بستن

تاکسی تلفنی: ۱۰ هزار تومان

هفت‌برکه: نرخ تاکسی‌های درون‌شهری افزایش و به مبلغ رند ۱۰ هزار تومان رسید.

به گزارش هفت‌برکه، آبان‌ماه سال گذشته یعنی ۸ ماه پیش، نرخ تاکسی‌های درون شهری از ۶ هزار تومان به ۸ افزایش پیدا کرد ولی با توجه به اینکه این افزایش نرخ باید سالانه اتفاق بیفتد، این بار خیلی زودتر از موعد، نرخ تاکسی‌های درون شهری از ۸ به ۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

سعید جعفری، سخنگوی شورای شهر و عضو کمیسیون حمل و نقل شهرداری گراش، گفت: «افزایش نرخ تاکسی‌های درون شهری ابتدای هر سال صورت می‌گیرد ولی با توجه به اینکه ابتدای سال ۱۴۰۰ هنوز شورا تشکیل نشده بود آبان‌ماه ۱۴۰۰ در جلسه با رانندگان نرخ را افزایش و از شش هزار تومان به هشت هزار تومان رساندیم. البته در نبود شورای شهر مبلغ به صورت غیرقانونی افزایش پیدا کرده بود.»

جعفری با اشاره به اینکه این قول را از قبل به رانندگان تاکسی داده بودیم افزود: «آبان‌ماه سال قبل وقتی افزایش نرخ صورت گرفت خیلی مبلغ را بالا نبردیم و باز هم رانندگان اعتراض داشتند و ما قول داده بودیم که در ابتدای سال هم افزایش قیمت بدهیم. بعد از افزایش قیمت بر روی برخی کالاها رانندگان به نرخ‌ها معترض بودند. تشکیل جلسه کمی زمان‌بر شد و در نهایت از خردادماه ۱۴۰۱ نرخ تاکسی از ۸ به هزار تومان به ۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.»

رانندگان در ساعات آخر شب و توقف بین مسیر، مبلغ اضافه‌ای را دریافت می‌کنند. معمولا افزایش نرخ برای تابستان از ساعت ۱۲ شب به بعد و برای زمستان از ۱۱ شب به بعد صورت می‌گرفت. در مصوبه امسال به این موضوع اشاره‌ای نشده بود و دریافت مبلغ اضافه‌ای از سوی رانندگان سلیقه‌ای است. در پاسخ به پیگیری خبرنگار هفت‌برکه از سازمان حمل نقل تعیین تکلیف این موضوع به روزهای آینده و بعد از تشکیل جلسه موکول شد.

از ابتدای سال نرخ کرایه تاکسی اینترنتی اسنپ هم افزایش داشته است. در حال حاضر نرخ اسنپ و تاکسی تلفنی تفریبا نزدیک به هم است.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. جایی گیر افتادیم که هیچکی به هیچکی رحم نمی‌کنه.
    مردم دارن پوست همدیگه رو میکنن.
    فک کنم بعدش میان صنعت دباغی با پوست آدم راه می‌ندازن.
    تنها دو گروه حال این مردم پوست کنده شده را درک نمی‌کنند و آن هم دم‌کلفتهای میلیاردر حقخور و مرفحین بی‌درده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top