بستن

اشک‌ها و بوسه‌ها در تودیع و معارفه رییس آ.پ

هفت‌برکه: مراسم تودیع ذبیح‌الله رضایی از مدیریت آموزش و پرورش گراش با اشک‌های او در سخنرانی پایانی خود و بوسه‌ی نماینده مدیر کل بر دستان او به پاس خدمات‌اش همراه بود. محمدعلی فرجی جانشین رضایی در آ.پ. گراش شد.

به گزارش هفت‌برکه، روز دوشنبه سی‌ام خردادماه ۱۴۰۱ مراسم تکریم ذبیح‌الله رضایی و معارفه محمدعلی فرجی مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان گراش با حضور سید کاظم حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس؛ سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش؛ محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان؛ و دیگر مسئولین شهرستان و جمعی از فرهنگیان ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات دبیرستان محبی برگزار شد.

بحث تغییر در مدیریت آ.پ. از سال گذشته با تغییر دولت داغ شده بود و فرجی یکی از گزینه‌های اصلی برای این سمت بود. ذبیح‌الله رضایی از مهرماه ۱۳۹۵ ریاست این اداره را به عهده داشت.(در هفت‌برکه بخوانید) محمدعلی فرجی مدیر جدید آموزش و پرورش متولد ۱۳۵۴ در گراش است و به عنوان یکی از دبیران موفق ریاضی شناخته می‌شود.او در سال ۱۳۸۷ به عنوان معلم نمونه شهرستان گراش و در سال ۱۳۹۵ به عنوان معلم نمونه‌ی استان شناخته شد و از سال ۹۰ تا ۹۴ به مدت سه سال و سه ماه معاونت آموزشی اداره آ.پ. را نیز به عهده داشت.

بخشایش‌پور: شب‌ها مساجد، روزها مدارس

سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، با اشاره به این که غلو نباشد بالغ بر ۹۰ درصد فرهنگیان حتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالعه نکرده‌اند گفت: «باید چند نکته را اینجا در خصوص این سند خودم عرض می‌کنم. رهبری در بیانیه گام دوم نکاتی دارند که در راستای تمدن‌سازی بر سه محور در گام دوم آنچه که منحصرا مسئولیت آن با شما معلمان است، تربیت، مسئولیت‌پذیری جوانان که ۴۰ مرتبه رهبری جوانان را مورد خطاب قرار داده است. جایگاه علم و پژوهش، خودسازی و جامعه سازی و تمدن که استواری همه این‌ها روح حاکم بر این سه نکته کلیدی را رهبری به نظام تعلیم و تربیت و منحصرا آموزش و پرورش تعمیم داده است.»

امام جمعه گراش در ادامه افزود: «اگر جامعه‌ای بخواهد به سعادت برسد و رشد و تعالی پیدا کند بستگی به شبکه عظیم نظام تعلیم و تربیت دارد. برای اجرا شدن این سه نکته از بیانیه گام دوم این سه عنصر مهم هفت توصیه در سند بنیادین برای نظام تعلیم و تربیت آمده است. تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت علمی و فناوری، تربیت زیبا شناختی و هنری، تربیت سیاسی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت زیستی و بدنی از کلیات رسالت شما معلم‌ها در سند تحول است. نظام تعلیم و تربیت ما علارغم همه برکات و همه محاسن معیوب است و نیاز به ترمیم دارد که با کمک همدیگر انجام می‌شود.»

بخشایش‌پور با بیان اینکه در دروان کرونا فضای بدی بر جامعه جهانی حاکم شد و ما مستثنی نبودیم گفت: «به برکت دولت آقای رئیسی ما خیلی زودتر از کشورهای دیگر فائق آمدیم. دولت قبل هم زحمات خیلی زیادی کشیدند ولی مدیریت شد و به این سرعت با شرایط جدیدی از کرونا فاصله گرفتیم. در دوران کرونا خسارت‌های خیلی زیادی بر کشور و نظام تعلیم و تربیت وارد شد و مشکلات زیادی داشتیم.آمار ۱۵۰ ترک تحصیلی داشتیم. که در سطح کشور هم این آمار وجود دارد و باید بگویم خیلی بیشتر از این هم است. عدم عدالت آموزشی، عدم توجه به مدارس روستایی و عشایری از دلایل این ترک تحصیل است.»

او در پایان اظهار داشت: «اگر کشور امروز سر پا است به برکت این دانش‌آموزان روستایی است که مسئولین‌اش هم روستایی هستند. توجه ویژه به تربیت اساس تعلیم و تربیت است. استفاده از نیروهای جوان، متعهد و کاربلد و در کنار آن‌ها پیشکسوتان متعهد و کاربلد را مد نظر قرار دهیم. از بدو ورودم به گراش سعی داشتم بیشتر از این که به مساجد بپردازم به مدارس اهمیت دهم و شعار ما هم در روز اول همین بود، شب‌ها مساجد، روزها مدارس در دستور کارم بود.»

فرماندار: برای مراسم‌ها با فرمانداری هماهنگ شود

محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش، صحبت‌های خود را با یک گلایه شروع کرد و گفت: «هرگاه تودیع و معارفه‌ای در سطح شهرستان قرار است انجام شود نیاز است که با فرمانداری هم هماهنگی‌های لازم انجام شود و به شکل مناسب‌تری با فرمانداری، نماینده عالی دولت انجام شود.»

فرماندار شهرستان گراش در ادامه افزود: «نقطه قوت رئیس جدید آ.پ. این است که در کنار توانمندی او یک مدیر بومی از خود شهرستان است. به عنوان نماینده عالی دولت توقع دارم از همه ظرفیت‌ها و استعدادها برای پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان استفاده کنید. آموزش و پرورش زیر بنا است و تغییر و تحول و تکریم در نظام جمهوری اسلامی و در نظام مردم سالاری دینی فقط تغییر و تعویض مسئولیت‌ها است. برای تداوم توسعه همه جانبه شهرستان در بخش آموزشی و تربیتی به عنوان زیر ساخت شهرستان توجه اکید به معقوله وحدت، همدلی و انسجام داشته باشید. آب زیر ساخت نیست، حیات است و مترادف با آن آموزش و پرورش زیر ساخت نیست و حیات و ممات ما است.»

مهروری: از ساخت مدرسه تقریبا بی‌نیاز هستیم ولی باز هم بسازید

امرالله مهروری، نماینده مجمع خیرین مدرسه‌ساز، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین امور در آموزش و پرورش، مدیریت است گفت: «در مقوله تربیت با آن پیچیدگی‌های خاص خودش که دارد به مثابه این است که بخواهید با ناخن کوهی را بکنید، یکی از مهم‌ترین و موثرترین امور در آموزش و پرورش بحث مدیریت است، وقتی تعریف از مدیریت می‌شود یعنی انجام کار توسط دیگری اما در بعد اسلامی و انسانی می‌گویند کسی که می‌خواهد انجام دهد و مدیر شود باید برای مردم و میان مردم و بخاطر مردم کاری را انجام دهد. در آموزش و پرورش مدیریت جایگاه خاصی دارد و عظمت کار در اداره که خودم ۱۰ سال در خدمت شما بودم همین بس که امروز در بحث کلان ۱۴ تا ۱۵ میلیون دانش‌آموز و ۲ میلیون دانشجو در سطح کلان سرویس می‌دهیم. بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در طول سال نظام آ.پ. دارد هزینه می‌کند و بالغ بر ۷۶۰ مراکز آموزشی داریم که همه این‌ها در تایید صحبت‌های بنده است.»

مهروری در ادامه افزود: «در دوران مدیریت آقای رضایی که شخصا در بحث مدرسه‌سازی با ایشان همکاری داشتیم و گام‌ها آنقدر بلند بوده که تقریبا الان بی نیاز هستیم، ولی باز هم وقتی دوستان خیر مشورت می‌کنند پیشنهادم این است که نگویید نیاز نداریم، باز هم بسازید که جمعیت رو به رشد است و در آینده به آن نیاز خواهیم داشت.»

مهروری خطاب به مدیر جدید آموزش و پرورش گراش گفت: «آقای فرجی در دوران مدیریت من به عنوان معاون آموزشی سال‌ها در کنارم بود و زحمات زیادی کشیده و از امروز بار سنگینی بر روی دوش شما به عنوان امانت است.»

رضایی: معلم خودش سند تحول بنیادین است

ذبیح الله رضایی، مدیر سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش، در سخنرانی پایانی خود چند بار نتوانست احساسات خود را کنترل کند و اشک‌‌هایش جاری شد. رضایی در ابتدای سخنرانی خود نیز گفت: «من شخص رقیق القلبی هستم و سخت است که در طول سخنرانی و برای صحبت‌هایی که آماده کرده‌ام احساساتم را کنترل و بر آن علبه کنم و خیلی به خودم از این بابت امیدی ندارم. خلاصه اگر به گریه و زاری افتادیم بحث این نیست که دستمان از میز ریاست کوتاه شده است، ذات من این است و شاید دلایلش هم مختلف باشد و این را بر من خرده نگیرید.»

مدیر شش‌ساله آ.پ. گراش گفت: «خداوند به من لطف داشته که این شغل خوب را نصیبم کرد و من فکر می‌کنم فقط باید بابت داشتن این نعمات سپاسگزار باشم. انتقادات، اعتراضات، نامهربانی‌ها، کج فهمی‌ها در دوران مدیریت هر مسئولی وجود دارد که گاها هم آزاردهنده است، حتی عده‌ای قصد داشتند من این پست را طوری که خواست آن‌ها است تحویل دهم تا یک روال طبیعی و معقول نباشد. اما خدا را شاکرم این اتفاق برای من نیفتاد. خداترسی و انصاف فضیلتی است که اگر در هر جامعه‌ای حاکم باشد آن جامعه به سعادت خواهد رسید و خودم هم سعی کرده‌ام به این سمت بروم. کار در آموزش و پرورش در حوزه کلان کار طاقت‌فرسایی است و کارهای خرده‌ریزه‌ای دارد که هر چند نامرئی ولی طاقت‌فرسا است.»

رضایی با اشاره به اینکه ۵ سال و ۹ ماه من در این پست حضور داشتم افزود: «معتقد به دادن گزارش در پایان مسئولیت نیستم و اعتقاد دارم یک مدیر و یک مسئول وظیفه‌اش است که این کارها را انجام دهد و هر لحظه‌ای که احساس کرد که کارش به روزمرگی افتاده و متوقف شده اخلاق و انصاف و شرع حکم می‌کند که کنار برود. من با خودم عهد کرده بودم که هرگاه این احساس به من دست داد کار را متوقف کنم ولی خدا را شکر هیچوقت این حس را پیدا نکردم و دیدیم که همچنان جای کار دارد و کار را رو به جلو پیش می‌بردم. جز یکی دو هفته اخیر هیچوقت احساس روزمرگی نداشتم و حتی ملتمسانه رفتم شیراز خدمت مدیر کل که بیایید یا پست را تحویل بگیرید یا بگوید بمان و انجام بده که لطف کردند خیلی سریع کارها انجام شد.»

مدیر سابق آ.پ. با بیان اینکه برای حضورم در گراش سه سال طراحی کرده بودم گفت: «لطف ویژه‌ای که خداوند و مسئولین شهرستان و مجمع خیرین گراش به من داشتند باعث شد که روز به روز انرژی بیشتری برای ادامه کار داشته باشم و این سه سالی که مد نظرم بود تا امروز ادامه پیدا کند و ۵ سال و ۹ ماه به مردم گراش خدمت کنم.»

رضایی ضمن ارائه گزارش عملکرد کوتاهی از دوران مدیریت خود افزود: «در این مدت نزدیک به ۳۰ مدرسه یا کلنگ یا افتتاح یا تجهیز شده است که در حال حاضر ۱۰ مدرسه در حال اجرا است. مدرسه عظیمی فداغ، مدرسه حاج کریم جعفری در کنار زیارت و بشیرآباد، مدرسه سلیمی در گراش با همت آقایان سلیمی، مدرسه اکبری با همت خیر مهرابی، مدرسه رحمتی با همت خانوداه شادروان رحمتی، مدرسه شهیدان بهمنی، مدرسه عبداللهی و مدرسه کریمیان با همت دکتر کریمیان و برادران و همچنین ساختمان اداره که یک اتفاق خوب و یک آرزو برای همه ما بود. اولین سفر شهرستانی من به مدرسه چک‌چک بود که در یک انبار علوفه برگزار می‌شد، الان هیچ روستایی نیست که مدرسه مناسب نداشته باشد، تمامی روستاهای شهرستان مدرسه مناسب دارند و فقط چند مورد است که باز هم اگر در سطح کشوری مقایسه کنیم مناسب هستند فقط چند مشکل دارند که باید برطرف شود. از نظر زیرساختی و آموزشی شهرستان گراش سرآمد در استان است و در این شکی نیست، الان در حال حاضر مورد نیاز ما هنرستان و پژوهش‌سرا است که باید در اولویت قرار گیرد. ما سعی کردیم عدالت آموزشی را در فضای آموزشی، ساخت و ساز و حتی نیروی آموزشی برقرار کنیم و شاید نتوانسته‌ایم هم کامل انجام دهیم.»

ذبیح اله رضایی در ادامه گفت: «سعی کردیم کیفیت‌بخشی، سامان‌دهی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات به عنوان یک سیاست کلی در نظر بگیریم و ماحصل آن هم در حوزه متوسطه است. ۵۹ اداره در سطح استان داریم وقتی من به گراش آمدم رتبه ۳۸ را در استان داشتیم،  ولی الان در حال حاضر در رتبه ۱۱ هستیم. در مقطع ابتدایی رتبه ۳۲ را داشتیم و الان جزو ادارات تک‌رقمی هستیم. در تربیت و بهداشت رتبه ۳۶ را داشتیم و الان زیر ۲۰ هستیم، در نهضت سوادآموزی از رتبه ۵۷ به زیر ۱۶ رسیدیم. در حوزه مشاوره و آسیب‌های اجتماعی کارهای بسیار خوبی انجام شده و در دروان کرونا هم از کمترین ظرفیت مدارس برای حضوری بودن مدارس استفاده کردیم.»

رضایی در پایان افزود: «در طول دوران مدیریتم سعی کردم سیاسی عمل نکنم و حقوق فرزندان مردم برایم ارجحیت داشته باشد و به همان ترس از خدا اعتقاد داشتم. امام جمعه فرموند که ۹۰ درصد معلم‌ها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مطالعه نکرده‌اند، باید بپرسیم که چرا سندی که در دسترس همه بوده را مطالعه نکرده‌اند و دیدگاه من این است که معلم خودش سند تحول بنیادین است و اگر می‌خواهیم سندی اجرا شود باید معلم‌ها را ببینیم، تا مادامی که معلم‌ها به عنوان یک کارمند معمولی نگاه می‌شود هیچ سندی اجرایی نمی‌شود.»

معاون مدیر کل: صرف ساختن مدرسه و مدرسه درست نیست، تخصص و مهارت آموزش دهید

سید کاظم حسینی که به نمایندگی از اداره کل آموزش و پرورش فارس در این جلسه حضور داشت، در ابتدای سخنان خود با تعظیمی از معلمان حاضر در نشست تقدیر کرد: «نسلی که بداند هدف از زندگی قرب الهی و رضای خدا است، وظیفه نظام آموزش و پرورش این است که به دانش‌‌آموزها یاد دهند که هدف داشته باشند و این هدف قرب الهی است. اگر در نظام تعلیم و تربیت همه بدانیم که خلیفه الله است و هدف داریم به جهان بینی و ایدئولوژی که مد نظر ما است برسد مشکل حل می‌شود. در خصوص سند تحول بنیادین کارهای خوبی انجام شده است و با صحبت‌های دکتر رضایی موافق هستم. سه شاخص اصلی نیروی انسانی، محتوا و تجهیزات و فضا بسیار موثر است. برای تکریم معلم اگر مقایسه‌ای با دولت‌های قبل انجام دهیم باید این انصاف را داشته باشیم که در دولت فعلی و این اداره از قبل اطلاع‌رسانی انجام شده بود و به صورت قلع و قمع نبوده، نگاه، نگاه شایسته سالاری است تا از ظرفیت همه استفاده شود.»

در ادامه افزود: «اگر انسان بداند خلیفه الله است قدر سلامتی را هم می‌داند، اگر بهترین پست مقام را داشته باشی ولی از داشتن سلامتی جسمی محروم باشیم جایگاهی ندارد، این‌ها مهارت‌هایی است که باید از کودکی آموزش دهیم و قدر سلامتی خود را بدانیم. در معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش همکارانم گام‌های خوبی برداشته‌ایم.»

حسینی از طرح آزادسازی فضای ورزش مدارس برای عموم خبر داد و گفت: «چند طرح از جمله طرح شهید خرازی که در آن آزادسازی فضای ورزش دانش‌آموزی مدارس برای همه مردم، مسجد و مدرسه محور اصلی محله است و باید این فضا در اختیار مردم قرار بگیرد. یعنی مثل قدیم که همه در حیاط مدرسه جمع می‌شدیم و ورزش می‌کردیم. باید از همه فضاهایی که در محله داریم حالا متعلق به سپاه، ورزش و جوانان، اداره آموزش و پرورش یا هر نهادی باشد باید در اختیار مردم قرار بگیرد و این‌ها بیت المال است. این بخشنامه اتفاق افتاده است و خواهش داریم که این ارتباط دانش‌آموزان و آسیب‌های پساکرونا به خانواده‌ها هم آسیب زده است فعالیت و شور و نشاط در این رویداد اتفاق بیفتد. در طرح شهید سلیمانی که از اول انقلاب تاکنون ۲۴۰ فضای ورزشی در سطح استان داشته‌ایم ولی در این دولت مردمی و انقلابی یک حرکت جهادی شکل گرفته است که در این دو ماه ۸۰ پروژه در سطح استان فارس در حال اجرا شدن است.»

او در پایان افزود:‌ «مسئولیت به هر نحوی در جای‌های مختلف برای همه ما وجود دارد و باید مراقب باشیم چون باید برای آن پاسخگو باشیم. کلام آخرم رو به خیرین و مجمع خیرین شهرستان گراش که صرف ساختن مدرسه و مسجد شاید خیلی درست نباشد، باید بهره‌وری و بهره‌گیری را بیشتر مد نظر قرار دهیم نیاز دانش‌آموزان شهرستان گراش تخصص است و نیاز است تجهیزات در هنرستان فراهم شود تا مهارت و تخصص یاد بگیرند. با توجه به نیاز و اموزش مهارت خیرین را سوق دهید.»

فرجی : دستم را بگیرید و من را از نظرات سازنده محروم نکنید

محمدعلی فرجی، مدیر جدید آموزش و پرورش گراش، گفت: «امیدارم این سعادت که سعادتی سنگین هم است با توکل بر خداوند و تعامل و سازندگی که با شما عزیزان خواهم داشت و در کنار شما و زیر چتر حمایتی معنوی امام جمعه و فرماندار و نماینده بتوانم در سایه مدیریت مشارکتی و استعانت از خرد جمعی کار خطیر آموزش و پرورش را پیش ببریم. قطعا طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی دارم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کافی و وافی را خواهم برد. من آمده‌ام که کار کنم و ان‌شاءلله که با کمک شما بتونم کار کنم و کارها را یکی‌یکی پیش ببریم.»

مدیر جدید آموزش و پرورش گراش در پایان افزود: «صحبت و نصیحت درست از هر زبانی را به دیده منت می‌گذارم و انتظار دارم که دستم را بگیرید و من را از نظرات سازنده محروم نسازید تا ان شاءالله در نزد خداوند و شما مدیران روسفید باشم.»

ذبیح‌الله رضایی همچنین در پیامی مکتوب نیز از همکاران خود در طول خدمت در گراش خداحافظی کرد:

✅ به نام خدا

◽وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطاناً نَصِیراً. «اسراء.۸۰»
و بگو: پروردگارا! مرا با ورودى نیکو و صادقانه وارد (کارها) کن و با خروجى نیکو بیرون آر و براى من از پیش خودت سلطه و برهانى نیرومند قرار ده.

◻️آوازه بزرگ منشی ، همت بلند و فهم بالای مردم و حس مشارکت با فرهنگیان فرهیخته باعث شد این شهر را برای خدمت ترجیح دهم.
از بیان این سخنان نزدیک به شش سال می گذرد و اکنون در شرف بازنشستگی قلم به دست می گیرم تا بنویسم و سوگند یاد کنم«ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» که اکنون با باوری نشأت گرفته از دیدن و زیستن، با قلب و دستانی مملو از اعتقاد راستین که جز خیر و نیکی از شما نمیدانم و به آینده پر افتخار و درخشان این دیار یقین دارم.
به قول حافظ:
« نهاد نیک تو کامت برآورد،
جان ها فدای مردم نیکو نهاد باد»

◻️سپاس خدای را که تقدیرم را با قلم، نوشتن و خواندن پیوند زده و خلعت تعلیم و تعلم را بر من ارزانی داشته تا عمر خویش را در راه نور و روشنایی که «أَلْعِلْمُ نُورٌ »چون شمع در زدودن زندگی مردمان از تاریکی جهل مصروف دارم و حمد بی انتها پروردگاری را که پایان این امانت را به خدمت مردمان نیکو نهاد گراش حسن ختام بخشیده و قامت بی قیمتم را با زنّار خدمت به مردم ولایی اش آراسته و پر بها ساخته و مرا به خدمت در آستان کریمانه ایشان مفتخر ساخته است، شهری که باد یَمن ، رایحه ی مسرت بخش و سحر انگیزش را از خاک پاک آن معطر می سازد.

◻️هر درودی را بدرودی  به انتظار می نشیند و اکنون که از آستان شما رخت خدمت بر می‌بندم تنها خاطرم از دوری شما مردمان نازنین پریشان است که آن هم با امید به پذیرش حقیر بعنوان فرمانبری کوچک در هر کجا که باشم و برای همیشه و با سرودن از همت والای شما آرامش می یابد.

◻️‌با اعتماد می گویم در طول این مدت هر توفیقی که حاصل آمده است از جانب خداوند متعال و ناشی از کار تیمی همکاران فرهنگی شهرستان و مشارکت شما مردمان و به ویژه خیرین بزرگوار و بلند همت و اعضای دوست داشتنی و ارجمند  مجمع خیرین مدرسه ساز و مسئولان محترم ادارات بوده و هر نقص و خللی که بار آمده  ناشی از ضعف این حقیر بوده است،پس برای تمامی موفقیت ها و بالندگی ها خدا و خود را سپاس گزار باشید، و تمام کاستی ها را با نظر به آیت رحمت در قرآن کریم که وَ لیَعفوا وَ لیَصفَحوا اَلا تُحِبّونَ أَن یَغفِرَ اللّٰهُ لَکُم بر من ببخشید و بدانید که در راه موفقیت فرزندان شما از هیچ کوششی دریغ نورزیده ام و همواره خداوند و شهیدان گلگون کفن دیارتان این شاهدان زنده دنیا و آخرت را ناظر بر اعمال خود دانسته ام و امیدوارم روز هایی که در آن ها موی سپید کرده ام ،روی سفید را در محضر ایشان برایم به ارمغان آورد و گواهی دهند که
«این که هر دم میزدم بر آب و آتش خویش را ، روشنی در کار مردم بود مقصودم چو شمع».

◻️معتقدم در زمانه ای که مناسبات حاکم بر دنیای پیچیده و بهت آور بشری تکانه ها و تازیانه های خود را  بر پیکره ناب و نحیف انسانیت فرو می آورد معلم است که می تواند عشق و ایمان راستین را مرهم گونه در کالبد جوامع انسانی تزریق نماید و راه سعادتمندی را برای بشر سرگردان نشانه رود.
بنابراین متولیان امر باید بدانند که معلم فرهیخته و عزتمند می تواند نسلی رشید ، بزرگ و ژرف اندیش برای غلبه بر مصائب امروز و فردا بسازد و بپروراند . لذا واجب و لازم است که مقام معلم را محترم بداریم.

◻️همچنین به رسم ادب و به شکرانه توفیق خدمت گزاری شش ساله و ارتقای جایگاه چشمگیر آموزش و پرورش شهرستان با کلنگ زنی ، اجرا و بهره برداری از بیش از ۳۲ پروژه آموزشی ، فرهنگی ، اداری و ورزشی از منابع خیری و دولتی  ، ارتقای رتبه حوزه متوسطه از ۳۸ به ۱۱ و حوزه ابتدایی  از ۳۲به اول ، نهضت سواد آموزی از ۵۷ به ۱۶ ، قرار گرفتن بعنوان ۲۰ اداره برتر در حوزه های تربیت ، بهداشت و آسیب های اجتماعی در بین ۵۹ اداره آموزش و پرورش استان و کسب مقام های متعدد استانی و کشوری در حوزه پرورشی و  تحول در سایر موضوعات که در این مقال نمی گنجد از حمایت ، همراهی و همکاری همه عزیزان بزرگوار من جمله مدیران کل محترم  آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان و اعضای محترم  شورای معاونین و همکاران عزیز ادارات کل متبوع ، نماینده محترم فعلی و سابق حوزه انتخابیه، مسئولین دلسوز شهرستان به ویژه امام جمعه معزز فعلی و سابق  شهرستان ، امام جمعه عزیز ارد  ، فرمانداران و اعضای محترم شورای اداری و شورای تامین شهرستان، حوزه های علمیه، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان، گروه های جهادی، شوراهای محترم اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران سابق و فعلی سپاس گزاری می نمایم.
و خاصه از تک تک همکاران ارزشمند ، دلسوز و خدوم اداری ، مدیران پر تلاش مدارس، معاونین، مشاوران، مربیان، آموزگاران ،راهبران، دبیران ، هنرآموزان ، نیروهای عزیز خدماتی، آموزش دهندگان سواد آموزی و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی قدردانی و سپاسگزاری ویژه می نمایم.

◻️همچنین از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، معتمدین، اعضای محترم شورای آموزش و پرورش،  مجمع خیرین مدرسه ساز ، خیرین نیک اندیش و عالی همت که افتخار و هویت شهرستان قلمداد می شوند ، انجمن های اولیا و مربیان مدارس،  پیشکسوتان عزیز فرهنگی و اصحاب رسانه و منتقدین دلسوز و ارجمند و همچنین خانواده خوب خودم که یار و همراهم بودند سپاس گزارم.

◻️در پایان ضمن تبریک به برادر عزیز و گرامی   جناب آقای دکتر محمد علی فرجی   به خاطر قبول مسئولیت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان از خداوند بزرگ برای ایشان توفیق و توان خدمتگزای طلب می نمایم.

◻️لازم می دانم برای همه همکاران و دانش آموزان عزیزی که در این مدت آسمانی شدند، رحمت و مغفرت الهی مسئلت نمایم.

◻️در آخر اینکه درود و سلام صادقانه خود را نثار مردم شریف و فهیم  شهرستان  گراش (دارالخیرین) نموده و به ۱۲۹ شهید والامقامش، شهدای گمنام، ارواح بلند سردار شهید حاج مهدی نیساری و حاج شیخ احمد انصاری و همه درگذشتگان این خطه ادای احترام می نمایم.

خداوند یار و نگهدارتان
ذبیح اله رضایی

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. من در این مملکت امام زمان و زمان این دولتهای اسلامی ، در محیط کارم اشک از روی وحشت و ترس ریختم و هیچ مسلمانی در این شهر به اصطلاح ولایی و تمام شیعه حمایتم نکرد حتی … خودم.

  2. سلام. امام جمعه محترم از کجا میدونن ۹۰ درصدمعلمها سندتحول بنیادین رو نخوندن؟ مطمئن باشین معلمها چندین بار خوندن و آزمون دادن و حفظن … بنظرتون مسئولین ما چند بار قانون اساسی رو خوندن؟ قانون اساسی درباره نظام آموزشی چی میگه؟آیا به قانون ها عمل شده؟؟ افرادی که به قانون اساسی عمل نکردن آیا نباید مجازات شوند؟اصل سی ام قانون اساسی…قانون خدمات کشوری و…

  3. امام جمعه محترم خودشون مدرک دیپلم دارن؟ که اینگونه در هر جلسه ای به معلمین عزیز میتازن. بله سند رو خوندیم. هم توی دانشگاه و هم در ضمن خدمت ها سالانه مرور میکنیم. شما بگویید قانون اساسی رو چند بار خوندین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top