بستن

برج‌سازان جوان : با گرفتن رتبه از سازمان برنامه و بودجه، پیمانکار بومی پروژه‌های دولتی هستیم

هفت‌برکه – گزارش آگهی: بیشتر پروژه‌های ساختمانی دولتی در گراش را پیمانکاران غیر بومی اجرا می‌کنند. احمدرضا سجادی با ثبت شرکت برج‌سازان جوان و تشکیل یک تیم تخصصی جوان و بومی به دنبال تغییر این وضعیت و انجام پروژه‌ها با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در بخش‌های دولتی و خصوصی است. 

احمدرضا سجادی رییس هیات مدیره شرکت برج‌سازان جوان گراش ۹ سال سابقه اجرایی در کارهای ساخت و ساز دارد. او از دو سال پیش شرکت برج‌سازان جوان را تاسیس کرد و اکنون با ثبت رسمی شرکت دریافت رتبه از سازمان برنامه و بودجه کشوری قصد دارد به صورت مستقل و تخصصی در زمینه ساختمان و اسکلت‌سازی فعالیت کند.

سجادی متولد ۱۳۷۷ در گراش و دانشجوی ترم آخر کارشناسی عمران دارد،او در این مصاحبه از برنامه‌های شرکت خود و فعالیت تخصصی خود در صنعت ساختمان و اسکلت بتنی می‌گوید:

هفت‌برکه: شرکت‌ها و دفاتر ساختمانی زیادی در گراش فعال هستند. تفاوت برج‌سازان جوان با بقیه در چیست؟

سجادی: تقریبا ۹ سال است در این حرفه کار می‌کنم ولی از مهرماه ۱۳۹۹ به صورت مستقل کار خود را ادامه دادم تخصص اصلی ما ساختمان و اسکلت بتنی است، در همین مدت کوتاه چندین پروژه بزرگ از جمله پروژه ۲۵۰۰ متری آقای کشوری، پروژه آقای عالی‌‌پور با زیربنای ۵ هزار متربع که یکی از پروژه‌های بزرگ گراش است را کار کرده‌ایم. پروژه ۱۶۰۰ مترمربعی آقای قاسمی، ساختمان دفتر امام جمعه، فاز یک پارک بانوان، محوطه‌سازی پارک فخرآباد، قسمتی از مجموعه ۵ برکه، دو پروژه در شیراز و فاز ۱ صدرا و چند پروژه هم در بندر از کارهایی هستند که اخیرا انجام شده است.

برج‌سازان جوان متشکل از یک تیم جوان تخصصی که پروژه‌هایی تا ۱۰ هزار مترمربع را جوابگو هستیم. حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان ابزار و تجهیزات از جمله جک، قالب فلزی، لوله داربستی که برای اسکلت، بتن‌ریزی و قالب‌بندی لازم است را در اختیار داریم. اولین شرکت بومی هستیم که در یک حوزه تخصصی کار می‌کنیم، شاید خیلی‌ها شرکت داشته باشند ولی رتبه ندارند. ما هم در زمینه‌های مختلف امکان فعالیت داریم اما با گرفتن رتبه از سازمان برنامه و بودجه به صورت تخصصی روی ساختمان‌های اسکلت بتنی و محوطه‌سازی کار می‌کنیم و قرار نیست به همه کارها سرک بکشیم.

ضرورت ثبت شرکت چه بود؟

گراش اصلا شرکت بومی که رتبه سازمان برنامه و بودجه داشته باشد را ندارد، رتبه سازمان برنامه و بودجه یعنی مجوزی که برای پروژه‌ها از دولت نیاز دارد. البته نظام مهندسی هم رتبه دارد که موضوع متفاوتی است.در کل پیمانکار بومی در گراش نداریم، بیشتر همکاران لر و ترک در گراش فعال هستند. ما ورود کردیم تا کیفیت را در گراش بالا ببریم و برای نیرو کار هم که اکثرا از بیرون گراش هستند از نیروهای بومی استفاده کنیم.

با چه اداراتی می‌توانید همکاری کنید؟

تمام ارگان‌های دولتی که واحد عمران دارند می‌توانیم با آن‌ها همکاری کنیم، دانشکده، ادارات دولتی که مثل راه و شهرسازی، با  فرمانداری و شهرداری در حال همکاری هستیم. هر ارگان دولتی که بخواهد ساختمان‌سازی یا محوطه سازی کند می‌توانیم همکاری کنیم.

روال کار چطور است؟ پرداختی پروژه‌ها به شما چطور با توجه به اینکه اکثر پیمانکاران از پرداختی ادارات گله‌مند هستند؟

پرداختی در کارهای دولتی تاخیر دارد ولی پرداخت می‌شود، ابتدا سعی داریم با امور مالی صحبت کنیم بعد ورود کنیم، اگر مناقصه‌ای باشد اول قیمت می‌دهیم و چون بومی هستیم خیلی از هزینه‌ها را در مقایسه با شرکت‌های غیربومی از جمله اجاره مسکن، رفت و آمد و … نداریم می‌توانیم با قیمت و سود کمتر کار کنیم و با توجه به پیشرفت و صورت وضعیت کار پول دریافت کنیم.

تا قبل از ثبت شرکت شما این پروژه‌های دولتی در گراش چطور انجام می‌شد؟

قبلا پیمانکاران غیربومی کار را انجام می‌دادند، یا خودشان مجوز داشتند یا مجوز شرکت دیگری را اجاره می‌کردند و به خاطر سود خوب پروژه ورود می‌کردند. گاهی هم شرکت‌های غیربومی کار را می‌گیرند و به یک شرکت بومی می‌سپارند  و کار انجام می‌شد.

پیکانکاران غیربومی عمده مشکلاتشان چیست؟

اکثرا پیمانکاران قدری هستند و معمولا پا می‌گذارند در شهرها کوچکتر برای پیشرفت، یا عده‌ای هستند پول خود را برمی‌دارند و می‌روند و کار ملت رها می‌شود. با آمدن پیمانکاران بومی جلو کار این موارد گرفته می‌شود. کار همیشه در گراش است و حتی قیمت کار بهتر از شیراز است و خود این پیمانکاران غیربومی قیمت را بالا برده‌اند.

در بخش خصوصی چه پروژه‌ای قرار است کار کنید؟

در بخش خصوصی اولین چیز اسکلت بتنی است، در گراش هم کم‌کم کارها به سمت اسکلت بتنی می‌رود و ما هم برای این تغییر و استانداردسازی آماده هستیم. علاوه بر اسکلت بتنی پروژه های خاص تعریف می‌کنیم برای افرادی که دنبال یک چیز خاص هستند مثلا در پروژه باغ صبا که یک کار مدرن متعلق به یکی از همشهریان است تاکنون در گراش همچین موردی کار نشده است و ما در حال طراحی برای این پروژه هستیم. پروژه‌ای ساده و هوشمند که فرد بتواند از هر جای جهان ملک و باغ خود را کنترل و مدیریت کند. 

در تیم شما چه کسانی همکاری دارند؟

علاوه بر من سه نفر دیگر از همکاران در تیم ما حضور دارند، مهندس شبانی، نقشه‌بردار ما هستند و آقای آتشی هم کارهای سازه را انجام می‌دهند. در محاسبه سازه هم در حال حاضر از مهندسان نظام مهندسی استفاده می‌کنیم. تا جایی که اطلاع دارم در گراش ۵ محاسب سازه بیشتر نداریم که دو نفرشان کار نمی‌کنند، تیمی در گراش در حال راه‌اندازی هستیم که ترکیب با یک نفر محاسب که رتبه یک نظام مهندسی دارند و چند دانشجوی جوان است تا برای آینده چند محاسب حرفه‌ای داشته باشیم و با دید بازتری بتوانیم محاسبه سازه را با بچه‌های همین گراش شروع کنیم.

برتری شما نسبت به شرکت‌های دیگر غیربومی در گراش چیست؟ 

تخصص ما اسکلت است، در گراش خیلی‌ها هنوز ما را نمی‌شناسند، هم قیمت ما کمتر است و هم کارمان خوب است و هم کارها را کامل تیم خودمان انجام‌ می‌دهد و برون‌سپاری نداریم. اگر کسی از بیرون بیاید بگوید یک اسکلت هزار متری بتونی را شش ماهه انجام دهیم. ما سعی می‌کنیم سه ماهه تحویل دهیم و هیچ فشاری هم در کار نیست و تمام تجهیزات و مواد را هم خودمان سفارش می‌دهیم که برایمان بیاورند. جوان و به روز هستیم و طبق مباحث آیین‌نامه پیش می‌رویم و تسلط به همه موارد داریم.

نرم‌افزاری داریم که نقشه سازه را تحویل می‌دهیم و ابعاد و اندازه خاموت و میلگرد و تمام مواردی که نیاز است را به ما می‌دهد. طوری هم پیاده کنیم که با بهترین کیفیت برای کارفرما هم به صرفه باشد.

 

شرکت برج‌سازان جوان گراش در میدان شهید بیمارستان (بیمارستان) ساختمان سیمرغ قرار دارد. با شماره ۰۹۱۰۸۸۸۸۰۹۱ می‌توانید با رییس هیات مدیره شرکت تماس بگیرید. 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top