بستن

تقدیر از پیشکسوتان نماز جمعه + زندگی‌‌نامه اولین امام جمعه گراش

هفت‌برکه: به مناسبت برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب، از خادمین نماز جمعه تقدیر شد. 

جمعه ۷ مردادماه ۱۴۰۱ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، از ائمه جمعه و امام جمعه‌های موقت گراش، مسئول ستاد نماز جمعه و خادم حسینیه تقدیر کرد.

در این مراسم از حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی، نخستین امام جمعه گراش، تقدیر شد. دیگر تقدیرشدگان این برنامه حجت‌الاسلام محمد غلامی، حجت‌الاسلام سعید بصیری، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی، سه امام جمعه موقت شهر گراش بودند. همچنین از سید عباس جهانبانی، رییس ستاد نماز جمعه، و قاسم افروز، خادم حسینیه اعظم، نیز تقدیر شد. 

همچنین در هفته‌های گذشته، ستاد نماز جمعه گراش با نصب پارچه، یاد اعضای درگذشته‌ی ستاد را گرامی داشتند.

به همین مناسبت، زندگی حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی، نخستین امام جمعه گراش، را به نقل از کتاب «خاندان معصومی» نوشته آیت‌الله سیدجواد معصومی فرزند او بخوانید:

سید عباس فرزند مرحوم حاج آقا سید محمود، به سال ۱۳۱۵ شمسی گراش متولد شد. دروس ابتدایی را در زادگاهش آموخت و سپس به کرمانشاه رفت. مقدمات تحصیل حوزوی خود را در کرمانشاه شروع کرد. پس از چند سال ادامه تحصیلات خود وارد حوزه علمیه قم شد و از اساتید و علوم متداول آن حوزه استفاده برد، و سپس به زادگاهش گراش برگشت.

در گراش فعالیت تبلیغی و دینی خود را شروع کرد و در اندک زمان مورد توجه مردم و محوریت شهر گراش قرار گرفت. با شروع انقلاب اسلامی، به امامت جمعه گراش منصوب شد. با توجه به همت بلند و پر تحرکی که داشت، در سطح شهر کارهای عالم المنفعه و خدمات ارزنده و شایانی را انجام داد.

مدرسه علمیه چهارده معصوم یادگار جدش مرحوم آیه الله سید عباس بزرگ با تلاش و جدیت ایشان در گراش به طرز جالب و ارزشمندی بازسازی و احیا شد و در جنب آن حسینیه‌ای بسیار بزرگ و مجلل و با شکوه به کمک مردم احداث کرد.

از این روحانی خلاق و ایثارگر دو اثر تالیفی به چاپ رسیده است:

۱. مقدمه و تجدید چاپ کتاب (محاسن الاخلاق)
۲. سیمای وارستگان

هم‌اکنون در گراش اقامه نماز جماعت و اداره کردن مجالس و منابر مهم تبلیغی و سخنرانی و انجام امور مذهبی و رسیدگی به مشکلات دینی مردم به عهده ایشان است.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top