بستن

اعلام آمادگی تیم ۵۰ نفره هلال‌احمر گراش برای کمک به زلزله‌زدگان هرمزگان

هفت‌برکه: بامداد شنبه ۱۱ تیرماه مناطق غرب هرمزگان بیش از ۲۰ لرزید که سه بار آن با شدت بیش از ۶ ریشتر بود. این زلزله در جنوب فارس و حتی کشور امارات متحده عربی نیز احساس شد.

به گزارش هفت‌برکه در پی وقوع زلزله‌های متعدد در شهرستان‌های بندر خمیر و بندرلنگه دو تیم از هلال‌احمر گراش به محل اعزام شده‌اند و ۵۰ نفر دیگر از امدادگران نیز از ساعت ۳ بامداد آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا ساعت ۹ صبح شنبه ۱۱ تیرماه بیشترین تلفات در روستای سایه‌خوش بوده است و این زلزله ۵ کشته و ۴۴ زخمی داشته است.

محمد شکاری رییس هلال‌احمر گراش گفت: «در پی زلزله بامدادی و اعلام آماده باش نیروهای امدادی در همان ساعت بامدادی ۱۵ نفر از در پایگاه تجمع کردند. تاکنون یک تیم ارزیاب ۵ نفر و یک کامیون اقلام امدادی شامل چادر و بسته‌های غذایی جهت توزیع در مناطق زلزله زده به همراه ۳ نفر به محل اعزام شده‌اند. این کامیون ده تن با همکاری فرمانداری، شهرداری و بهزیستی گراش صبح امروز اعزام شده است.»

شکاری در مورد آمادگی امدادگران گراش گفت: «با توجه به این که شهرستان گراش در حوادثی مانند زلزله و سیل از مراکز اصلی امدادرسانی در منطقه است و محل وقوع زلزله نیز فاصله زیادی با شهرستان ندارد. در حال حاضر ۵۰ نفر از نجاتگران و امدادگران هلال‌احمر گراش آماده اعزام هستند که در صورت نیاز و درخواست هلال‌احمر هرمزگان به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد.»

زلزله نخست دیشب به شدت ۶.۱ ساعت ۰۲:۰۲ در نوار ساحلی جاده بندر خمیر-بندر لنگه رخ داد که حدود ۱۰ ثانیه مناطق همجوار را نیز لزراند کانون زلزله در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرستان گراش قرار داشت. بعد از آن پس‌لرزه‌های متوالی رخ داد که شدیدترین آن دو زلزله متوالی ۵.۹ و ۶.۱ در ساعت ۳:۵۵ بامداد بود. این پس‌لرزها تا صبح نیز ادامه داشت.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top