هفت‌برکه: نزدیک به دو سال تاخیر در صدور مدرک دانشگاهی، صدای اعتراض تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد گراش را بلند کرد. مهدی‌ مهدی‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد، می‌گوید: «با پیگیری‌های انجام شده، مشکل در صدور مدرک دانشجویان حل شده است و مدارک تعدادی از دانشجویان سال‌های قبل از ارسنجان ارسال شده است.»

یکی از دانشجویان گراشی دانشگاه آزاد گراش در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «نزدیک به سه سال از فارغ‌التحصیلی‌ام می‌گذرد. حدود دو سال پیش به ما خبر دادند که برای صدور مدرک دانشگاهی، مدارکتان را تکمیل و تسویه حساب کنید، اما حتی مدرک موقت هم هنوز صادر نشده است. شانس ما برای استخدام دارد از دست می‌رود و با وجود دیدن آگهی‌های استخدام به دلیل نداشتن مدرک نمی‌توانیم در آزمون شرکت کنیم. هر زمان اعتراض‌ می‌کنیم به ما وعده می‌دهند که به زودی مشکل حل می‌شود اما تا الان که نتیجه‌ای نگرفتیم.»

مهدی‌زاده، رئیس دانشگاه، با این وعده که تا آخر هفته‌ی آینده مدارک به دانشجویان تحویل داده خواهد شد، می‌گوید: «بیشترین مشکل در صدور مدرک فارغ‌التحصیلان مربوط به رشته روانشناسی است که دو سال از فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته است. این مشکل از آنجا نشات می‌گیرد که چند سال قبل این امکان فراهم بود که برای فعال شدن رشته‌ای خاص در یک دانشگاه با دانشگاه دیگری تفاهم می‌شد تا این دو دانشگاه به نوعی با هم ادغام شوند که البته این امکان در حال حاضر به صورت قانونی لغو شده است. آن زمان، به درخواست دانشگاه آزاد گراش، برای فعال شدن رشته‌ی روانشناسی در این دانشگاه، تفاهمی با دانشگاه ارسنجان شد، که این رشته با اعتبار و زیر نظر دانشگاه ارسنجان در گراش برگزار شود. این موضوع، مشکلاتی را به وجود آورد که خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده با واحد ارسنجان، از هفته گذشته مدرک دانشجویان در واحد ارسنجان آماده شده است و قرار است تا هفته‌ی آینده از طریق پست به دست ما برسد و دانشجویان با حضور در دانشکده‌ی گراش، مدارک را تحویل بگیرند.»

مهدی‌زاده همچنین از حل مشکل صدور مدرک دانشجویان رشته‌های آموزش ابتدایی و بهداشت مدارس آموزشکده سما لارستان خبر می‌دهد و می‌گوید: «رشته‌های آموزش ابتدایی و بهداشت مدارس مربوط به آموزشکده سما لارستان نیز با توجه به ادغام شدن آموزشکده سما با واحد لارستان همین مشکل را داشتند، و ما نیز درصدد تسریع در کار هستیم و سعی داریم تا پایان هفته مشکل را حل کنیم.»

او در پایان، در رابطه با روال مرسوم فارغ‌التحصیلی دانشجویان گفت: «بعد از اتمام دروس، به درخواست دانشجو، دایره آموزش فرم تسویه را به دانشجو می‌دهد و فرایند تسویه حساب انجام می‌شود. در مرحله اول در ترم بهمن حدود ۴۰ نفر فارغ‌التحصیلی داشتیم و با وجود این که در حال حاضر تنها یک کارمند از واحد لارستان تنها دو روز در هفته در مرکز حضور دارد، سعی کردیم روند پیگیری به صورت مناسب انجام شود؛ و مرحله دوم، صدور مدرک گواهی موقت است و در نهایت دانشنامه که از طریق امور دانشجویی پیگیری و انجام می‌شود.»

تکمیل خبر: رییس دانشگاه آزاد گراش اعلام کرد مدارک این دانشجویان از ارسنجان ارسال شده است و مشکل به طور کامل رفع شده است.

دانشگاه آزاد گراش