هفت‌برکه: در جلسه شورای ترافیک شهرستان گراش با توجه به حوادث ترافیکی ماه گذشته موضوع استفاده از کلاه ایمنی برای موتور سواران و اصلاح سرعت‌گیرهای بلوار سرداران به سرعت‌کاه تصویب شد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش یکشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۱، جلسه شورای ترافیک شهرستان به ریاست مجید غلام‌پور فرماندار گراش و با حضور بخشداران ارد و مرکزی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، رئیس پلیس راهور گراش، شهردار ارد و دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اصلاح ورودی پارک شهر، اصلاح سرعت گیرهای بلوار سرداران به سرعت‌کاه، اصلاح فضای سبز در قسمت‌های که مانع دید ترافیکی است، اصلاح بلوار حافظ به سمت شهرک فرهنگیان و نصب تابلو ایمنی و هشدار دهنده در نقاط مختلف شهر بررسی شد. مهمترین موضوع مطرح شده برخورد با موتورسواران بدون کلاه ایمنی و گواهینامه بود. 

Terafik

فرهنگسازی از مسائل مهم در شورای ترافیک است

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در این جلسه بر اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش حیاتی مصوبات شورای ترافیک باید اهتمام جدی برای اجرای این مصوبات وجود داشته باشد و اجرای به هنگام مصوبات در کاهش ترافیک و روان سازی، پیشرفت و توسعه شهرستان موثر است.

مجید غلام‌پور بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های مختلف برای کاهش ترافیک در این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید در سایه هم افزایی دستگاه‌های اجرایی بهبود عملکرد در حوزه حمل و نقل و ترافیک را رقم بزنیم.

فرماندار گراش با بیان اینکه رفع مشکلات ترافیک شهری نیاز به فرهنگ سازی دارد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی به‌منظور ساماندهی ترافیک، از مسائل مهمی است که باید در دستور کار شورای ترافیک قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسات شورای ترافیک سهولت در رفت و آمد و روان سازی ترافیک و کاهش خطرات آن است، خاطر نشان ساخت: برگزاری مستمر جلسات شورای ترافیک شهرستان نقش بسزایی در برطرف کردن مشکلات ترافیکی کاهش حوادث و بهبود عبور و مرور شهری دارد.

غلام‌پور با اشاره به اینکه رفع موانع و معایب موجود در ترافیک گراش نیازمند بررسی و اولویت‌بندی از سوی مسئولین است، اضافه کرد: نیاز است با بررسی کامل از وجود مشکلات ترافیکی، برای رفع آن اقدام شود و مصوبات شورای ترافیک نیز با قوت بیشتری مورد توجه مسئولین به خصوص شهرداران قرار گرفته و اجرایی شود.

تاکید برای استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گراش با اشاره به مرگ یک موتورسوار در هفته گذشته به اجرای طرح برخورد با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی تاکید کرد و گفت: موتور سیکلت‌هایی که راکبان آن فاقد کلاه ایمنی باشد، برابر قانون حداقل به مدت یک هفته توقیف می‌شوند.

محسن مرادی افزود: استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین موتورسیکلت‌ها ضروری است چرا که درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسوار و سرنشین‌ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است.

در این جلسه موارد مختلفی در حوزه ترافیک مطرح و مورد بحث و بررسی اعضا قرار و تصمیات جدیدی اتخاذ گردید.