیم و آیت‌الله با توجه به این که قرار است تعدادی جوان و نوجوان در مسجد برنامه فرهنگی مذهبی برگزار کنند از این پیشنهاد استقبال کرد و این فضا را در اختیار ما قرار داد.»

مسجد قبا در بلوار شیخ احمد انصاری و خروجی گراش از سمت اوز در کنار بوستان مسافر قرار دارد. این مسجد با تولیت آیت‌الله سیدجواد معصومی ۹ فروردین ۱۴۰۰ افتتاح شد.

رستم‌پور در مورد تعداد اعضای شبکه جوانان رضوی گفت:«میانگین اعضای ثابت شبکه ۱۵۰ نفر برادران و ۸۰ نفر خواهران است. ولی تعداد اعضای هیات محفل اشک چون تازه تأسیس است هنوز آماری به صورت مشخص نداریم‌. با توجه به این که این هیات و هم مسجد نوپا است، کمبود‌های داریم که از خیرین بزرگوار تقاضا می‌کنیم از این هیأت جوان و نوجوانان حمایت کنند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top