بستن

عید پرکار برای نیروهای شهرداری و هلال‌احمر

هفت‌برکه: سومین باران تابستانه در روز عصر عید قربان روز پرکاری را برای نیروهای هلال‌احمر و شهرداری گراش رقم زد. 

به گزارش هفت‌برکه بارش روز  یکشنبه ۱۹ تیرماه شدیدتر از دو روز گذشته بود. بارانسنج‌ خودکار ایستگاه هواشناسی گراش ۵۶ میلی‌متر و بارانسنج انجمن هوای جنوب ۳۶ میلی‌متر را در حدود یک ساعت بارندگی ثبت کرده‌اند. 

نیروهای خدمت‌رسان شهرداری در کنار نیروهای امدادی هلال‌احمر در روز تعطیل آماده باش بودند. ۴۵ نفر نیروهای اداری، آتش‌نشانی، فضای سبز و خدمات شهرداری در ستاد بحران شهرداری و ۳ تیم عملیاتی هلال‌احمر شامل ۹ نفر داوطلب و سه پرسنل در نقاط مختلف شهر خدمات‌رسانی کردند. 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، محمد شکاری رئیس هلال احمر درباره تعداد و نوع ماموریت ها گفت: این ماموریت ها شامل ارزیابی منازل، ۲۱ مورد تخلیه آب درون منازل و ۲۷ نفر نجات از محاصره آب بود.

روابط عمومی شهرداری گراش نیز آمار عملکرد ستاد بحران در سومین روز بارش‌های تابستانه مورخ ۱۹ تیرماه را اعلام کرد: ۵۸ مورد رفع آبگرفتگی جداول و مسیل‌های عبور سیلاب توسط واحد خدمات، ۸ مورد جمع‌آوری شاخ و برگ درختان سقوط کرده توسط واحد فضای سبز، ۹ مورد امدادرسانی به خودروهای گرفتار در سیلاب و سقوط کرده در جدول توسط آتش نشانی،  ۱۱ مورد در اختیار قرار دادن کف‌کش به افراد برای تخلیه آب، ۸ مورد تخلیه آب از منازل و زیرزمین توسط ستاد بحران مهمترین این اقدامات بود.

محمد شکاری در مورد عمده مشکلات و توصیه به همشهریان گرامی گفت: قبل از وقوع بارندگی و سیل اقدامات لازم برای عدم ورود آب به منازل را انجام دهید. خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز از ورود به جاده‌های خاکی و حریم رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

برای روزهای آینده‌ این شماره‌ها را داشته باشد:

📞 ۵۲۴۵۰۹۶۰ دفتر ستاد بحران
📱۰۹۱۷۲۰۵۵۹۹۰ حسینعلی مولایی (دبیر ستاد بحران)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top