هفت‌برکه: سامانه‌ی امدادرسانی به افراد ناشنوا و سامانه‌ی نظرسنجی از مددجویان به صورت پیامکی بعد از اتمام دریافت خدمات، دو خدمت جدیدی است که روز گذشته ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ در اورژانس ۱۱۵ گراش راه‌اندازی شد.

14010512 Emergency 115

 

ناصر دلخوش، سرپرست اورژانس گراش، با اعلام این دو خبر به هفت‌برکه گفت:‌ «دسترسی به خدمات اورژانسِ پیش‌بیمارستانی برای همه‌ی افراد جامعه امری بسیار ضروری است که متأسفانه در این زمینه برخی از گروه‌های استثنایی جامعه را شامل نمی‌شد و برای دریافت این خدمات مشکل داشتند. یکی از این گروه‌ها، افراد ناشنوا و کم‌شنوا هستند که به دلیل عدم امکان برقراری تماس تلفنی صوتی با مرکز پیام ۱۱۵ برای کمک دچار مشکل هستند. به همین دلیل، سامانه پیامکی ناشنوایان با پیش شماره ۳۰۰۰۳۴۶۲۰۱۱۵ در نظر گرفته شده که بتوانند از طریق این شماره، نوع کمک خود را با ارسال پیامک اعلام کنند.»

دلخوش در ادامه افزود: «بلافاصله پس از دریافت درخواست کمک از سوی این افراد، آمبولانس توسط واحد دیسپچ برای مددجویان اعزام می‌شود. افراد ناشنوا و کم‌شنوا در حال حاضر از طریق بهزیستی به ما معرفی شده‌اند و اطلاعات ما در حال تکمیل شدن است. این افراد برای درخواست کمک فقط کافی است یک پیامک ارسال کنند و ما بر اساس اطلاعات موجود، به محل اعزام می‌شویم.»

سرپرست اورژانس گراش گفت: «در حال حاضر در مرحله تکمیل و ثبت اطلاعات این عزیزان در شهرستان هستیم و برای اینکه سریع‌تر مرحله‌ی تکمیل اطلاعات تمام شود و ما بتوانیم به اطلاعات همه افراد دسترسی پیدا کنیم، درخواست دارم که افرادی که اطلاعاتشان در سامانه ثبت نشده است، با مراجعه به ستاد اورژانس گراش مستقر در انتهای بلوار الله‌قلی‌خان، در تکمیل اطلاعات به ما کمک کنند. در صورتی که امکان مراجعه حضوری برایشان فراهم نبود می‌توانند اطلاعات خود را که شامل نام، نام‌ خانوادگی، سن، جنسیت، شماره ملی، شماره تماس، شماره تماس ضروری، شماره منزل و آدرس دقیق پستی را به شماره ۰۹۱۷۱۸۴۷۲۰۸ پیامک کنند.»

ناصر دلخوش با اشاره به اینکه امکان رد و بدل شدن دوطرفه پیامک برای مددجو و واحد اورژانس وجود دارد، افزود: «شاید این سوال پیش بیاید که ممکن است یک فرد ناشنوا در محل زندگی خود حضور نداشته باشد ولی به کمک احتیاج دارد، چطور می‌تواند مکان فعلی خود را به اورژانس اعلام کند؟ تمامی ارتباط این افراد از طریق پیامک با کارشناسان اورژانس است. کافی است ما یک پیامک درخواست کمک از سوی ایشان دریافت کنیم تا سریع به محل اعزام شویم. امکان رد و بدل کردن پیامک هم وجود دارد و فرد می‌تواند مشکل خود را شرح دهد و اگر در جای دیگری دچار مشکل شده است، در پیامک برای ما بیان کند.»

سرپرست اورژانس گراش در ادامه به سامانه نظرسنجی از مددجویان اشاره می‌کند و می‌گوید: «سامانه نظرسنجی هم روز گذشته به خدمات ما اضافه شده است. در هر دو مورد، ما جزو اولین شهرستان‌‌ها در استان فارس هستیم که این سامانه‌ها را در اختیار داریم و شاید هم جزو ۱۰ مورد اول در کشور. سامانه‌ی نظرسنجی به این شکل است که وقتی تماس تلفنی شما با اورژانس به پایان می‌رسد، یا اورژانس به محلی اعزام می‌شود و عملیات تمام می‌شود، یک پیامک برای فرد دریافت‌کننده‌ی خدمات ارسال می‌شود که بر اساس میزان رضایت از خدمات، می‌تواند گزینه مربوطه را انتخاب و ارسال کند.»

دلخوش در پایان گفت:‌ «این سامانه نظرسنجی برای ارتقا کیفیت خدمات به مردم است که می‌توانند نارضایتی، کم‌کاری و حتی تشکر خود را به ما اعلام کنند تا بتوانیم بر اساس این نظرسنجی‌ها خدمات اورژانس گراش را ارتقا دهیم.»

delkhosh