بستن

۲۰ میلی‌متر باران در اولین پسین از چل‌پسین

هفت‌برکه: بعد از چند ماه بی‌بارانی، بارش رگبار تابستانی ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ با ۲۰ میلی‌متر بارش نویدبخش تابستانی پرباران است. 

بر اساس بارانسنج‌های انجمن هوای جنوب میزان بارش شهر گراش تا ساعت ۲۳ سه شنبه ۱۴ تیرماه ۲۰ میلی‌متر بود تا مجموع بارش سال زراعی از مهرماه پارسال به ۲۴۱.۵ میلیمتر برسد. البته به دلیل نوع بارش تابستانی میزان بارندگی در نقاط مختلف شهر تفاوت داشت. 

بارش تابستانی که باعث خنک شدن هوا نیز شد البته بی‌دردسر هم نبود و مانند همیشه به سرعت باعث آبگرفتگی معابر به ویژه در خیابان‌های مرکزی شهر گراش شد. به گزارش حسینعلی مولایی مسئول ستاد بحران شهرداری گراش ۶۵ نفر از نیروهای شهرداری در بخش‌های خدمات شهر، عمران و اداری در حالت آماده باش مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان بودند. 

مولایی در مورد اقدامات شهرداری در ۴ ساعت بارندگی عصر ۱۴ تیرماه گفت: «جمع‌آوری ۲۵ درخت شکسته از سطح شهر، ۳۵ مورد رفع آبگرفتگی جداول و کانال‌های آب،
خارج کردن شش ماشین گرفتار شده، و بازگشایی ۸ مسیر توسط لودر شهرداری بخشی از اقدامات انجام شده است.»

همچنین با توجه به وزش تندباد برق بخش‌هایی از شهر گراش برای ساعاتی قطع شد که نیروهای اتفاقات برق برای رفع مشکل در چند نقطه مشغول کار بودند. به دلیل قطع برق دسترسی به تلفن‌های همراه کمتر از یک ساعت قطع بود. همچنین  شبکه‌های تلویزیونی نیز به دلیل قطع برق کلات، چند ساعت قطع شد. 

هواشناسی فارس برای عصر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز هوای نیمه ابری همراه با وزش باد و غبار رقیق همچنین احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی کرده است. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. چرا هنوز همه شبکه های تلویزیون درست نشدن؟ مسکن مهر تا شبکه ۱۱ بعد از بارندگی روز اول بیشتر نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top