بستن

تامین آب یک آبادی که حتی اسم‌اش را نشنیده‌اید: قلات پلنگی

هفت‌برکه: با حفر یک حلقه چاه و هزینه ۷۵۰ میلیون تومان از سوی خیرین به یکی از آبادی‌های دورافتاده گراش در نزدیکی زینل‌آباد آبرسانی شد. این آبادی قلات‌پنگی نام دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱، یک حلقه چاه با آبدهی ۳ لیتر در ثانیه با هدف تقویت و تامین آب آشامیدنی آبادی قلات پلنگی از توابع دهستان زینل آباد بخش ارد، با حضور محمود طاهرزاده سرپرست فرمانداری گراش، سرهنگ ستاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مدیران حوزه آب به بهره برداری رسید. ‎

صادق پورشمسی نماینده خیر در خصوص بهره برداری از این پروژه گفت: این طرح با هدف تقویت و تامین آب شرب سالم با بهره مندی جمعیتی بالغ بر ۷۰ نفر انجام گرفته است. اخذ مجوز از امور آب و اداره آبفا انجام شده و اعتبارات آن از محل مشارکت‌های خیرین بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

در این طرح ۷۵۰ میلیون تومان برای حفر و تجهیز یک حلقه چاه به عمق ۱۹۰ متر، اجرای خط انتقال آب به طول ۱۰۰۰ متر و مخزن ۱۵ هزار لیتری هزینه شده است. کلات پلنگی در غرب روستای زینل‌آباد قرار دارد. 

 

تامین آب شرب سالم اولویت است

سرپرست فرمانداری گراش در آیین بهره برداری از پروژه آب رسانی به آبادی قلات پلنگی با بیان اینکه آب مایه حیات و از اولویت‌های این شهرستان است، اظهار داشت: تامین آب شرب سالم به عنوان زیرساخت، مهمترین اولویت مدیران شهرستان و ادای دین و وظیفه خدمتگزاری در برابر مردم است که رفع چالش ها و مشکلات در این حوزه به طور جدید پیگیری خواهد شد

محمود طاهرزاده با بیان اینکه مشارکت خیرین مکمل تلاش دولت برای محرومیت زدایی و توسعه و عمران مناطق کم برخوردار است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم به پیشرفت و توسعه همه جانبه رسیده است و امروز خیرین بازوان توانمند دولت برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم در مناطق کمتر توسعه یافته هستند.

وی با بیان اینکه تقویت آبرسانی به روستاهای شهرستان ضروری است، گفت: پروژه‌های مهمی در حوزه آب در شهرستان در حال اجرا است و برای رفع دغدغه مردم در این خصوص تلاش می‌شود.

محمود طاهرزاده سرپرست فرمانداری گراش همچنین از خیرین، گروه‌های جهادی و معتمدین محلی و مسئولین حوزه آب که در این خصوص پیگیری داشته اند تقدیر کرد.

سرهنگ وحید ستاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش نیز گفت: تامین آب سالم مهمترین مطالبه و ابتدایی ترین درخواست مردم است که نیاز است در جهت جلوگیری از بروز مشکلات در این خصوص اقدامات اساسی انجام شود

بازدید از پروژه‌های آبرسانی بخش ارد

سرپرست فرمانداری گراش همچنین به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش و مدیران حوزه آبفا از پروژه آبرسانی خط انتقال آب سد سلمان فارسی به روستای زینل آباد از توابع بخش ارد بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت آن قرار گرفت.

پروژه آبرسانی به بخش ارد و دهستان های زینل آباد و آغصه با مشارکت گروه جهادی شهید مالکوم ایکس قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع)، بسیج سازندگی سپاه شهرستان و اداره آبفا در حال اجراست.

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

  1. و باز هم خیرین حتی برای آب خوردنی تشنگان.
    خدا پدر و مادر این خیرین را بهشت بدهد.
    یعنی این دولتهای اسلامی ایران حتی هزینه حفر چاه آب خوردن هم نمیتوانند برای این مردم شریف تقبل کنند؟؟!!
    جای بسی تاسف دارد برای دولت و جای بسی تشکر برای خیرین.
    خدایا به داد ما هم برس و حق ما رو از این دولتیهای مربوطه بگیر و به حسابمان بریز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top