بستن

همه پیش‌بینی‌ها می‌گویند: سیل می‌آید

هفت‌برکه: همه پیش‌بینی‌های هواشناسی از بارش شدید و وقوع سیل در جنوب فارس خبر می‌دهند. بارش‌های پیش‌ رو برای این هفته قرار نیست فقط در ساعات بعدازظهر رخ دهد و در هر ساعتی از روز منتظر رگبار، تگرگ و رعدوبرق باشید.

به گزارش هفت‌برکه، هواشناسی استان فارس برای سه‌شنبه تا جمعه بارش‌های سنگین و سیل‌آسا را پیش‌بینی کرده است و از مردم خواسته به نکات ایمنی توجه کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در مسیر رودخانه و روان‌آب‌ها تردد نکنند.

محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی گراش، با اشاره به بارندگی‌های پیش‌ رو در شهرستان گراش گفت: «از امروز شنبه یکم تا روز دوشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۱ بارندگی‌ها به صورت پراکنده و نقطه‌ای در جنوب فارس ادامه دارد و احتمالا به صورت جزیی شامل گراش هم می‌شود. ولی با توجه به هشدارها و پیش‌بینی‌ها، بارش‌های خیلی شدیدی از روز سه‌شنبه چهارم مرداد تا روز جمعه هفتم مردادماه برای جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود که گراش هم شامل است.»

محمود آذرآیین در ادامه افزود: «شاهد بارش‌های بسیار سنگین، مخرب و سیل‌آسا از روز سه‌شنبه تا جمعه در گراش خواهیم بود. برای این روزها پدیده تگرگ، رعدوبرق، وزش باد شدید، سیلابی شدن مسیر تردد، جاری شدن روان‌آب در رودخانه‌های فصلی را انتظار داریم. بارش‌ها بر خلاف تصورات خیلی از مردم که در ساعات بعدازظهر و شب رخ می‌دهد، این بار قرار نیست فقط در بعدازظهر باشد. هر ساعت از روز امکان بارندگی وجود دارد. مردم به این مورد توجه داشته باشند.»

کارشناس هواشناسی گراش با بیان اینکه اواخر هفته کاهش دمای محسوسی در شهرستان گراش پیش‌بینی می‌شود گفت: «به صورت عجیب و غریب و ناگهانی افت دمای تقریبا ۱۰‌ درجه‌ای را خواهیم داشت که در آخر هفته، دمای هوا حداکثر به ۳۰ و حداقل به ۲۰ درجه می‌رسد که یک دمای نادر و غیرقابل باور برای چله‌ی تابستان در جنوب و گراش است.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top