بستن

آغاز هفته دولت از گلزار شهدا

هفت برکه:به مناسبت هفته دولت فرماندار، اعضای شورای تامین و مسئولین دستگاه‌های اجرایی با امام جمعه گراش دیدار و گفت‌وگو کردند. همچنین در این روز گلزار شهدای گراش نیز با حضور مسئولین گلباران شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش: چهارشنبه، دوم شهریور ماه ۱۴۰۱، محمود طاهرزاده،فرماندار گراش و اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولین با حجت‌السلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش گفت و گو کردند.

محمود طاهرزاده با اشاره به آغاز هفته دولت و پاسداشت خدمات دولت به دولتمردان گفت:«در این روز خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در طول این مدت داشته است را گرامی می‌داریم. هفته دولت و شهادت رجایی و باهنر و دیگر عزیزان گواهی بر مظلومیت نظام جمهوری اسلامی که استکبار هر گاه انقلاب‌هایی معنوی و شرعی و اسلامی را به این شکل می‌بینند با آن برخورد می‌کنند. برخوردهای دوگانه و مذبوحانه‌ی استکبار می‌طلبد که ما به عنوان کارگزاران دولت و نظام جمهوری اسلامی به خودمان ببالیم که چنین نظامی داریم که با حفظ استقلال به طرف توسعه به پیشرفت و ترقی در همه حوزه‌ها است علی رغم همه مشکلات، جنگ تحمیلی و مشکلاتی که حتی ما امروز هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.حالا وظیفه ما چیست دوستان؟ وظیفه ما این است  که در جهت پیشرفت، توسعه، ترقی و ایجاد عدالت و امید آفرینی و اعتمادسازی تلاش کنیم. سعی خواهیم کرد مردم با دیدن رفتار و اعمال ما مسئولین با ساده زیستی و از طرفی با تلاش و همت و کوشش برای خدمت رسانی بهتر، امید آفرین باشیم و اعتمادسازی را سرلوحه کارمان قرار دهیم. اگر غیر از این باشد به دایره شبیخون دشمن وارد شده‌ایم.»

او با قدردانی از تلاش‌های امام جمعه در طول این مدت، شرحی از برنامه‌های کمیته برنامه‌ریزی را در این جلسه ارائه داد و گفت:«امام جمعه دلسوزانه و مشفقانه جهت خیر و صلاح مردم قدم برداشتند. ما در کمیته برنامه ریزی امسال تا حدود ۵۰ میلیارد بودجه داشتیم  که آن را در سه سرفصل تقسیم کردیم. بیشترین میزان اعتبارات یعنی، چهل درصد اعتبارات را موظف بودیم برای آب و راه و جهاد کشاورزی و میراث بگذاریم و بقیه را بین ادارت تقسیم کردیم.»

طاهرزاده با بیان این که به پول‌های خرد اعتقادی ندارد، ادامه داد:«رویه خاصی داشتم هر جا کار کردم به این شکل بوده که من به پول‌های ریز و خرد اعتقاد نداشتم. من همیشه اعتقاد دارم پول باید بالاتر از پانصد میلیون باشد تا حداقل به کار بیاید. پانصد میلیون هم باز نظر خودم را نمی‌گیرد. پول باید میلیاردی باشد اعتبار بگذاری اگر سی درصد، چهل درصد، پنجاه درصد محقق شود آن اداره و آن کسی که پول در اختیارش گذاشته می‌شود بتواند یک حرکتی را انجام دهد. پول‌های سی تومان و چهل تومان و پنج و پانصد تومان که اداره‌ای نیاز دارد همه را حذف کردم و تجمیع کردم ان‌شاالله با ۵۰ میلیارد امسال بتوانیم تا برج ۱۰ اقدامات خوبی را انجام دهیم ضمن این که در هفته دولت هم برنامه‌ریزی شده تا هشتم ما تا حدود هشت پروژه در حد افتتاح داریم و حدود سه پروژه هم در حد کلنگ زنی داریم که ان‌شاالله خواهشی که از حضرتعالی داریم و اعضای شورای تامین و اعضای شورای اداری در روزهایی که خودشان پروژه دارند در پروژه‌ها و افتتاحیه‌ها و بهره‌برداری‌ها شرکت کنند که با هم بتوانیم خدمات نظام را بیان کنیم.»

حجت السلام سید محمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش نیز با بیان این که همه ما به عنوان مسئول باید یک سوال ذهن‌مان را کنجکاو کند این که چه شد یک دولت کوتاه مدت بیست و هشت روزه چرا این قدر سر زبان‌ها افتاد و مردم از آن به خوبی یاد می‌کنند؟ گفت:«پُست و مسئولیت و عنوان ریاست هیچ تاثیری روی روح شهید رجایی نداشت این نشانه یک انسان خودساخته است که نفسش را کنترل کرده و هدفش از داشتن مسئولیت جز خدمت نیست. شهید باهنر هم همین طور بود. اگر کسی توانست غرور و منیت را کنترل کند عزیز شد و هر کسی تسلیم این حرص شد، زمین خورد دیگه بلند نشد.»

او با تاکید بر تعهد و خدمت به مردم گفت:«همچنان که برای یک پدر واجب است مایحتاج خانواده را فراهم کند مسئولین هم موظف هستند در قبال مردم کوتاهی نکنند. با پاسخ دادن به ارباب رجوع، شرکت در نهادهای اجتماعی مثل نماز جمعه می‌شود فاصله بین مردم و دولت را کم کرد. اگر نماز جمعه برای یک نفر مستحب باشد برای یک مسئول بر اساس ارتباط با مردم در یک نهاد واجب می‌شود که ما فاصله را کم کنیم.»

گلباران قبور شهدا در آغاز هفته دولت

در نخستین روز از هفته دولت، فرماندار گراش، امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های آنان پیمانی دوباره بستند.

فرماندار گراش در این مراسم با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم شهدا و جانبازان است، گفت:«هفته دولت فرصتی مغتنم برای تجدید پیمان با شهدا و امام شهداست که هدفمند‌تر از گذشته در مسیر آنان گام برداریم و خادم مردم عزیزمان باشیم.»

محمود طاهرزاده با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:«شهیدان رجایی و باهنر مصداق واقعی دولت اسلامی بودند و باید راه این شهیدان و شاخصه‌های رفتاری و عملکردی این شهیدان الگویی برای دولتمردان جامعه اسلامی است.»

وی با اشاره به اینکه نقش امروز ما ترویج ادامه راه این دو شهید و رسالت بزرگشان در جامعه است، تصریح کرد:«در این هفته ما به نوعی به تبیین فرهنگ سازمانی شهیدان رجایی و باهنر می‌پردازیم و باید به این نکته توجه داشت که گرامیداشت این دو شهید، گرامیداشت راه خدمت صادقانه به مردم است و با اینکه این دو شهید بزرگوار دوران کوتاهی مسئولیت داشته و به شهادت رسیدند اما امروز به عنوان یک الگو به تمام معنای مدیریت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی مطرح هستند.»

فرماندار گراش با بیان اینکه دولت سیزدهم با هدف و خدمت جهادی و روحیه کار شهیدان رجایی و باهنر پا به عرضه خدمت گذاشته است، تصریح کرد:«مسئولان، کارگزاران و کارکنان دولت با الگو گرفتن از راه و منش این شهیدان در جهت عدالت محوری و تحقق اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدای والامقام در خدمت‌رسانی به مردم در این شهرستان تلاش می‌کنند.»

حاضرین در این مراسم با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، نسبت به مقام والای شهیدان به ویژه شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند و با قرائت فاتحه و گلباران، یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)را گرامی داشتند.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top