بستن

دهیار خلیلی، نمونه شهرستان شد

هفت‌برکه: دهیاران روستاهای گراش به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌های با فرماندار و بخشداران شهرستان گراش نشست مشترک داشتند. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش عصر چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱، سرپرست فرمانداری گراش به مناسبت روز دهیاری ها و شهرداری ها در نشستی میزبان دهیاران شهرستان بود. در این جلسه با اهدا لوح تقدیر از خدمات ۱۰ دهیار گراش تجلیل و نصیر محمد پور دهیار روستای خلیلی به عنوان دهیار نمونه معرفی شد.

دهیاران نیز در این جلسه به برخی از اولویت های کاری خود در روستاها اشاره و بر لزوم رفع مشکلات خود تاکید کردند.

طاهرزاده: دهیاران دور از تنش، رابطه‌گرایی و سیاسی کاری باشند

طاهرزاده با بیان اینکه توسعه، عمران و آبادانی بیشتر روستا‌ها نیازمند نقش آفرینی موثر شورا‌ها و دهیاران است، گفت: در بحث ارائه خدمت به روستاها، دهیاران نقش مهم و تاثیرگذاری دارند لذا روز دهیار نمادی برای کمک و نقشی که دهیاران در آبادانی روستاها دارند.

محمود طاهرزاده با اشاره به ظرفیت خیرین در توسعه و آبادانی مناطق محروم در پیشبرد اهداف نظام، تصریح کرد: دهیاران با پرهیز از اختلافات و ایجاد همدلی به پیشرفت و آبادانی روستا کمک کنند و استفاده از ظرفیت خیرین روستا و نظر بزرگان و معتمدین سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی به لزوم دوری دهیاری‌ها از عرصه سیاست، رابطه گرایی و توجه صرف خدمت به مردم و توسعه روستاها تاکید کرد و گفت: دهیاران با دوری از تنش، رابطه‌گرایی و سیاسی کاری باید در راستای امیدبخشی به مردم تلاش کنند و زبان گویای خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت باشند.

نماینده دولت سیزدهم در شهرستان گراش با اشاره به اینکه باید به بیت المال نگاه مسئولانه تری داشته باشیم، تصریح کرد: دهیاران باید نسبت به حفظ و استفاده درست از بیت المال به عنوان یک امانت بسیار مهم توجه کرده و حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند.

محمود طاهرزاده شهرداری و دهیاری‌ها را تجلی بارز مشارکت مردم در مدیریت شهری و روستایی عنوان کرد و ضمن گرامیداشت این روز، خاطر نشان ساخت: خروج از تنگناها هنر مدیریتی است و دهیاران با استفاره از ظرفیت مردمی و افزایش مشارکت اهالی روستا می‌توانند نقش اثر بخشی در محرومیت زدایی شهرستان داشته باشند

وی اضافه کرد: دهیار منتخب شورا است و شورا نماینده همه مردم، نیاز است دهیاران با نگاه کلان و توجه به قانون پذیری برنامه‌ها و طرح های توسعه ای در روستاها را دنبال کنند. امروز قوانین و تشکیلات دهیاریها به روز رسانی شده است و خلا قانونی کم شده و زمینه کار و تلاش مضاعف فراهم است

 ایجاد زمینه سرمایه‌‌گذاری، رونق تولید و ایجاد اشتغال، مقاوم سازی منازل مسکونی، توسعه فضای سبز و مبلمان شهری، حفظ و حراست از بیت المال، بازگویی دستاورد نظام و دولت، بازدید میدانی و نظارت مستمر بر پروژه‌ها، برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از هدر رفت منابع، ایجاد فرصت برابر برای مردم، مطالبه‌گری، توسعه متوازن، تکریم ارباب رجوع، توجه به منابع انسانی و استفاده از پتانسیل خیرین و توان بزرگان و معتمدین روستا، تکمیل پروژه های نیمه تمام روستاها مهمترین موضوعاتی بود که محمود طاهرزاده سرپرست فرمانداری گراش در این نشست بر آن تاکید گرد.

همچنین عابدین ابولی بخشدار مرکزی و حسین عبدالله زاده بخشدار ارد به وظایف دهیاران و نقش موثر آنها در توسعه و پیشرفت روستاها اشاره کردند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top