بستن

سعادت‌های گراشی در زاهدان هم درمانگاه ساختند

هفت‌برکه: مرکز جامع سلامت سعادت، چهارمین پروژه خیرساز خاندان سعادت در سیستان و بلوچستان در شهرک جهاد زاهدان افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور شهریاری رییس مجمع خیرین سلامت کشور و مسئولین استان سیستان و بلوچستان درمانگاه خیرساز سعادت با همت خیر گراشی حاج حسین سعادت در شهرک ۱۲ هزار نفری جهاد زاهدان به بهره‌برداری رسید. حسین سعادت فرزند حاج ابوالحسن و ۵۴ سال سن دارد، این پنجمین پروژه خیرساز سعادت در زاهدان است.

یعقوب سعادت، برادر حاج حسین در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «بیشترین تاکید حاج حسین بر روی بهداشت و درمان است، ۵ پروژه در زاهدان کلید خورده بود که این چهارمین درمانگاهی است که روز جمعه افتتاح شد، یک مورد دیگر هم در خاش زاهدان در حال ساخت است.»

سعادت با تاکید بر این موضوع که حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم اولویت ما است افزود:‌ «حاج حسین بر این موضوع همیشه تاکید دارد که در کل کشور، به خصوص مناطق محروم حوزه بهداشت و درمان را پوشش دهیم، بررسی کنیم که هر جای ایران مردم در مضیقه هستند و واقعا به کمک نیاز دارند را معرفی کنیم و به دور از تعصبات قومی و منطقه‌ای بتوانیم برایشان کاری کنیم. خودش همیشه تاکید دارد که به سمت مناطق محرومی مثل بشاگرد و سیستان و بلوچستان بروید.»

یعقوب سعادت در ادامه گفت:‌ «چند پروژه انجام شده و چند پروژه دیگر هم در دست اقدام است، مردم خودشان هم متقاضی هستند و نیازهایشان را به ما معرفی می‌کنند. در خود زاهدان طبق چیزی که به ما اعلام شد ۲۹ پایگاه درمان به صورت استیجاری وجود دارد، با اینکه مرکز استان است ولی مراکز درمان به صورت استیجاری اداره می‌شود. خدا را شکر همین درمانگاه شهرک جهاد قبل از مراسم افتتاحیه به بهره‌برداری رسیده بود و به مردم خدمات داده می‌شد.»

سعادت با بیان اینکه در گراش هم کارهای بسیار بزرگی انجام شده است افزود:‌ «در گراش هم کارهای بسیار زیاد و پر هزینه‌ای انجام شده است، به عنوان مثال اخیرا یک درمانگاه بسیار مجهز با سویت برای پزشک و نگهبان در مسکن‌مهر به بهره‌برداری رسید، در سال ۹۵ افتتاح مرکز درمان ناباروری را داشتیم و در حال حاضر هم زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع خریداری شده است و نقشه‌ها آماده و زمین محصور شده است، در آینده ساخت آن شروع می‌شود، منتظر هستیم که کمی کارهای دیگر پیش برود و تا با خیالی آسوده‌تر کار گراش را آغاز کنیم. درمانگاه ناباروری در حال حاضر در بلوار کوثر و اتاق عمل هم در بیمارستان است که با ساخت این مرکز جدید در یک جا تجمیع می‌شود.»

۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ در سفر کوتاه دکتر علی‌اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن بازدید از مجموعه علوم پزشکی، کلنگ ساختمان مرکز درمان ناباروری الزهرا (س) نیز به زمین زده شد. این مرکز در زمینی به مساحت بیش از ۷۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۴۳۱۵ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در سه طبقه ساخته خواهد شد.(در هفت‌برکه بخوانید)

سعادت در پایان به بخشی از پروژه‌های اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ «دو مرکز بهداشت در روستاهای یاسوج در حال اتمام قرارداد است و به زودی ساخت آن شروع می‌شود، یک مرکز بهداشت در زمان زلزله کرمانشاه ساخته شده است. حدود یک ماه پیش هم ساخت یک مرکز توان‌بخشی در بندرعباس را شروع کرده‌ایم که تاکنون حدود ۲ میلیارد تومان هزینه داشته است و با توجه به نیاز خود منطقه این مرکز ساخته می‌شود. ۵ سال پیش هم در کنار همین مرکز توانبخشی  در بندرعباس که در حال ساخت است یک مرکز جامع سلامت احداث شده است.»

مرکزی که روز جمعه افتتاح شد در شهرک جهاد زاهدان قرار دارد. شهرک جهاد یکی از شهرک‌های اقماری واقع در حاشیه جنوب غربی شهر زاهدان است که به تازگی به محل سکونت بیش از ۱۲ هزار نفر از ساکنان این شهر تبدیل شده و به سرعت نیز در مسیر رشد تعداد جمعیت قرار دارد. پزشک عمومی، دندانپزشک عمومی، ماما، مراقب سلامت و کارشناس بهداشت محیط در این مرکز مستقر خواهند بود.

این درمانگاه که ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد ۲ خانه بهداشت از روستاهای اطراف زاهدان و یک پایگاه سلامت شهری را تحت پوشش خود دارد. این مرکز خیّر ساز با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط خیر ساخته شد و با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تجهیز شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. احسنت به این همه همت و فهیم بودن مردم و خیرین گراشی ، که بزرگترین خدمت رو برای منطقه و استان های دیگر علی الخصوص مناطق محروم انجام میدهند
    خدا قوت

  2. آفرین.
    ولی کاش سعادت‌های گراشی که این کارهای خیر بانام را می‌کنند توو خود گراش و روستاهاش هم برای خانواده‌های کم‌درآمد و زیر خط فقر و فلاکت هم یه کاری می‌کردند باور کنید ثوابش کمتر از اون نیست.
    من یکی حاضرم یک میلیارد تومن از ایشون کمک و هدیه بگیرم 🙂 و باهاش کاری کنم که از زیر اون خطها بیام بیرون و یه تابلو دست بگیرم که آقای سعادت بهم کمک کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top