بستن

بنو دوباره در آتش: ۱۰۰ نخل سوخت

هفت‌برکه: در آتش‌سوزی در نخلستان‌های بنو بخش ارد بیش از ۱۰۰ نخل در آتش سوخت. 

قاسم منصوری عضو شورای ارد که در محل آتش‌سوزی حضور داشته است گفت:‌ «حدود ساعت ۳ ظهر چند نفر از کوهنوردان محلی، دود آتش‌سوزی را از دور مشاهده کرده و اطلاع دادند. من موضوع را در چند گروه واتساپی اعلام و از مردم کمک خواستم.»

منصوری گفت: «این چندمین بار در سال‌های اخیر است که آتش‌سوزی در بنو باعث از بین رفتن نخل‌ها و طبیعت این منطقه می‌شود. با توجه به وزش باد آتش از طریق برگ‌های خشکیده نخل که به هوا می‌رفت به نقاط دیگر منتقل می‌شد. تجهیزات موجود نمی‌توانست آتش را در بالای نخل‌ها خاموش کند.»

یوسفی شهردار ارد در مورد این آتش‌سوزی گفت: «بنو منطقه‌ای به نسبت دور افتاده است و تا زمان رسیدن نیروهای مردمی و آتش‌نشانی خسارتی به نخلستان‌های وارد شده بود. تا عصر آتش‌سوزی مهار شد اما تا ساعت یک بامداد هم نیروهای شهرداری در محل حضور داشتند تا از شعله‌ور شدن دوباره آتش خودداری کنند.»

شهردار ارد گفت: «نخلستان‌های این منطقه شخصی است و تمیز نکردن علف‌های خشک پای درختان باعث شده است که آتش‌سوزی به سرعت گسترش پیدا کند. همچنین برای عبور خودرو بین نخلستان‌ها نیز مسیر مشخصی وجود ندارد و این موضوع باعث سختی کار مهار آتش‌سوزی شده بود.»

برخی از افراد حاضر در محل آتش‌سوزی خواهان اعزام ماشین آتش‌نشانی از مناطق دیگر بودند. شهردار ارد گفت: «لازم به درخواست از فداغ یا گراش نبود و با کمک نیروهای شهرداری و مردمی آتش‌سوزی مهار شد. یک ماشین شهرداری برای مهار آتش‌سوزی تجهیز شده است و دو خودرو دیگر نیز برای آبرسانی همکاری داشتند.»

بر اساس برآورد اولیه بیش از ۱۰۰ نخل در این آتش‌سوزی به صورت کلی یا جزیی طعمه حریق شد. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top