بستن

«گرمو» حاصل همکاری هنرمندان گراش و قیر بر روی صحنه سینما

هفت‌برکه: نمایش «گُرمو»، کاری از گروه نمایشی آوان، به نویسندگی و کارگردانی مجتبی حسینی قیری و ترکیبی از بازیگران گراشی و قیری، از پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت به روی صحنه می‌رود.

نمایش گرمو اقتباسی آزاد و طنزآمیز از «موش و گربه» شاهکار عبید زاکانی است که از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ در سینما فرهنگ گراش به اجرای عموم گذاشته می‌شود. پیش از این، در سومین جشنواره نمایش کل گراش نیز دو اجرا از این نمایش به روی صحنه رفت که با استقبال تماشاگران مواجه شد (خبر و عکس‌ها در هفت‌برکه). این نمایش در سال‌های گذشته نیز در جشنواره‌های مختلف پذیرفته شده و جوایز متعددی کسب کرده است: در جشنواره استانی سال ۱۳۹۳ جوایز برترین نویسندگی، دوم کارگردانی، بازیگری سوم مرد، بازیگری سوم زن و تندیس موسیقی؛ و در جشنواره منطقه‌ای کشور در آبان ۹۳ نیز جوایز بازیگری سوم مرد و طراحی لباس برتر.

حسینی قیری، نویسنده و کارگردان گرمو، درباره‌ی اجرای این نمایش در گراش گفت: «به دعوت آقای محمدعلی شامحمدی از دو سال پیش کار تمرین این نمایش را در گراش شروع کردیم. در ابتدا تمام بازیگران گراشی بودند، اما متاسفانه بیماری کرونا باعث وقفه‌های بسیار در تمرین نمایش و جدا شدن چند تن از بازیگران شد. به همین خاطر، سه بازیگر گروه آوان در قیر را که در سال‌های گذشته در این نمایش نقش‌آفرینی کرده بودند، به گروه اضافه کردیم تا نمایش پا بگیرد و به اجرای عموم برسد.»

حسینی قیری که خود نماینده‌ی انجمن نمایش فارس در جنوب استان فارس است، درباره‌ی کیفیت کار بازیگران گراشی نیز گفت: «خوشبخانه با این که بیشتر بازیگران گراشی این نمایش تازه‌کار بودند، اما با جدیت و علاقه‌ی فراوان در تمرین‌ها حضور داشتند و توانایی خوبی از خود به نمایش گذاشتند. امیدوارم در آینده بیشتر و بیشتر از این هنرمندان بشنویم.»

نمایش گرمو را مجتبی حسینی قیری نوشته و کارگردانی کرده است. مدیر اجرایی نمایش نیز احمدرضا حیدری، از بازیگران شناخته‌شده‌ی طنز گراش است. مجتبی روستا، فرزاد لطفی، احسان غلامی‌فرد، سمیرا حسنی، محمدامین حیدری، یوسف مرادی، سهیلا نوروزپور، پرنیا پیشکار، فاطمه نارمند بازیگران نمایش هستند. موسیقی غلامرضا قنبری، طراح نور روح‌الله اسماعیلی، محسن احمدی مدیر صحنه، محمدامین حیدری مدیر تبلیغات، و علیرضا اکبری و محسن صمیمی مسئول عکس و فیلم هستند.

این نمایش با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و با همکاری موسسه فرهنگی‌ هنری هفت‌برکه و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گراش و با حمایت مالی کلینیک ساختمانی لوکس، رستوران و چلوکبابی حاتم و بازارچه بعثت به روی صحنه می‌رود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top