بستن

انجمن حمایت از زندانیان گراش رسمی شد

هفت‌برکه: با موافقت شورای شهرستانی توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد، پروانه فعالیت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان گراش به مدت دو سال صادر شد.

به گزارش هفت‌برکه، آذرماه سال ۹۹ انجمن حمایت از زندانیان شهرستان گراش تشکیل و حالا با گذشت ۱۷ ماه از تشکیل این انجمن مجوز فعالیت آن از سوی شورای توسعه شهرستانی و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد صادر شد.

سال ۹۹ مجوز فعالیت به صورت موقت صادر شده بود و قرار بود اگر در کار خود موفق بود، مجوز تمدید شود که ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ برای دو سال دیگر تمدید شده است.

خلیل غلامی، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: انجمن یک موسسه غیر انتفاعی است که اولویت اول آن کمک و حمایت از خانواده زندانیان است. اولویت بعدی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در صورتی که مبلغ مورد نظر تامین شود. اشتغال به کار بعد از آزادی زندانیان هم مرحله‌ی بعد کار است که تمامی این مبالغ با حمایت خیرین تامین می‌شود و خود انجمن منبع درآمدی ندارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان در ادامه افزود: در حوزه درمان، انجمن یک تفاهم‌نامه با بیمارستان، مطب‌های دکتر، داروخانه‌ها، کمیته امداد و بهزیستی امضا کرده است که در صورت مراجعه خانواده زندانیان به این مراکز بتوانند کمک دریافت کنند و تا امروز هم کمک‌های خوبی در این زمینه انجام شده است. تاکنون به ۲۸۱ خانوار معادل ۱۲۵ میلیون تومان حمایت مالی در بخش مواد غذایی، لوازم تحریر و … انجام داده‌ایم.

خلیل غلامی با اشاره به تعداد زندانیان آزاد شده گفت: تاکنون ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد به مبلغ ۱۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آزاد شده‌اند. یک زندانی هم اگر مبلغ کامل جمع شود و سریعتر پیش برود، امروز یا فردا به مبلغ بالای ۱۲۵ میلیون تومان آزاد خواهد شد که تاکنون فقط ۹۰ میلیون آن جمع‌آوری شده است. یک زندانی هم هفته آینده آزاد خواهد که جمعا هر دو ۱۵۰ میلیون خواهد بود.

غلامی در پایان افزود: در این مدت برای ۱۷ نفر جلب رضایت شکایت گرفته‌ایم که این هم خودش مبلغی نزدیک ۱۵۰ میلیون تومان است. کمک‌های زیادی انجام شده است. حتی در بخش کمک‌ هزینه تعمیر مسکن هم ما امکان حمایت از خانواده زندانیان را داریم ولی هنوز مراجعه‌کننده‌ای نداشته‌ایم. امیدوارم که خیرین با حمایت‌های بیشتر و معرفی این انجمن بتوانند ما را یاری کنند.

دادستان (یا رئیس دادگستری شهرستان)، رئیس زندان شهرستان و فرماندار وقت از اعضای حقوقی و قاسم فرسوده، عبدالکریم جعفری و رحمت مهیایی به عنوان سه معتمد و خلیل غلامی هم به عنوان مدیر عامل در انجمن حضور دارند. بعد از برگزاری مجمع عمومی که متشکل از خیرین است، یک بازرس هم انتخاب می‌شود.

دفتر انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان گراش در خیابان بسیج واقع است. اگر تمایل دارید در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد سهیم باشید، می‌توانید کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۴۷۳۱۶۳ و یا شماره حساب ۰۱۱۴۲۵۶۰۳۲۰۰۶ انجمن حمایت از زندانیان نزد بانک ملی واریز کنید.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top