بستن

کلنگ‌زنی بوستانی برای محله برا

هفت‌برکه: شهرداری گراش در چهارمین روز از هفته دولت سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در پارک‌های مختلف کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز شنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ پارک ترافیک کودک و زمین اسکیت در پارک شهر، پارک سنتی پاقلعه و چمن مصنوعی زمین فوتبال پارک ملاصدرا سه پروژه شهرداری گراش بود که دولتمردان در هفته دولت کلنگ‌زنی کردند.

پارک ترافیک کودک

پارک ترافیک و پیست اسکیت در زمینی به مساحت ۳ هزار متر با اعتباری بالغ ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری گراش در پارک شهر کلنگ‌زنی شد.

سید محمدباقر بخشا‌یش‌پور، امام جمعه گراش در کلنگ‌زنی پارک کودک گفت: «بسته فرهنگی کار را هم بسنجید، محدودیت سنی، مکانی را در نظر بگیرید که در خصوص محوطه دوچرخه‌سواری این دیده نشد. سوار دوچرخه شدن با پوشش‌هایی که دیده شد در دل شهر تبعاتی دارد. در همین پارک هم باید فضا را برای حریم بانوان از دید اجنبی و نامحرم حفظ شود. این محوطه لازم است، باید باشد ولی باید تمام جوانب علمی، آموزشی و فرهنگی هم رعایت شود. کسی مسئولیت این بخش را قبول کند که تلاش برای حفظ این چهارچوب‌ها داشته باشد و بشناسد.»

پارک سنتی محله برا

کلنگ زنی پارک سنتی کلات به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در انتهای خیابان شهدای گمنام کلنگ‌زنی شد.

فرماندار: ابتدا اولویت را به آباد کردن تپه نورالشهدا بدهید سپس دامنه آن

طاهرزاده، فرماندار گراش در کلنگ‌زنی این پارک گفت: «این سومین پروژه شهرداری گراش است ولی قطعا اگر من در جریان جزییات این پروژه بودم با آن مخالفت می‌کردم. من فکر می‌کردم این پارک قرار است در بالا احداث شود. بهتر و معقول بود پروژه‌های احداث و توسعه محوطه از بالا شروع می‌شد و به پایین می‌رسید. هر چند زحمت کشیده شده و مسیر برای تردد ماشین‌ها ایجاد شده است ولی بالا فضای مناسبی نیست شاید یکی از دلایلی که مردم رغبت کمتری دارند که به بالا بروند به خاطر همین کمبود امکانات است.»

طاهرزاده در ادامه افزود: «اگر همین پارک بالا ایجاد می‌شد و از بالا بهسازی و محوطه‌سازی را شروع می‌کردیم شاید بهتر بود. تپه نوالشهدا در بحث مبلمان شهری برای من در اولویت قرار دارد. در لارستان اتفاقات خوبی انجام شده است ولی در گراش هر دو نقطه‌ای که شهدا حضور دارند هیچکدام زیبنده شهر و مردم گراش نیست.»

علیرضا دانشور، رئیس شورای شهر گراش در کلنگ‌زنی این پارک گفت: «هدف از احداث این پارک هم نظر ایمنی و هم امنیتی است. اطراف تپه نورالشهدا که گاها تاریک است و شبانه نشست‌های هم در اطراف انجام می‌شود. در شورا و شهرداری به این نتیجه رسیدیم که با ایجاد پارک و در ادامه احداث پارک کوهپایه که کار شورع شده است در تلاش هستیم تپه نورالشهدا رونق بگیرد و در ادامه این رونق به سمت بالا هم برسد.»

دانشور در ادامه افزود:‌ «تپه نورالشهدا یک طرح جامع دارد که خود شهرداری اگر بخواهد این طرح جامع را آنجا پیاده کند شاید در توانش نباشد، یک قسمت از کار که بحث میراث است و نظر مشورتی میراث را خواستیم، طرح جامع که آماده شد فاز به فاز با کمک شهرداری و سرمایه‌گذار طرح را به نتیجه میٰ‌رسانیم.»

چمن مصنوعی پارک ملاصدرا

احداث چمن مصنوعی پارک ملاصدرا در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری سومین پروژه‌ای بود که در هفته دولت کلنگ‌زنی شد. پارک ملاصدرا در خیابان ملاصدرا واقع است.

شهردار گراش در کلنگ‌زنی این پروژه خبر از بهره‌برداری آن در هفته دولت سال بعد داد.

در ادامه پروژه‌های شهرداری گراش اداره آموزش و پرورش شهرستان هم از ورزش و نشاط بی نصیب نماند، زمین چمن مصنوعی مدرسه شاهد با همت نماینده شهرستان و خیرین مرتبط با مدرسه به بهره‌برداری رسید.

۱۶۰ میلیون تومان با کمک مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم و اداره کل جذب شد و ۱۲۴ میلیون از سمت خیرین مرتبط با مدرسه و ۱۰ میلیون تومان هم برای خرید نورافکن‌ها هزینه شده است.

محمدعلی فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش در مراسم افتتاحیه این مراسم گفت: «فلسفه احداث این زمین‌های چمن که دنبال می‌کنیم این است که دانش‌آموزان ما مخصوصا مقطع ابتدایی که در زمین‌های خاکی و سنگی ورزش می‌کنند دچار آسیب می‌شوند و این حداقل کاری است که می‌توانیم برای جلوگیری از آسیب به دانش‌آموزان و اینکه خارج از ساعت مدرسه هم فعالیت ورزشی داشته باشند انجام دهیم. این مدرسه از زمان احداث در مسیر توسعه و پیشرفت اقدامات خوبی انجام داد.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. سالهاست پارک شهرک پردیس پشت فروشگاه آفتاب بصورت مخروبه در آمده لطفاً شهردار محترم ضمن بازدید از آن نسبت به بازسازی آن اقدام کند .مردم شهرک پردیس یا همان مسکن مهر قدیم ازداشتن یک پارک محلی زیبا محرومند

  2. منظور از اجنبی چیه دقیقا؟ مگه دوچرخه سواران خانم قراره با چه پوششی بیان بیرون که از دید اجنبی و نامحرم حفظ بشه؟ مگه در حالت عادی بانوان با چه پوششی هستند که نیازی نیست از دید اجنبی حفظ بشه و فقط موقع دوچرخه سواری نیاز هست؟!!!
    مگه ما الان قرن ۶ و ۷ هستیم؟
    این نوع دیدگاه خیلی آشناست، یکم به کشورهای همسایه نگاه کنیم یکیشون شبیه همین دیدگاه رو دارن

  3. پارک مسکن مهرقدیم یا همان شهرک پردیس سالهاست بصورت مخروبه درآمده و مردم این شهرک فاقد پارکی زیبا می باشند شهر دار محترم لطفاً رسیدگی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top