بستن

جان گرفتن ورزش در ماه رمضان

هفت‌برکه: مسابقات جام رمضان در سال ۱۴۰۱ با کم‌رنگ‌تر شدن کرونا جان دوباره گرفت.

به گزارش هفت‌برکه، رمضان ۱۴۴۳ علاوه بر برنامه‌های مذهبی، هیات‌های ورزشی هم فعال‌تر شدند و مسابقاتی با عنوان جام رمضان در شهرستان گراش برگزار شد، در دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، گراش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را تحت تاثیر خود قرار داده بود، امسال با توجه به انجام حداکثری واکسیناسیون در کشور برنامه‌های سطح شهر کم‌کم جان دوباره گرفته است و چندین مسابقات ورزشی از جمله فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، تنیس خاکی، سوارکاری در قالب جام رمضان در گراش با همکاری اداره ورزش و جوانان گراش و هیات‌های ورزشی برگزار شد.

محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش با اشاره به اینکه اکثر هیات‌های ورزشی به خاطر شرایط کرونا آمادگی برگزاری مسابقات نداشتند گفت: «شرایط کرونا باعث دلسردی خیلی از ورزشکاران و هیات‌های ورزشی شده بود که با دعوت از این عزیزان سعی کردیم باعث دلگرمی باشیم تا بیایند پای کار، البته این یک مدیر بومی پای کار بوده شاید همین مورد هم برای دلگرمی هیات‌ها بی تاثیر نبوده است. برنامه پارک شهید سلیمانی را کمیته خادم الشهدا برگزار می‌کرد و در بخش برنامه‌های ورزشی ما به آن‌ها کمک کردیم.»

مسابقات فوتسال جام رمضان گراش با قهرمانی ستاره آبی به پایان رسید

مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان گراش یادواره مرحوم زینل کشوری و مرتضی مقتدری که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده بود فینال مسابقات با حضور پرشمار تماشاگران ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شب عید فطر برگزار و با قهرمانی تیم ستاره آبی به ایستگاه آخر رسید.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۰ تیم در ۲ گروه الف و ب در ماه مبارک رمضان برگزار شد که در نهایت تیم‌های جوشن و ستاره آبی با شکست رقبای خود به فینال رسیدند و در بازی فینال نیز تیم ستاره آبی که در وقت قانونی مساوی ۱ بر ۱ شده بود در ضربات پنالتی با نتیجه ۵-۴ از سد جوشن گذشت و قهرمان جام رمضان گرامیداشت زنده یاد کشوری و مقتدری شد.

پارک شهید سلیمانی

رمضان ۱۴۰۱ پارک شهید سلیمانی گراش میزبان اکثر مسابقات ورزشی بود، هنرمندان شهرستان گراش به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در یک بازی دوستانه در قالب دو تیم شب دهم رمضان‌ با هم مسابقه دادند.

پسران نینجا هم در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان در پارک شهید سلیمانی با حضور حداکثری تماشاگران و مردم حرکات نمایشی انجام دادند.

درخشش والیبالست‌های گراش در جام رمضان

هیات والیبال شهرستان گراش نیز مسابقات جام رمضان را در بخش آقایان و بانوان برگزار کرد. مسابقات والیبال بانوان جام رمضان گراش از ابتدای ماه رمضان با حضور ۵ تیم آبشار اندیشه الف و ب؛ استقامت الف و ب و آرت ارد به صورت دوره‌ای در سالن زنده‌یاد اسدنژاد آغاز شد. در نهایت تیم استقامت الف مقام اول، تیم آبشار اندیشه الف مقام دوم و تیم آرُت ارد مقام سوم را به دست آوردند. همچنین کاپ اخلاقِ این دوره از مسابقات را تیم آبشار اندیشه ب به دست آورد.

مسابقات والیبال آقایان با حضور پنج تیم تبسم گراش، بستک، راه و شهرسازی لارستان، منصورآباد و شهید چمران لارستان در سالن ورزشی شهید مشتاقی گراش برگزار شد. در پایان مسابقات، تبسم گراش مقام اول، بستک مقام دوم، و راه و شهرسازی لارستان مقام سوم را به دست آوردند. تیم منصورآباد به عنوان تیم اخلاق شناخته شد و همچنین از تیم شهید چمران لارستان تقدیر به عمل آمد.

پایان جام تنیس رمضان با قهرمانی میزبان

چهارمین دوره مسابقات تنیس خاکی جام رمضان (یادواره شهیدان نام‌آور) با برد تیم شهیدان نام‌آور پایان یافت. بازیکنان در این دوره از مسابقات ۹ تیم در دو گروه ۴ و ۵ تیمه آغاز به کار کردند، دور گروهی با کیفیت بالایی پیگیری شد و در نهایت تیم‌های تاج آرک، شهیدان نام‌آور، ارج و باربد از جهرم به مرحله نیمه نهایی رسیدند و در پایان تیم شهیدان نام‌آور قهرمان این دوره شد.

قهرمانی محمد سبحان یحیایی و محمدحسین اکبریان در مسابقات دوبل جام رمضان تنیس روی میز گراش

مسابقات دوبل جام رمضان گراش (ویژه نوجوانان) با حضور ۱۷ تیم دونفره و ۳۴ بازیکن در دو جدول حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای برگزار شد. مرحله فینال مسابقات جدول حرفه‌ای تیم دوبل محمدسبحان یحیایی و محمدحسین اکبریان با نتیجه ۳ بر ۱ توانست تیم دوبل محمد عباس‌زوج و محمد عبدالهی شمسی را شکست دهد و قهرمانی مسابقات را از آن خود نماید. مقام سوم جدول حرفه‌ای هم به تیم علیرضا و محمدمهدی سبزواری رسید. در جدول نیمه حرفه‌ای مسابقات تیم دوبل محمد تراپ پوران و امیر جاوید با شکست دادن علی قائدی و محمدمهدی باقرزاده در بازی فینال قهرمان شدند.

مسابقات جام رمضان با شرکت ۵۶ بازیکن از شهرستان‌های گراش، لار و اوز به مدت سه شب در سالن بانو حاجیه رضوی گراش برگزار شد. مسعود درویشی در سطح یک و علیرضا سبزواری در سطح دو، مقام اول را کسب کردند.

گراش جوان با جام اخلاق از لار برگشت

تیم اوز جوان در مسابقات جام رمضان لارستان توانست با نتیجه پر گل چهار بر یک حریف خود تیم شهید چمران در آخرین بازی جام فوتسال رمضان و در سالن ورزشی مملو از جمعیت طوبی(منیری) شهر لار را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

تیم فوتسال یک دست و خوش اخلاق گراش جوان موفق شد عنوان تیم اخلاق مسابقات فوتسال جام رمضان لارستان ۱۴۰۱ یادواره زنده یاد محمد مهدی حقانی پور را به خود اختصاص دهد.

سایپا استوار، امید زروان، گراش جوان، نبرد لار، ستاره های فراه، شهید مختار، شهید چمران، اتحاد خلور، شاهین اوز، هلال احمر لار، منتخب عماد شهر، امواج براک، آینده سازن خور، اوز جوان، پرسپولیس نوین، انصارالمهدی کورده و ستاره آبی لار ۱۸ تیم شرکت کننده در مسابقات جام فوتسال رمضان امسال در شهر لار بودند.

«قیصر» و «سیمرغ» اسب‌های برتر کورس بهاره

مسابقات کورس بهاره شهرستان گراش، عصر امروز، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، مناسبت عید سعید فطر، در میدان قدیمی شهید حاجی‌حسن‌زاده برگزار شد. این مسابقات با شرکت ۱۰ راس اسب و در دو گروه برگزار شد. قیصر با سوارکاری محمدحسین خوشاب و سیمرغ با سوارکاری جعفر برازش در هر گروه به مقام اول رسیدند.

برترین‌های گروه اول:
مقام اول: ‎قیصر با سوارکاری محمدحسین خوشاب
مقام‌دوم:‎ سلارشاه با سوارکاری‌ امین دهنوی
‌مقام‌سوم‌: عقاب با سوارکاری سیدضیا بخشایش

برترین‌های گروه دوم:
مقام‌اول: سیمرغ با سوارکاری جعفر برازش
مقام‌د‌وم : زلزله‌خان با سوارکاری بنیامین مطلوب
مقام‌سوم: ‌ذوالجناح با سوارکاری تیمور میرزایی

در پایان به نفرات برتر وجه نقدی و تندیس اهدا شد. از طرف کمیته کورس به اسپانسر مسابقه علیرضا شمسی، محسن افشار، سرپرست ورزش و‌جوانان و حجت‌الاسلام عالیپور به رسم یادبود هدیه‌ای تقدیم شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top