بستن

«گردان الفتح» برای تجدید خاطره به صف شد

هفت‌برکه : رزمندگان سال‌های دور گردان الفتح پس از حدود ۳۵ سال دوباره دور هم جمع شدند.

به گزارش هفت‌برکه صبح پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ رزمندگان پیشین گردان الفتح از تیپ المهدی بعد از سال‌ها برای تجدید خاطره و گرامی‌داشت یاد همرزمان شهید خود در گراش گرد هم آمدند. از حدود ۱۵۶ شهید این گردان، شش تن از جوانان شهر گراش بودند. 

محمد نام‌آور از فرهنگیان و شهردار پیشین گراش با خوش‍امدگویی آغازگر این مراسم بود. سرهنگ حاج دانش از فرماندهان گردان الفتح در دوران دفاع مقدس به عنوان نخستین خاطره‌گو پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: قرار بود چهار سال پیش این جلسه را داشته باشیم که به خاطر اوضاع بد سیاسی و بعد کرونا به تاخیر انداخت، بانی این مجلس حاج مهدی نیساری است که دیدار همرزمان قدیم در مراسم تشییع ایشان، بهانه‌ای شد که دوباره رزمندگان دور هم جمع شوند.

دانش با گرامی‌داشت همرزمان خود گفت: «بانی این گردان حاج محمدصالح زارعی بود که زمین زیر پایش می‌لرزید. ویژگی گردان الفتح این بود که از شهرهای مختلف جنوب فارس در گردان عضو بودند و مختص یک شهر یا منطقه نبود.شش شهید گردان الفتح از شهر گراش را نمی‌توانیم فراموش کنیم.»

فرمانده سال‌های پیش گردان الفتح با تشکر از پشتیبانی مردم گراش در آن‌دوران گفت: «وقتی یک بسیجی گراشی از مرخصی می‌آمد به تعداد اعضای گردان ناخن‌گیر و شورت و جوراب می‌اورد. این پشتیبانی همه جانبه بود.»

این رزمنده با تشکر از برگزارکنندگان مراسم گفت: «به این مراسم در جاهای دیگر همایش و متینگ می‌گویند ولی کار ما محفل انس و مودت است. بعضی اسطوره‌سازی کردند و از شهید باکری و همت گفتند ولی سینه هر کدام از شما پر از این اسطوره‌هاست.»

فرمانده گردان فتح  از گردآوری خاطرات این گردان در آینده نزدیک گفت: «۱۵۶ شهید گردان شناسایی شده‌اند. دانشنامه شهدای گردان در حال تدوین است که برای تکمیل اطلاعات از رزمندگان کمک می‌خواهیم.»

حاج علی موغلی با خاطراتی از شهدای گراشی دفاع مقدس یاد آنان را گرامی داشت.حاج علی‌اکبر یزدی از لارستان و سرهنگ پایدار نوشادی از فراشبند دیگر خاطره‌گویان این برنامه بودند.

سردار علی‌نژاد از همرزمان سردار سلیمانی به عنوان مهمان ویژه در این برنامه حضور داشت. او با اشاره به دوران خدمت خود در سوریه گفت: افتخار ما این است که پیرو دین حنیف هستیم در جنگ تابع اخلاق هستیم. سردار سلیمانی در سوریه می‌گفت تبلیغ شیعه‌گری حرام است چون سوریه موزاییک اقوام است و تعداد شیعیان جعفری کم است. تاکید داشتند به واسطه حضور ما آسیبی به مردم سوریه نرسد.»

شهیدان علی نام‌آور، ادریس رحمانیان، ابراهیم برزگران، علی مهیایی،خلیل رامیارپور، مهدی رادمرد شش شهید گردان الفتح در دفاع مقدس بودند که در این مراسم از خانواده آنان تقدیر شد. با اقامه نماز و پذیرایی نهار این محفل دوستانه به پایان رسید. 

تعدادی از حاضرین و رزمندگان قدیمی که از شهرهای مختلف به گراش آمده بودند، عصر این روز در مراسم یادبود سردار شهید حاج مهدی نیساری نیز شرکت کردند. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. جل‌ّالخالق!
    اون رزمنده – قمیص سورمه‌ایه که وایساده – خیلی شبیه شهید قاسم سلیمانیه.
    فک کنم تیپ المهدی بود که زمان جنگ یه بار اومدن گراش و توو خیابون جلو باغ ملی غرفه‌های ادوات جنگی برا دیدن مردم گذاشتن و همایش خیابانی هم برا مردم اجرا کردند.
    یه رزمنده‌ میانسالی به نام صلواتی هم اونجا صحبت میکرد و کمک برا جبهه جمع میکرد.

  2. هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نَرَوَد
    هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود

    از دِماغ من سرگشته خیال دهنت
    به جفای فلک و غصه دوران نرود

    در ازل بست دلم با سر زلفت پیوند
    تا ابد سر نَکَشَد وز سر پیمان نرود

    هر چه جز بار غمت بر دل مسکین من است
    برود از دل من ، وز دل من آن نرود

    آنچنان مهر توام در دل و جان جای گرفت
    که اگر سر برود از دل و از جان نرود

    گر رَوَد از پی خوبان دل من معذور است
    درد دارد چه کُنَد کز پی درمان نرود

    هر که خواهد که چو حافظ نشود سرگردان
    دل به خوبان ندهد وز پی ایشان نرود.

    ولی حافظ ! ما هم مثل تو سرگردان شدیم رفت😥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top