بستن

توضیح مالک: این ساختمان در حال مقاوم‌سازی است

هفت‌برکه: با انتشار عکس نوسازی یک ساختمان در ابتدای بلوار سپاه، حسین باقرپور مالک این ساختمان توضیحی را برای هفت‌برکه ارسال کرده است:

بعد از گذشت سی سال از عمر مفید ساختمان، برای جلوگیری از هر گونه حادثه‌ای اتفاقا این ساختمان در حال مقاوم‌سازی است و مقایسه یک ساختمان کوچک ۶۰ متری با ساختمان عظیم متروپل قیاس مع ‌الفارق است.

این ساختمان ۶۰ متری با عمق دو متر با شناژ و تیرآهن ساخته شده و یک طبقه است. قرار نیست طبقه دیگری روی آن افزوده شود و در مشورت با مهندسین، استحکام بنای فعلی را به قدر کافی ارزیابی کرده‌اند.

اصل زمین ما در این منطقه نزدیک هزار متر بوده که در مراحل مختلف خیابان‌کشی بدون پرداخت معوض همین ۶۰ متر باقی مانده است و اگر قرار بود ساختمان از نو ساخته شود به دلیل این که باید تالاری هم برای آن در نظر گرفته می‌شد عملا فقط مساحتی در حد ایستادن یک نفر باقی می‌ماند به همین علت به جای نوسازی و ساخت دوباره اقدام به مقاوم‌سازی کردیم.

من خودم در نقاط مختلف شهر در حال ساخت و ساز هستم و ایمنی ساختمان‌ها مهمترین و اصلی‌ترین اولویت من است. نگرانی عده‌ای از مردم قابل درک است اما چون این ساختمان در دید قرار دارد بیش از حد روی آن زوم شده است. ساختمان‌های دیگری مانند همین ساختمان کناری ما وجود دارد که بدون مقاوم‌سازی صرفا تغییر نما داده‌اند، اما هدف اصلی ما در این ساختمان کوچک مقاوم‌سازی و بهسازی است.

 دوباره از دغدغه بجای مردم تشکر می‌کنم و به مردم اطمینان می‌دهم در مراحل ساخت کلیه نکات ایمنی رعایت می‌شود چون خودم در این مورد حساس‌تر از بقیه هستم.

در مطلب ارسالی مخاطبان برای هفت‌برکه آمده بود:

⚠️ هشدار قبل از فاجعه
👁 #ازچشم‌شما

🏢 در روزهایی که به خاطر فاجعه #متروپل_آبادان حساسیت عمومی به موضوع نحوه ساخت و سازها بالا رفته است، این ساختمان قدیمی در ابتدای بلوار سپاه به این شکل در حال بازسازی است.

▫️در سال‌های گذشته نیز چندین ساختمان قدیمی به ویژه در خیابان‌های اصلی شهر گراش به این شکل غیر اصولی فقط تغییر نما داده شده است.

📸 عادل صادقیان

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top