بستن

خانه جدید دیالیزی‌ها افتتاح شد

هفت‌برکه: با افتتاح مجموعه دیالیز آبشار اندیشه، خدمت‌رسانی به ۲۲ بیمار دیالیزی به محل جدید منتقل شد.

به گزارش هفت‌برکه، دوم شهریورماه هر سال آغاز هفته دولت است که به همین مناسبت، صبح چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ دولتمردان شهرستان گراش در اولین روز از هفته دولت برنامه خود را با گلباران قبور شهدا آغاز کردند و بعد از دیدار با امام جمعه گراش، بخش دیالیز پروژه دانشکده علوم پزشکی با حضور مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

ساختمان دیالیز در زمینی به مساحت ۵ هزار متر و زیربنای ۷۵۰ متر مربع احداث شده است. در بخش اعتبارات ۳.۵ میلیارد تومان توسط خیر و  ۷۰۰ میلیون تومان از سوی دولت تامین شده است. بخش دیالیز در مجموعه آبشار اندیشه واقع است.

بخش دیالیز گراش ۲۲ بیمار دارد که از مجموع این ۲۲ نفر ۱۶ مرد و ۶ خانم هستند، ۵ بیمار از ارد و ۱ بیمار از براک هستند.

کم‌سن‌ترین بیمار بخش دیالیز یک آقای ۳۹ ساله است، ۵ بیمار زیر سن ۵۰ و ۱۷ بیمار بالای ۵۰ سال از خدمات این بخش استفاده می‌کنند.

دکتر خالقی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: «به لطف افراد خیراندیش، اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و شهر گراش از این موهبت‌ها برخوردار است. هیات رییسه علوم پزشکی یک برنامه در دستور کار قرار داده تا شاهد اتفاقات میمون و خجسته باشیم تا گراش به حق شایسته خود برسد که برای همه مردم منطقه منشا خیر و برکت باشد.»

خالقی در ادامه افزود:‌ «در حوزه آموزش، رشته‌های پرطرفداری مانند پزشکی و دندانپزشکی و رشته‌های تحصیلات تکمیلی منشا تحول در شهرستان است و‌ معتقدیم بزرگترین محور توسعه توجه به آموزش آکادمیک است که در دانشکده علوم پزشکی گراش رقم می‌خورد. این اقدام گراش باعث خیر و برکت برای دانشکده‌های دیگری هم شد و در واقع آنان برنامه‌های گراش را پیگیری کردند. بحث مراکز رشد در دستور کار است و در بحث اورژانس گسترش خوبی پیدا کرده و از یک پایگاه به پنج پایگاه رسیده و ما بهتر از استاندارد در حال خدمت‌رسانی هستیم.»

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش از افزایش ۲۰ هزار متری زیر بنای آموزشی خبر داد و گفت: «اقدامات اساسی در دست انجام است که افزایش ۲۰ هزار متر زیربنای آموزشی مصوب خواهد شد که تا ۲۰ سال آینده جوابگو است. ما مجهز به دستگاه‌هایی هستیم که در استان و‌ کشور کم یا بی‌نظیر است و در حال حاضر به دنبال دستگاه رادیوتراپی هم هستیم. همه اعضای هیات رییسه کفش آهنین پوشیده‌اند تا حق مردم را ادا کنند. تا حصول نتیجه خیلی از مسایل را عمومی نمی‌کنیم و جا دارد به طور ویژه از همکاری نماینده تشکر کنیم که همراهی ایشان مثال‌زدنی است و حقیقتا همدلی خوبی در سطح شهرستان وجود دارد. این بخش به یکی از عزیزترین مریضان خدمات می‌دهد که حدود ۲۳ نفر در گراش هستند و به همت خیر یک جای خوب و عالی ساخته شده است. اینجا ظرفیت افزایش تا ۲۰ تخت است ولی در حال حاضر بیش از ۵ تخت نیاز بود که امیدواریم مردم سلامت باشند و نیازی به افزایش نباشد. سه دستگاه از ماشین دیالیز نیز توسط خیّر خریداری شده است و در صورت نیاز در خدمت بیماران قرار خواهد گرفت.»

پیش از این بخش دیالیز در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) به بیماران خدمت ارائه می کرد و با توجه به فراهم شدن فضای خیّرساز مرکز درمانی آبشار اندیشه به این مکان منتقل شده است و وابسته به مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) است. هفت‌برکه پیش از این در گزارشی با عنوان «دیالیزی‌ها در راه خانه جدید» (اینجا) به این انتقال پرداخته بود. 

«اورژانس ١١۵» ، «مرکز دیالیز» و «پایگاه انتقال خون» گراش در مجموعه درمانی آبشار اندیشه واقع شده است.

افتتاح پایگاه انتقال خون، برنامه دوم دانشکده علوم پزشکی در هفته دولت بود ولی با توجه به اعلام دکتر خالقی، افتتاح رسمی این مرکز به بهمن‌ماه موکول شد، اما بهره‌برداری از این مرکز انجام شده و پایگاه انتقال خون این روزها در خانه جدید خود به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

عکس‌های حسام افشار از افتتاحیه بخش دیالیز را می‌بینیم.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. آقای معاون درمان که غیر بومی هستی لطفا بجای آمارهای غیر رسمی و شعارها وضعیت بیمارستان درست کنید بی مدیریتی باعث شد که خیلی از مراجعین و بیماران ناراحت
    هستند کادر درمان پزشکان و حتی نگهبانان اخلاق درستی ندارند اهمیتی به حضور بیمار نمیدهند ارژانس که افتضاح است بیمارستان شده محل در آمد چند نفر خاص که از این طریق تجارت میکنند آقای معاون یا بیمارستان تعطیل کنید یا مدیر قوی و دلسوز که حضور داشته باشه بذارید خیرین که همیشه پای کار بوده و هستند شماها چکار کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top