بستن

بازنشستگی آینه‌افروز؛ تغییر در ریاست فرهنگ و ارشاد

هفت‌برکه: بازنشستگی مهدی آینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، سرانجام مورد قبول اداره کل قرار گرفت و او از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ صندلی ریاستی را که از سال ۱۳۹۳ در اختیار داشت، به مدیر بعدی سپرد. در روزهای اخیر، حکم سرپرستی سجاد فتحی، کارشناس فرهنگی اداره، صادر شده است و در هفته‌ی آینده مراسم تودیع و معارفه برگزار خواهد شد.

به گزارش هفت‌برکه، آینه‌افروز در سال گذشته از نزدیک شدن به بازنشستگی‌اش خبر داده بود، اما اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد فارس به دلایل مختلف از جمله مساله‌ای در سنوات بیمه‌ی او، تا تیرماه امسال با بازنشستگی او موافقت نکرده بود. آینه‌افروز در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «بالاخره اداره کل با بازنشستگی من از ابتدای تیرماه موافقت کرد. به تازگی حکم سرپرستی آقای فتحی نیز صادر شده است.»

آینه‌افروز در طی ۳۰ سال و نه ماه خدمتش، مسئولیت‌های مختلفی از جمله ریاست کتابخانه عمومی گراش، کارشناسی اداره فرهنگ و ارشاد لار، و سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش را عهده‌دار شده بود. او از آذرماه ۱۳۹۳ از لار به گراش آمد و ریاست اداره گراش را به عهده گرفت.

آینه‌افروز از افراد فعال در حوزه‌ی فرهنگ و پژوهش در گراش است و حمایت‌هایش از اهالی هنر و فرهنگ‌ گراش نیز زبانزد فعالان این عرصه‌هاست. سابقه‌ی فعالیت‌های فرهنگی او به پیش از راه‌اندازی اداره فرهنگ و ارشاد گراش برمی‌گردد. راه‌اندازی خانه فرهنگ گراش، راه‌اندازی جشنواره فیلم کوتاه کل گراش، عضویت در گروه گردآورندگان فرهنگ گراشی و عضویت در بنیاد کهن‌پارسیان جنوب از جمله مهم‌ترین اقدامات آینه‌افروز در عرصه فرهنگ و هنر گراش است. او در هفت سال و هشت ماه مدیریتش در اداره فرهنگ و ارشاد گراش نیز اقدامات موثری انجام داد که با گزارش او در جلسه‌ی تودیع، برشمرده خواهد شد. او در جواب خبرنگار هفت‌برکه در مورد ادامه‌ی کارهای فرهنگی‌اش به شوخی گفت: «احتمالا تا آخر عمر! این طوقی است که به گردن ما افتاده است دیگر.»

سجاد فتحی (کارشناس فرهنگی) و مریم محمودی (کارشناس هنری) دو نیرویی هستند که در سال‌های اخیر به اداره فرهنگ و ارشاد گراش آمده‌اند. فتحی متولد ۱۳۶۷ در نی‌ریز است و مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق دارد. او از مهر ۱۳۹۹ خدمتش در گراش شروع شده است و با توجه به سابقه‌ی بیشتر، کاندیدای اول سرپرستی اداره بود. البته گزینه‌های دیگری نیز برای این سمت از طرف امام جمعه و طیف‌هایی از فعالان فرهنگی گراش پیشنهاد شده بود، که بالاخره پس از یک ماه، حکم سرپرستی به نام فتحی صادر شد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. عالی‌ترین و اصیل‌ترین و اصلی‌ترین سطح فرهنگ برای هر مرد ارتباط و رفتار خوب با خانواده و حمایت و تکیه‌گاه همه‌جانبه بودن برای خانواده است ؛ باقی فرعیات و علایق اجتماعیست.
    الکادّ لعیاله کلمجاهد فی‌سبیل‌الله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top