بستن

تجلیل سردار تنگسیری از پهلوان مقاومت

هفت‌برکه: سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم چهلمین روز شهادت حاج مهدی نیساری با تجلیل از جایگاه او، چگونگی عملیات توقیف دو نفت‌کش یونانی را تشریح کرد. 

به گزارش پندری مراسم چهلمین روز شهادت حاج‌مهدی نیساری، با حضور سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیات همراه؛ مسئولین شهرستانی و هم‌رزمان حاج‌مهدی نیساری، عصر پنجشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در حسینیه گلزار شهدای گراش، برگزار شد.

به گزارش پندری، مصطفی کارگر، مجری برنامه، در شروع برنامه از چاپ کتاب خاطرات و زندگی‌نامه‌ی حاج‌مهدی نیساری، در سالگرد شهادتش خبر داد.

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، اولین سخنران مراسم، ضمن خوشامدگویی، نکاتی را درباره «زندگی حاج‌مهدی نیساری» و «توقیف دو نفتکش در خلیج فارس» بیان کرد.

سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم‌رزم شهید نیساری در ابتدای سخنان خود گفت: «دست ادب را به سینه می‌گیرم در مقابل ۱۳۰ شهید شهرستان ولایت‌مدار گراش. شهرستانی که عشق و محبت اهل‌بیت(ع) در قلب مرد و زنش حک شده است. شهری که میزبان شش شهید گمنام است و خود ۵ شهید جاویدالأثر را تقدیم کرده است.»

فرمانده نیروی دریای سپاه گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی همه‌ی شهدا، مهدی نیساری را شهید مدافع حرم خواند و گفت: «شهید نیساری را هم باید شهید مدافع حرم بنامیم. شک نکنیم در این که مهدی نیساری شهید حرم بود. او از حرم جمهوری اسلامی و ناموس و اسلام دفاع کرد. در جوانی به جبهه آمد. و در شرایط سخت غرب و جنوب حضور داشت.»

سردار تنگسیری در ادامه گفت: «من عشق‌ و علاقه‌ی خاصی به مردم گراش دارم. اصلا شما جو محیط خودتان را ببینید. خالص و مخلص و اهل‌بیتی. سال‌هاست با آقای موغلی افتخار دوستی دارم و مردم را می‌شناسم. و شما با همین شهید والامقام، مهدی نیساری رودررو بودید و سکنات و رفتارش را دیدید. او در این دنیا هم شهید بود.»

او خودش را سرباز و نوکر مردم معرفی کرد و گفت: «به عنوان یک سرباز و نوکر در خدمت شما هستم. من به نوکری این مردم افتخار می‌کنم. ما هم در این مراسم حضور داریم که گوشه‌چشمی از شهدایی که زنده هستند بگیریم. برای نجات در آن‌دنیا. این شهدا زنده هستند.»

فرمانده نیروی دریایی، به حضورش در مراسم وداع با ششمین شهید گمنام گراش اشاره کرد و گفت: «قبل از شهادت شهید نیساری هم خدمت رسیدم و او را دیدم. آن روزها حاج‌مهدی را که می‌دیدم می‌گفتم او جزئی از شهداست. من خاطرات زیادی از این شهید دارم. شهیدی که برای هر مسئولیتی ایشان را انتخاب می‌کردند. برای شناسایی شهید حججی هم ایشان را انتخاب کردند. این شهید فخر مردم گراش است. شما مردان بزرگی داشتید و دارید.»

سردار علیرضا تنگسیری، به توقیف کشتی‌ها و نفت‌کش‌های برخی کشورها در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و گفت: «کشتی‌هایی که در اسکورت دو ناوشکن آمریکایی بود، گرفتیم. ناوشکنی که طولش ۴۵ متر و ۲۵۰ نیرو و سلاح‌های مختلف را دارد. با قایق و بالگرد و شش هفت نفر کشتی را خرکشش کردیم. ناوشکن‌ها را فرستادند که بچه‌ها بترسند. همین‌ها تماس گرفتند و از امارات سه تا شناور موشک‌انداز آوردند که با قایق‌های ما مبارزه کنند. ما هم شش تا قایق اضافه کردیم. مجبور شدند عقب‌نشینی کنند.»

او افزود: «در آب‌های بین‌المللی و جلو چشم ما نفت ما را به ناحق برداشته و‌ می‌گوید ما عضو ناتو هستیم. ناتو ماتو چیست؟ ما در هشت سال دفاع مقدس، جلو کل دنیا ایستادیم و هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند. کشتی را که گرفتیم، کاپیتان کشتی می‌گفت: من نمی‌دانم چه بگویم!»

سردار تنگسیری ادامه داد: «کسانی که مسئول‌اند و به مردم و شهدا خیانت می‌کنند مانند مورچگانی هستند که مواد غدایی را در لانه‌هایشان جمع می‌کنند و یک سیل می‌آید و مرگ می‌آید و آن‌ها را می‌برد و تازه می‌فهمند که هیچی ندارند.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه، ضمن دعای عاقبت‌به‌خیری برای همه، خاطره‌ای را از حاج‌مهدی نیساری تعریف کرد. او گفت: «قبل والفجر ۸، من و حاج‌مهدی و چند نفر دیگر برای شناسایی رفتیم. منطقه باتلاقی بود. راه می‌رفتیم و گاهی روی زمین با شکم سینه‌خیز جلو می‌رفتیم. تا اینکه رسیدیم زیر سیم خاردارهای دشمن. یک‌باره دیدیم نگهبان عراقی آمد. ما هم با لباس غواصی بودیم و لباس خاکی رویش پوشیده بودیم. ما گفتیم دیگر این ما را می‌بیند و می‌زند. آمد بالای سر ما ایستاد. من می‌خواستم ضامن نارنجک را بکشم. اما لباس من صدا می‌کرد و می‌خواست پاره شود. مهدی گفت: علیرضا آرام‌تر. می‌شنود. بعد هم نگهبان عراقی چند تا تیر پشت سرما رها کرد و رفت. شاید هم اصلا ما را ندیده بود. توی آن وضعیت بود که فهمیدم واقعا چقدر حاج‌مهدی شجاع است. او را از خودم شجاع‌تر دیدم. زیر پای عراقی با تدبیر و طمانینه بود. هر جا او را می‌گذاشتند نمونه بود. در لشکر زرهی اثرات مثبت داشت تا تنب کوچک.»

سردار تنگسیری در پایان گفت: «جوان‌های گراش همه این مدلی مثل حاج‌مهدی بودند. انگاری خدا ترس را از دلشان خالی کرده بود.»

قرائت قرآن توسط سیدذبیح‌اله سعادت، مداحی حاج‌احسان حسین‌شیری، از دیگر بخش‌های مراسم چهلم بود. در این مراسم کلیپی از زندگی و خاطرات حاج‌مهدی نیساری و گفت‌وگوهایی با هم‌رزمانش نیز پخش شد.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top