بستن

درگذشت نماینده ولی فقیه در لارستان +پیام‌های تسلیت و خبرهای تکمیلی

سال عزای لارستان با درگذشت آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری تکمیل شد.

به گزارش صحبت‌نو آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری ساعت ۴ و سی دقیقه بامداد امروز ۱۹ اسفندماه درگذشت. علاقه‌مندان خاندان موسوی و آیت‌اللهی در برابر بیت آن مرحوم تجمع کرده‌اند و قرار است آن مرحوم روز دوشنبه در لار تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. در ۱۹ اردیبهشت امسال نیز آیت‌اللهی آیت‌اللهی امام جمعه وقت لار و دیگر روحانی مطرح جنوب فارس درگذشت.  (این خبر به تدریج تکمیل می‌شود)

زندگی آقا مجتبی

آیت‌الله موسوی لاری در زادگاه خود به نام «آقا مجتبی» شناخته می‌شد. بیشتر تلاش‌های او در طی زندگی پربار خود به ترویج اسلام در کشورهای مختلف از طریق «مرکز نشر معارف اسلامی در جهان» متمرکز شده بود.

آیت‌الله موسوی لاری در سال ۱۳۱۴ش. در شهر لار متولد شد؛ تحصیلات ابتدایی و مقدمات علوم اسلامی را در لار فرا گرفت و در سال ۱۳۳۲ش. برای ادامه‌ی تحصیلات علوم اسلامی راهی قم گشت و در آنجا نزد اساتید و علمای حوزه علمیه قم تحصیلات خود را دنبال کرد. زندگی‌نامه کامل او را می‌توانید به نقل از محمود حکیمی در سایت لادستان بخوانید.

سه روز عزای عمومی در لارستان

به گزارش لادستان صبح امروز ۱۹ اسفندماه ستاد ارتحال آیت الله موسوی لاری به ریاست فرماندار لارستان در فرمانداری لارستان تشکیل شد. فرماندار لارستان به مناسبت ارتحال نماینده ولی فقیه در لارستان روزهای یک شنبه ، دو شنبه و سه شنبه به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

لادستان نخستین اطلاعیه ستاد ارتحال را منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعیه مراسم تشییع و تدفین آن عالم ربانی با حضور تنی چند از شخصیت های کشوری و استانی روز دوشنبه مورخ ۲۱ اسفندماه جاری ساعت ۹ صبح از محل استادیوم جهان پهلوان تختی به سمت گلزار شهدا لار برگزار می‌شود. مراسم ختم در روز سه شنبه ۲۲ اسفند از ساعت  ۸ و سی دقیقه تا ۱۱ و سی دقیقه در  مسجد جامع(ویژه برادران) و در مکتب الزهرا(س) (ویژه خواهران) برنامه‌ریزی شده است. آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی بر پیکر آن مرحوم نماز میت خواهد خواند.

پیام تسلیت مقام معظم رهبری

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (شنبه) با صدور پیامی درگذشت عالم فرزانه و نویسنده‌ی مجاهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سیّدمجتبی موسوی لاری، نماینده‌ی ولی فقیه در لارستان را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت روحانی عالیقدر و نویسنده ی مجاهد، مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین آقای حاج سیّد مجتبی موسوی لاری را با تأسف فراوان دریافت کردم.
خدمات این عالِم فرزانه و بزرگوار و ارزشمند به گسترش معارف اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام در سراسر جهان، در چند دهه‌ی اخیر حقاً کم نظیر است و هزاران انسان منصف و مشتاق، با هدایت نوشته‌های وی که با چیرگی علمی و تبیین منطقی نوشته و در پنج قاره منتشر می‌شد، به سر چشمه‌ی حقیقت دست یافته و اسلام را شناخته و بدان ایمان آورده‌اند.
این عالم پارسا بی هیچ تظاهر و ادعا، یک تنه و بدون تکیه به این و آن، عمر و توان خود را مصروف این مجاهدت بزرگ کرد و پرداختن به وظیفه و کسب رضای الهی را وجهه‌ی همت ساخت.
این جانب درگذشت این عالم با اخلاص را به مردم شریف لارستان و استان فارس و به همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و بهره مندان از کتابهای او و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان معزّز ایشان تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۹ اسفند ۱۳۹۱

پیام تسلیت یادگار امام و رییس مجتمع تشخیص مصلحت نظام

آیت الله هاشمی رفسنجانی  و حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از جمله شخصیت‌هایی بود که درگذشت آیت‌الله موسوی لاری را تسلیت گفتند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پیام هاشمی رفسنجانی آمده است: این عالم بزرگوار که مبارزه با استعمار و استبداد را از جدّ خویش آیت‌الله‌العظمی سیدعبدالحسین لاری به ارث برده بود، در عمر بابرکت خویش، علاوه بر نگارش کتاب‌های اخلاقی، با تأسیس مرکز نشر معارف اسلامی، بر گسترش مفاهیم اسلامی در جهان تلاش می‌کرد.

به گزارش سایت جماران یادگار امام با صدور پیام تسلیتی، درگذشت آیت الله موسوی لاری نماینده ولی فقیه در لارستان را تسلیت گفت. این پیام خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر موسوی لاری فرزند آن مرحوم نوشته شده است. در این پیام آمده است: «درگذشت والد ماجد حضرت آیت الله آقای حاج سید مجتبی موسوی لاری را خدمت جنابعالی، اخوان محترم و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای همه مصیبت دیدگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

پیام تسلیت روسای قوا

روسای قوای مققنه و قضاییه در پیام‌هایی جداگانه درگذشت نماینده ولی فقیه در لارستان را تسلیت گفتند. در اواخر روز نیز پیام رییس‌جمهور رسید تا تمامی شخصیت‌های سیاسی کشور در درگذشت آیت‌الله موسوی لاری پیام فرستاده باشند.

به گزارش سایت ریاست‌جمهوری رییس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری صبر، اجر و سلامتی برای بازماندگان معزز و علو درجات آن فقید سعید را از درگاه خداوند بزرگ مسألت کرد. رییس‌جمهور در بخشی از پیام خود نوشته است:‌«آن مجتهد عالی‌مقام و فرهیخته، با اندیشه عمیق الهی و قلبی آکنده از عشق به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، همواره از مبلغان و مروّجان حقیقی اسلام در داخل و خارج کشور بودند. یقیناً میراث معرفتی و سلوک معنوی ایشان به عنوان یادگاری گرانقدر و آگاهی‌بخش برای همیشه، به مثابه چراغ هدایتی در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی جاودانه خواهد ماند.»

به گزارش شبستان علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری نماینده ولی‌فقیه در لارستان را تسلیت گفت: حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری که پرورش یافته در یک خاندان روحانی و عالم‌پرور بودند، در سراسر عمر خویش به نشر معارف و علوم اسلامی اهتمام فراوان داشتند. این مرد الهی با جسمی نحیف اما روحی بزرگ و ایمانی قوی به تنهایی قیام کرده و با زحمات فراوان به تألیف و نشر کتبی که برآمده از مکتب اهل بیت(ع) بود، همت گماشت.

ایشان تا روزهای واپسین عمر شریف خود دغدغه نشر این آثاری که موجب هدایت جمع کثیری از حقیقت جویان عالم شده بود در سر داشت.

به گزارش ایرنادر پیام آیت الله ˈصادق آملی لاریجانی ˈ آمده است :این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه و همه مسلمانان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

این پیام می افزاید: این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه و همه مسلمانان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

پیام‌های تسلیت از شیراز

به گزارش سایت  استانداری فارس، استاندار فارس و امام جمعه شیراز در پیام مشترکی درگذشت نماینده ولی فقیه در لارستان را تسلیت گفتند. در بخشی از این پیام آمده است: «خدمات علمی ایشان در حوزه های مختلف علوم انسانی نه فقط باعث رشد و تعالی شریعت اسلامی و مذهب عالی تشیع در اقصی نقاط عالم گردید ، بلکه موجبات تشرف جوانانی از مشتاقان و طالبان علم به اسلام عزیز شد.تالیفات آن فقیه فرزانه هم اکنون در دانشگاههای بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و مطمئنا راهگشای انسان متمدن امروزی از قیود مادی خواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت ‌الله محی‌ الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری طی پیامی درگذشت آیت‌‌الله سید مجتبی موسوی لاری، نماینده ولی فقیه در لارستان را تسلیت گفت، در بخشی از این پیام آمده است: آن‌ که جلسه امتحان را با موفقیت تمام می‌کند، از هر جشنی برای او فرح‌ بخش ‌تر است و جشن تاجگذاری سلاطین، اگر برای خدمت‌ نباشد، بزرگترین عزا است.

پیام تسلیت نماینده مردم در مجلس

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی از نخستین کسانی بود که پیام تسلیت فرستاد. در بخشی از این پیام در سایت دکتر جعفرپور منتشر شده، آمده است: «روحانی ساده زیست و بی ریایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، از سوی امام راحل (ره) و سپس مقام معظم رهبری (مدظله) مسئولیت خطیر نمایندگی ولی فقیه در منطقه را بر عهده داشت و با درایت خود امور این منطقه حساس را تدبیر نمود . او در کنار مرحوم آیت ا… سید عبدالعلی آیت اللهی ، رکن دیگر اقتدار خطه لارستان بزرگ و مظهر وحدت تسنّن و تشیّع در منطقه بود و فراقش  قلب همه ی دوستداران او از سنی و شیعه را متأثر و اندوهناک کرده است.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top