بستن

نقاشی‌های «آراسته» بر دیوار نگارخانه‌ی پردیس

هفت برکه: اولین نمایشگاه نقاشی در سال جدید با نمایش اثرهای فاطمه آراسته در نگارخانه پردیس بوستان یاران در حال برگزاری است.

به گزارش هفت برکه: ۳۶ اثر از فاطمه آراسته، به مدت چهار روز از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه در نگارخانه‎‌ی پردیس بوستان یاران، در معرض دید علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی قرار گرفت. آراسته با معرفی اثرهای خود در این نمایشگاه گفت:«بیشتر تابلوهایی که در این نمایشگاه می‌بینید در دو سبک رئال و انتزاعی با رنگ و روغن کار شده است. اما ۸ تابلو با اکریلیک و ورق طلا، ۴ تابلو با آبرنگ و یک تابلو با مرکب قهوه‌ای به تصویر درآمده است.»

داشتن اثرهای آماده، ارتباط با دیگر هنرمندان و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های دوره‌های قبل، عوامل موثری است که به آراسته برای برگزاری این نمایشگاه انگیزه داده است:«من این همه سال فقط با خانم ستایش و آقای آهنی و آقای قنبرپور آشنا بودم هر چند سعادت نداشتم از محضر و تجربیات آقای قنبرپور و آقای آهنی استفاده کنم ولی می‌دانستم هستند و کار می‌کنند و با هیج کدام از هنرمندان خانم هم آشنایی نداشتم. تا این که آقای اکبری، عضو انجمن خوشنویسان من را عضو گروه انجمن هنرمندان تجسمی کرد و  از آن موقع با هنرمندان بیشتری از جمله خانم زینلی و خانم هاشمی هم آشنا شدم. بعد فهمیدم بعضی از هنرمندان اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کنند. همین چند ماه پیش در نمایشگاه سه استاد نقاشی در گالری اُ شرکت کردم که خیلی برایم جالب بود و آنجا کارهایی را دیدم که تا به حال ندیده بودم در آن نمایشگاه با پرسیدن سوال از تجربیات این سه استاد هم بهره بردم و به خاطر همین علاقه‌مند شدم چند کار برجسته هم انجام دهم. و در نهایت با توجه به این که تابلوهای آماده داشتم تصمیم گرفتم خودم هم برای گرفتن مجوز برگزاری نمایشگاه اقدام کنم.»

او با بیان این که از کودکی به نقاشی علاقه‌مند بوده است اما کار حرفه‌ای را از دوران دبیرستان آغاز کرده است، پیشینه‌ای از فعالیت‌هایش در زمینه‌ی نقاشی را به ما می‌دهد و می‌گوید:«در دوران دبیرستان در دوره‌ی آموزش نقاشی که در هلال احمر برگزار شد، شرکت کردم، دوازده جلسه هم کلاس طراحی رفتم، دو سال هم عضو انجمن خوشنویسان گراش بودم و مدرک ممتاز شکسته کتابت گرفتم، به مدت چهار سال به پیشنهاد خانم سعادت که طرح ضامن آهو یعنی سومین کار رنگ و روغنم را خریداری کردند در کانون حضرت معصومه(س) برای بچه‌های ۱۲ تا ۱۸ سال کلاس طراحی و رنگ و روغن برگزار کردم چند مدتی هم در فرهنگ سرا فعالیت داشتم، یک سال هم به عنوان معلم نقاشی در مدرسه‌ی فرامرزی به دانش‌آموزان کلاس اول تا پنجم آموزش نقاشی دادم.بعد از آن بیشتر کلاس‌هایم را به صورت ساعتی و خصوصی برای گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال برگزار کردم. ازدواج که کردم و خانه‌دار شدم، حدود ده سال هر چند فعالیت خاصی نداشتم اما نقاشی را کنار نگذاشتم.از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ کلاس‌های خصوصی‌ام در رشته‌های سیاه قلم، رنگ و روغن بود. اما بیشتر سفارش چهره کار می‌کردم برای مناسبت عروسی یا جشن تولد یا سالگرد ازدواج خیلی سفارش می‌گرفتم حتی از شیراز، اوز و لار،سفارش داشتم.»

آراسته در رابطه با سبک کاری خود می‌گوید: «سبک کار من قبلا رئال بود اما بعد از شرکت در کلاس‌های مجازی استاد پور‌علی، سبک انتزاعی نیز نظرم را جلب کرده است و دوست دارم با این سبک نیز بیشتر آشنا شوم و فعالیت کنم. اما علاقه‌ی شخصی خودم کشیدن طبیعت و منازل قدیمی گراش است و برایم جالب بود یکی از اثرهایم که تصویری از یک خانه‌ی قدیمی در گراش است در این نمایشگاه بیشترین بازخورد را داشت و بیشتر دیده شد. آقای آهنی به من پیشنهاد دادند سوژه‌های نقاشی‌ام را با گرفتن عکس انتخاب کنم و کمتر سروقت کارهای کپی و عکس‌های اینترنت بروم که با حرفشان موافق بودم.»

این نمایشگاه قرار نیست آخرین نمایشگاه این هنرمند گراشی باشد، او می‌گوید:«با برگزاری این نمایشگاه فهمیدم برای حرفه‌ای شدن هنوز خیلی جای کار دارم. اولین نمایشگاهم کم و کاستی‌هایی داشت. اما توانستم از محضر استادان این حرفه استفاده کنم هم تشویق شدم و هم انتقاد شنیدم که انتقادها خیلی موثر بود. ان‌شاالله در نمایشگاه بعدی یک کار به روزتر و با تکنیک‌ بالاتر انجام می‌دهم اگر شرایط آن مهیا بود یک سال و نیم دیگر نمایشگاه بعدی‌ام را برگزار می‌کنم.»

آراسته که ۳۸ سال سن دارد و مادر حمیدرضا و علی‌رضا است تنها عضو نقاش خانواده‌اش نیست، او می‌گوید:«به جز من چهار برادر دیگرم هم نقاشی می‌کنند و در حرفه‌ی پتینه کاری، نقاش ساختمان هستند. برادرم زینل هم از بچگی نقاشی می‌کرد و به آن علاقه‌مند بود همین طور خواهرم سهیلا که سه اثر او را می‌توانید در همین نمایشگاه ببینید.»

دبیر عکس پایگاه خبری هفت‌برکه دبیر انجمن فیلم و عکس گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top