بستن

شهرک صنعتی گراش ۲۰ واحد فعال و نیمه فعال دارد

هفت‌برکه: ۸۰ درصد زمین‌های شهرک صنعتی گراش به متقاضیان واگذار شده است.

به گزارش هفت‌برکه، دهم تیرماه در ایران روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است، به مناسبت این روز به سراع سیاوش کشاورز مدیر شهرک صنعتی گراش رفتیم و از او در مورد آخرین وضعیت شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی پرسیدیم. شهرک صنعتی گراش در سال ۷۳ تاسیس شده است.

سیاوش کشاورز که از سال ۹۶ مدیریت شهرک صنعتی رابر عهده دارد،  در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «شهرک صنعتی گراش ۴۰ هکتار وسعت دارد که ۲۳ هکتار آن صنعتی و ۱۷ هکتار دیگر شامل تاسیسات، خیابان، پیاده‌رو، فضای‌سبز و بخش خدماتی شهرک است.»

کشاورز با اشاره به اینکه اکثر قراردهای بسته شده با سرمایه‌گذاران بومی است، افزود: «تاکنون ۷۵ قرارداد بسته شده که اکثرا مربوط به سرمایه‌گذاران بومی است، »

مدیر شهرک صنعتی گراش در ادامه افزود: «از مجموع ۷۵ قراردادی که با سرمایه‌گذاران بسته شده است، ۲۰ واحد بهره‌بردار فعال و نیمه فعال، ۶ واحد بهره‌برداری شده اما راکد و ۱۷ واحد در حال ساخت داریم. تاکنون بیش از ۸۰ درصد از زمین‌های صنعتی به متقاضیان واگذار شده،حدود ۱۰ درصد جهت بخش خدمات شهرک در نظر گرفته شده و کمتر از ده درصد  زمین های صنعتی شهرک باقی مانده است.»

سیاوش کشاورز تیرماه سال گذشته نیز در گفتگویی به هفت‌برکه از مشکلات شهرک صنعتی گفته بود و اصلی‌ترین مشکل شهرک را تامین آب شرب برای سرمایه‌گذاران بیان کرده بود، در این گزارش آمده است: «با وجود این که شهرک‌های صنعتی از یک طرف لار و از طرف دیگر اوز از طریق خط آب شرب سلمان فارسی مشروب می‌شوند، اما با توجه به تخصیص آب شرب به شهرک صنعتی گراش در سند توسعه پیشران استان فارس و عبور خط انتقال از ورودی شهرک به سمت اوز با کارشکنی بعضی از مسوولین و دادن نسخه اشتباه به دست مردم حدود پنجاه ماه این مهم معطل مانده است. ان‌شالله طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته جاری طی جلسه فرماندار شهرستان با مدیران عامل شهرک‌های صنعتی و آبفا استان این مهم بررسی و پیگیری خواهد شد.» (گزارش کامل در هفت‌برکه)

او با گذشت یکسال از این موضوع مجدد به مشکلات شهرک اشاره می‌کند و می‌گوید: «اصلی‌ترین مشکل ما در شهرک صنعتی تامین آب شرب برای شهرک و توسعه شهرک صنعتی است.»

کشاورز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده از سال ۹۶ تاکنون گفت: «مدیریت شهرک از سال ۹۶ تاکنون با من است، از سال ۷۳ تا ۹۶ کلا ۳۰ قرارداد بسته شده بود، از سال ۹۶ تا الان ۳۵ قرارداد جذب سرمایه‌گذار بسته‌ایم. از ابتدای تاسیس شهرک تا سال ۹۶ کلا ۴ بهره‌برداری فعال داشتیم، از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۲۰ واحد بهره‌بردار فعال داریم.»

کشاورز در پایان گفت: «مشکل تقسیمات کشوری و انتقال پرونده ثبتی شهرک هفته گذشته پس از نزدیک به سی سال حل کردیم و پرونده ثبتی شهرک تحویل ثبت اسناد گراش شد. تا پیش از این ثبت اسناد لار ادعا داشت شهرک صنعتی گراش در محدوده شهرستان اوز واقع شده و در اسناد اسمی از شهرک صنعتی گراش نبود. همچنین موضوع معارض شهرک از طریق محاکم قضایی حل کردیم و طبق حکم دادگاه در آینده نزدیک زمین ۱۱ هکتاری به شهرک صنعتی گراش الحاق خواهد شد. موضوع توسعه ۱۶/۸ هکتاری هم استعلام آب صادر شده و منتظر صدور مابقی استعلامات از جهاد کشاورزی هستیم.»

 

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top